Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot BB1 - nejmenší auto pro čtyři

Cílem konceptu BB1 je poskytnout netradiční odpověď na potřeby mobility ve městech dneška i zítřka. Elektrické vozidlo pro čtyři osoby na délce pouhých 2,5 metrů přichází s novým řešením automobilu ze všech hledisek: architektury, stylu, pojetí interiéru, řízení.

Konstruktéři dostali za úkol umístit čtyři osoby do vozu o délce 2,50 metru. Rekordní využití interiéru a kompaktní konstrukce propůjčují vozidlu schopnost zaparkovat na nejmenším parkovacím místě.
Interiér inspirovaný světem dvoukolých vozidel nabízí cestujícím mimořádnou ergonomii. Řidič ovládá vozidlo z nové svislejší pozice, neboť na podlaze nejsou pedály. Cestující vzadu se posadí do jako na skútru, stejně sedí cestující vpředu a vzadu na pravé straně. Přístup do vozu usnadňuje obrácené otvírání dveří, do zavazadlového prostoru zadní dvířka. Interiér může nabídnout úložný prostor od 160 l (se čtyřmi cestujícími) do 855 l s jedinou osobou na palubě).
Robustní a bezpečný vůz je ve všech detailech navržen s ohledem na kvalitu a technologické požadavky, jak je patrné u předních světel „full LED“, z nichž každé má na konci kameru pro pohled dozadu.
Střecha je na dvou místech vypouklá, což po vzoru RCZ řeší prostor pro cestující v zadní části. Široké prosklené plochy dodávají pocit prostoru a světla. Barevný displej a systém audio představují ideální zázemí pro multimediálního pomocníka: telefon, navigace, přístup na internet, rádio, MP3… stačí jen připojit přístroj na zásuvku USB, resp. na zásuvku 12 V. Kamery pro zpětné vidění umožnily odstranit zpětná zrcátka, optimalizovat šířku vozidla a zlepšit jeho aerodynamiku.
Studie BB1 je kreativní také elektrickým pohonem, motory a zadní kola jsou spojené spojené do jednoho celku, navrženého ve spolupráci se společností Michelin. Celkový výkon nepřesahuje 15 kW (20 k), tedy 7,5 kW na každý motor, což je s ohledem na hmotnost vozu a jeho používání ve městě optimální. Z 0 na 30 km/h zrychlí za 2,8 s, ze 30 na 60 km/h pak během 4 s.
Baterie typu lithium-ion umožňují dojezd 120 km. Dva bloky baterií dodávají energii vždy příslušnému motoru a nacházejí se mezi pravým a levým zadním sedadlem, takže neomezují prostor pro cestující ani pro zavazadla. Umístění mezi předními a zadními koly přispívá rovněž k vyváženosti vozidla a zlepšuje jeho stabilitu, zejména při prudším brzdění.
BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý divizí Motocykly Peugeot a s lehkou karbonovou karoserií váží 600 kg včetně akumulátorů, což dovoluje zajistit optimální rozložení hmotnosti.
Díky fotoelektrickým článkům na střeše vozidla totiž větrání vozu pracuje stále, i při zastavení, jakmile je dostatek světla. Fotoelektrické články využívají technologii nové generace, navrženou ve spolupráci s nadací Ocean Vital. Pružné články (s možností použití i na tak složitých plochách, jako je dvakrát zaoblená střecha BB1) umožňují vysokou účinnost, řádově až 16 %, získané energie, využívané k napájení určitých systémů v automobilu.


JL, 22.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar