Peugeot 908 RS s dieselovým „závodním“ V12
Pro podzimní autosalon v Paříži si Peugeot připravil koncept 908 RS, jehož vznětový vidlicový dvanáctiválec by měl pohánět sportovní prototypy v závodě 24 hodin Le Mans nebo v seriálu Le Mans Series už v příštím roce.
Díky tomuto řešení se získal prostor pro zavazadlový prostor, vzadu o objemu 300 l. Další o objemu 220 l najdeme vpředu. Díky architektonickému řešení má typické proporce sportovního automobilu v podobě mimořádně nízkého profilu a podsaditou přední částí. Vyjíždí na hliníkových 20", resp. 21" kolech s pneumatikami Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20, resp. 285/30 R21.
Přední část v sobě rozhodně nezapře příslušnost do rodiny Peugeotů, počínaje světlomety s technologií LED. Pronikavý pohled jim však dodává zejména způsob provedení vnitřních komponentů ve formě krystalu opracovaného ve stylu vzácných drahokamů s vystupující „zornicí" uprostřed. Každý detail karoserie je pečlivě propracován, pro dosažení jednoduchosti a stylové čistoty byly odstraněny i vnější kliky dveří.
Zadní svítilny zasazené do oblých, výrazně profilovaných křivek, jsou osvětleny diodami. Sportovní charakter zadní části dotváří difuzér vzduchu s chromovaným lemem a dvojitými koncovkami výfuku na každé straně.
Dojem ušlechtilosti umocňuje černá metalická barva s modrými odlesky.
Kabina je posunuta trochu více dopředu, čelní velkoplošné sklo o rozměru 3 m² přesahuje vysoko nad hlavu řidiče až na úroveň středového sloupku, kde začíná prosklená střecha. Cestující na předních i zadních sedadlech tak jsou v přímém kontaktu s vnějším prostorem.
Všechny funkce vozu (rádio, přehrávač MP3, navigační systém, čtyřzónová klimatizace) se ovládají multimediální dotykovou obrazovkou IHM, umístěnou na středové konzole a přístupnou i pro cestující na zadních sedadlech. Vnitřní prostor obepíná hnědý pás, celokožené čalounění je v odstínu šedá ametyst, dekorace z leštěného hliníku, chromované doplňky a hodiny Bell&Ross. Struktura je vyrobena ze slitiny impregnovaného karbonu a vakuově polymerizovaných hliníkových pláství. Samonosná struktura má v zadní části žebřinový nosník z trubek, k němuž je připevněno poháněcí ústrojí včetně náprav. Přední a zadní nápravy tvoří dvojitá trojúhelníková ramena, převzatá z modelu 407.
Brzdové kotouče typu monoblok z keramické slitiny snižují hmotnost a zlepšují jejich tepelnou charakteristiku.
Mimořádná pozornost byla věnována aerodynamice vozu, o čemž svědčí hodnota cx = 0,556. Testy proudění vzduchu byly prováděny v aerodynamickém tunelu s cílem optimalizovat výkon a spotřebu vozu, a zároveň zaručit dobré chlazení pohonné jednotky.
Víko zavazadlového prostoru skrývá výsuvný spoiler, který v případě potřeby zatížení zadní nápravy ovládá řidič. K výsledné účinnosti všech aerodynamických opatření přispívá rovná podlaha vozu a difuzér vzduchu.
Koncept 908 RC, luxusní silniční interpretace budoucího závodního speciálu, je určen pro specifickou skupinu zákazníků orientovaných na vozy nejvyšší třídy.
Jindřich Lasík, 24.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout