Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 Sport Engineered z divize Peugeot Sport

Na ženevském autosalonu 2019 značka Peugeot představuje ve světové premiéře koncepční hybridní vůz 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, který je předobrazem této nové produktové řady.

Vývojem koncepčního vozu 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED odvozeného od fastbacku Peugeot 508 Hybrid byl pověřen tým inženýrů divize Peugeot Sport. Tento koncept high performances / low emission nabízí mimořádné výkony, jakých dosud žádný Peugeot nedosáhl, a současně se pyšní elegantním sportovním vzhledem.

Peugeot má již nyní v produktové nabídce vozy dosahující vynikajících výkonů: verze GT nebo GTi a v blízké budoucnosti HYBRID a HYBRID4. Koncepční vůz 508 Peugeot Sport Engineered je předzvěstí rozvoje nové řady výkonných vozů využívajících elektromotor.
V případě konceptu čerpal Peugeot Sport ze zkušeností, které získal při vývoji dvou předchozích koncepčních vozů s elektrickým motorem:


-mimořádně úsporný 208 HYbrid FE (2013), jehož výkon dosáhl úrovně verze GTi s emisemi a spotřebou nižšími než u tehdejšího nejmenšího spalovacího motoru. Po řadě optimalizací byly emise sníženy na 46 g CO2/km, zrychlení z 0 na 100 km/h přitom vůz dosáhl za pouhých 8 s;

-308 R HYbrid Concept (2015) dosahoval vynikajících výsledků: kumulovaný výkon 500 k, točivý moment 730 Nm zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s.

Inženýři spojili sílu tří motorů (benzínový PureTech 200 k, elektromotor o výkonu 110 k vpředu a elektromotor o výkonu 200 k vzadu), dva druhy energie a pohon 4x4 a dosáhli neobyčejné akcelerace při maximálním točivém momentu 500 Nm. Těmito vlastnostmi se výkony koncepčního vozu 508 Peugeot Sport Engineered dostávají na úroveň automobilu se spalovacím motorem o výkonu 400 k:

0–100 km/h: 4,3 s
400 mDA: 12,5 s
1000 mDA: 23,2 s
80–120 km/h: 2,5 s
80–180 km/h: 9,3 s
maximální rychlost: 250 km/h

Přední kotoučové vzduchem chlazené brzdy o průměru 380 mm jsou namontované na hliníkovou nábojovou část a aktivují je čtyři písty (o průměru 38 a 41 mm) pohybující se v pevném třmenu.

Podvozek vozu Peugeot 508 byl speciálně upraven (nižší světlá výška, nový systém tlumení a přední rozchod širší o 24 mm, zadní o 12 mm). Řízení je opět o něco přesnější pro větší účinnost i radost z řízení.

Výkonné pneumatiky dodal Michelin s pneumatikami Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20.
Úžasné výkony se snoubí s výhodami dobíjecího hybridu. Baterie 11,8 kWh přináší úspory a umožňuje dojezd ve 100% elektrickém režimu až 50 km (WLTP).

V režimu Sport funguje společně energie spalovacího motoru a elektromotoru až do 190 km/h a za všech okolností zaručuje skvělou akceleraci.

Aerodynamika přinesla obdivuhodně propracované designové novinky:

-maska chladiče je i přispěním technologie 3D tisku ostřejší, „plovoucí“ lamely umožňují nasměrovat vzduch přímo k chladiči;

-přední nárazník je rovněž ostřejší a velké otvory sání lépe chladí mechanické ústrojí;

-klapky na bocích nárazníku a na úrovni prahových lišt navádějí tok vzduchu tak, aby byl aerodynamický odpor minimální;

-na úrovni zadních postranních okének, v místech, kde jsou obvykle monogramy verzí GT a GT Line, jsou umístěny aerodynamické „winglety“

-zadní část je bez spojleru, který by zhoršoval rovnováhu a čisté linie původního designu;

-nový difuzér není jen účinný, ale rovněž posiluje působivý charakter zadní části.

Každá část kabiny včetně střechy byla speciálně vytvarována, sloupky čelního skla, dveří a zadního postranního okénka jsou potaženy Alcantarou®.


Peugeot 28.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar