Peugeot 308 Stop & Start za dva roky
Mezi vozy, které Peugeot předvádí na pařížském autosalonu, je také jeden sériově vyhlížející hatchback 308, jenž je ve skutečnosti „technologickým demonstrátorem“ budoucího sériového systému Stop&Start, který technici značky právě vyvíjejí.
S touto technologií, kterou budou vybavovány sériově vyráběné vozy Peugeot od roku 2011, nabízí model 308 1.6 HDI FAP BMP6 s výkonem 82 kW (112 k) zajímavé jízdní vlastnosti.
Kdykoliv vozidlo zastaví (na značce stop nebo na červené, v dopravní zácpě apod.), uvede mikro-hybridní technologie spalovací motor do pohotovostního tzv. „standby“ režimu a při rozjezdu jej okamžitě (pouhých 480 ms) automaticky aktivuje, aniž by cestující něco pocítili. U dieselových motorů, navíc s tímto objemem, jde o nelehký úkol. Systém je vybaven také funkcí rekuperace energie, která během fáze zpomalení dobíjí baterie.
Model 308 pohání osvědčený vznětový čtyřválec 1.6 HDI FAP o výkonu 82 kW (112 k) s filtrem pevných částic FAP, a je spojen s automatizovanou šestistupňovou manuální převodovkou (BMP6) se zdokonaleným ovládáním a s nižší spotřebou.
Vozidlo vykazuje v kombinovaném provozu spotřebu paliva 4,1 l/100 km a produkuje 109 g CO2/km. Přednosti systému se projeví při jízdě ve městě, kde může snížení spotřeby paliva dosáhnout podle hustoty provozu až 15 %. Během fáze stání jsou hluk a vibrace motoru redukovány na minimum.
JL, 12.11.2008
Kdykoliv vozidlo zastaví (na značce stop nebo na červené, v dopravní zácpě apod.), uvede mikro-hybridní technologie spalovací motor do pohotovostního tzv. „standby“ režimu a při rozjezdu jej okamžitě (pouhých 480 ms) automaticky aktivuje, aniž by cestující něco pocítili. U dieselových motorů, navíc s tímto objemem, jde o nelehký úkol. Systém je vybaven také funkcí rekuperace energie, která během fáze zpomalení dobíjí baterie.
Model 308 pohání osvědčený vznětový čtyřválec 1.6 HDI FAP o výkonu 82 kW (112 k) s filtrem pevných částic FAP, a je spojen s automatizovanou šestistupňovou manuální převodovkou (BMP6) se zdokonaleným ovládáním a s nižší spotřebou.
Vozidlo vykazuje v kombinovaném provozu spotřebu paliva 4,1 l/100 km a produkuje 109 g CO2/km. Přednosti systému se projeví při jízdě ve městě, kde může snížení spotřeby paliva dosáhnout podle hustoty provozu až 15 %. Během fáze stání jsou hluk a vibrace motoru redukovány na minimum.
JL, 12.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








