Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel RAK e ujede 100 km za 1 eur

Název RAK e evokuje průkopnický revoluční prototyp poháněný raketovým motorem, který v minulém století vytvořil Fritz von Opel. V roce 1928 dosáhl vnuk zakladatele značky Opel na prototypu RAK 2 maximální rychlost 228 km/h. Písmeno „e“ v názvu studie symbolizuje nejen elektrický pohon.

Lehká konstrukce karoserie je založena na ocelovém prostorovém rámu pokrytém povrchovými panely z konvenčního syntetického materiálu. To zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti a dostupnou cenu
Karoserie je vyrobena z recyklovatelného syntetického materiálu; kabina posádky s dvěma sedadly umístěnými za sebou připomíná Messerschmitt z 50. let. Díky rozměrnému průhlednému krytu kabiny mají řidič a spolujezdec pocit velkorysého prostoru a dokonalý výhled všemi směry. Přední sedadla, sloupek řízení a loketní opěrky se kvůli snazšímu nastupování automaticky skloní dopředu. Pedály a volant se dají nastavovat vůči pevnému sedadlu řidiče.
Sportovní charakter podtrhují viditelné komponenty podvozku, jako přední kotoučové brzdy integrované v kolech a zadní kyvná vidlice odvozená od motocyklu. Agilitu vozu zvyšují zadní kola s rozchodem pouhých 600 mm.
Aerodynamicky tvarovaná studie RAK e s délkou přibližně 3 metry a výškou pouze 119 cm umožňuje jízdu bez emisí s minimálními provozními náklady. Po nabití akumulátoru za 3 h, s náklady za elektrickou energii přibližně 1 euro, má vozidlo dojezd do 100 km.
Spotřeba energie na přepravovanou osobu je desetkrát nižší než v ekonomickém malém automobilu. Displej v kokpitu zobrazuje stav nabití baterie nebo nejbližší veřejnou nabíjecí stanici, informace systému infotainmentu a funkci topení nebo klimatizace.
V některých státech by mohly osoby již ve věku od 16 let začínat svou řidičskou kariéru v automobilu RAK e s omezenou maximální rychlostí na 45 km/h.

S pohotovostní hmotností 380 kg má RAK e pouze třetinovou hmotnost oproti modernímu malému automobilu. Malý průměr otáčení 5,5 m předurčuje vozidlo do městského provozu. Maximální rychlost 120 km/h a akcelerace z klidu na rychlost 100 km/h pod 13 sekund demonstrují, že filozofie městské mobility značky Opel zahrnuje i schopnost jízdy po dálnici.
Maximální špičkový výkon elektromotoru je 36,5 kW (v přepočtu 49 k), přičemž trvalý výkon 10,5 kW (14 k). Využitelná kapacita akumulátoru 5 kWh umožňuje dojezd 100 km, což odpovídá spotřebě 0,6 litru benzínu. Při ujetí 10 000 km ročně představuje celková spotřeba energie skromných 525 kWh. Toto množství energie pro RAK e je schopen vyprodukovat 500-Wattový solární panel s plochou 5 metrů čtverečných namontovaný na střeše garáže.



JL, 25.10.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar