Opel Meriva Concept s netradičními dveřmi
Dynamicky stylizovaná studie Meriva Concept, kterou Opel představí na autosalonu v Ženevě, přináší novou úroveň flexibility monocabů. Studie má originální vzadu zavěšené boční zadní dveře systému FlexDoors.
Zatímco přední dveře mají obvyklou konstrukci se závěsy vpředu, zadní dveře se otvírají protisměrně dozadu. Ovšem přední a zadní dveře lze otevírat také nezávisle na sobě. Vzadu zavěšené zadní dveře, které používají některé konkurenční značky, se dají otvírat jen po otevření předních dveří.
Inovativní dveře FlexDoors, patent GM/Opel, přinášejí celou řadu výhod: Nastupování a vystupování je pohodlnější, protože zadní dveře se otevírají v úhlu 90º, což vytváří větší vstupní otvor, než běžné dveře. Díky vyšší střeše mají vzadu sedící cestující při vystupovaní z vozu více místa pro hlavy.
Mnohem snazší je bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Vzadu zavěšené zadní dveře umožňují lepší kontrolu dětí opouštějících vůz, protože jsou lépe na očích. „Bezpečnostní zóna“, která vznikne mezi oběma otevřenými dveřmi, brání dětem vkročit do jízdní dráhy.
Nastupování a vystupování je nejen elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.
Bezproblémové používání dveří FlexDoors garantuje řada patentovaných inovací, připravených konstruktéry GM/Opel. Bezpečnostní systém umožňuje otevření dveří zevnitř či zvenčí pouze pokud to není pro cestující riskantní. Meriva Concept má automatickou elektronickou dětskou pojistku, která doplňuje obvyklý mechanický systém.
Design studie je atraktivní kombinací praktičnosti a prostornosti s velmi dynamickým „cool“ stylingem. Výrazná křivka oken, vyklenutá střecha, široký rozchod a nápaditě tvarovaná karoserie jsou předzvěstí toho, můžeme očekávat od budoucích sériově vyráběných monocabů značky Opel.
Nápaditá je „vlna“ okenní linie hned za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům dobrý výhled. Designerům se podařilo vytvořit dynamickou a originální siluetu, a současně umožnit dobrý výhled vzadu sedícím dětem. Ostré boční linie jsou známé z dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které s táhne střechou dozadu až nad hlavy cestujících vzadu. Některé designerské prvky na zádi vozu – především koncové svítilny – se odvolávají na Insignii, nový Opel střední třídy, který se oficiálně představí v létě. Dozadu klesající střecha zvýrazňuje dynamický charakter.
Opel sklízí se svými monocaby velké úspěchy: V roce 2007 se prodalo 335 000 modelů Zafira a Meriva. Nastupující Agila nové generace rozšiřuje nabídku monovanů Opel i do segmentu „mini.
JL, 25.2.2008
Inovativní dveře FlexDoors, patent GM/Opel, přinášejí celou řadu výhod: Nastupování a vystupování je pohodlnější, protože zadní dveře se otevírají v úhlu 90º, což vytváří větší vstupní otvor, než běžné dveře. Díky vyšší střeše mají vzadu sedící cestující při vystupovaní z vozu více místa pro hlavy.
Mnohem snazší je bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Vzadu zavěšené zadní dveře umožňují lepší kontrolu dětí opouštějících vůz, protože jsou lépe na očích. „Bezpečnostní zóna“, která vznikne mezi oběma otevřenými dveřmi, brání dětem vkročit do jízdní dráhy.
Nastupování a vystupování je nejen elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.
Bezproblémové používání dveří FlexDoors garantuje řada patentovaných inovací, připravených konstruktéry GM/Opel. Bezpečnostní systém umožňuje otevření dveří zevnitř či zvenčí pouze pokud to není pro cestující riskantní. Meriva Concept má automatickou elektronickou dětskou pojistku, která doplňuje obvyklý mechanický systém.
Design studie je atraktivní kombinací praktičnosti a prostornosti s velmi dynamickým „cool“ stylingem. Výrazná křivka oken, vyklenutá střecha, široký rozchod a nápaditě tvarovaná karoserie jsou předzvěstí toho, můžeme očekávat od budoucích sériově vyráběných monocabů značky Opel.
Nápaditá je „vlna“ okenní linie hned za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům dobrý výhled. Designerům se podařilo vytvořit dynamickou a originální siluetu, a současně umožnit dobrý výhled vzadu sedícím dětem. Ostré boční linie jsou známé z dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které s táhne střechou dozadu až nad hlavy cestujících vzadu. Některé designerské prvky na zádi vozu – především koncové svítilny – se odvolávají na Insignii, nový Opel střední třídy, který se oficiálně představí v létě. Dozadu klesající střecha zvýrazňuje dynamický charakter.
Opel sklízí se svými monocaby velké úspěchy: V roce 2007 se prodalo 335 000 modelů Zafira a Meriva. Nastupující Agila nové generace rozšiřuje nabídku monovanů Opel i do segmentu „mini.
JL, 25.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








