Opel Meriva Concept - dveře trochu jinak
Studie Opel Meriva Concept, která se představila na ženevském autosalonu, dokazuje, jak lze nový designerský jazyk automobilky Opel adaptovat při vývoji inovativních koncepcí v segmentu kompaktních monocabů.
Klíčem k mimořádně flexibilitě studie je unikátní systém FlexDoors, který staví na vzadu uchycených zadních dveřích, jež se otevírají protisměrně vůči konvenčně provedeným předním dveřím. Protože B-sloupek zůstal z důvodu maximální pasivní bezpečnosti zachován, lze přední i zadní dveře otvírat nezávisle na sobě. Vzadu zavěšené zadní dveře, které používají některé konkurenční značky, lze totiž otevírat jen po otevření dveří předních, což výrazně omezuje jejich praktické využití.
Díky této koncepci je interiér snadno přístupný a použitý systém přináší i další výhody z pohledu bezpečnosti při porovnání s konvenčními dveřmi. V prototypu se inovativní systém FlexDoors kombinuje s variabilní konstrukcí sedadel FlexSpace, která si získala velkou popularitu v produkčních modelech Opel Meriva.
Systém FlexDoors zvyšuje komfort a funkčnost – vzadu zavěšené zadní dveře umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu, tedy prostor těsně za B-sloupky karoserie, a vstupní profil dveří neomezují ani podběhy zadních kol, jako u konvenčně otvíraných dveří. Zvolená architektura umožnila designerům vytvořit mimořádně dynamickou a osobitou siluetu s klesající křivkou střechy za C-sloupky karoserie.
Obzvlášť nápaditá je „vlna“ okenní linie za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům výborný výhled, což ocení zejména děti.
Karoserie má ostré boční linie, které byly charakteristické také u dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem studie Meriva Concept je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které se táhne střechou dozadu až nad hlavy vzadu sedících pasažérů. Subtilní A-sloupky karoserie a výrazně dopředu protažené čelní okno umocňují dobrý pocit z prostorného a vzdušného interiéru a zaručují i dokonalý výhled ze všech míst ve voze.
ML, 20.3.2008
Díky této koncepci je interiér snadno přístupný a použitý systém přináší i další výhody z pohledu bezpečnosti při porovnání s konvenčními dveřmi. V prototypu se inovativní systém FlexDoors kombinuje s variabilní konstrukcí sedadel FlexSpace, která si získala velkou popularitu v produkčních modelech Opel Meriva.
Systém FlexDoors zvyšuje komfort a funkčnost – vzadu zavěšené zadní dveře umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu, tedy prostor těsně za B-sloupky karoserie, a vstupní profil dveří neomezují ani podběhy zadních kol, jako u konvenčně otvíraných dveří. Zvolená architektura umožnila designerům vytvořit mimořádně dynamickou a osobitou siluetu s klesající křivkou střechy za C-sloupky karoserie.
Obzvlášť nápaditá je „vlna“ okenní linie za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům výborný výhled, což ocení zejména děti.
Karoserie má ostré boční linie, které byly charakteristické také u dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme. Dalším originálním rysem studie Meriva Concept je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které se táhne střechou dozadu až nad hlavy vzadu sedících pasažérů. Subtilní A-sloupky karoserie a výrazně dopředu protažené čelní okno umocňují dobrý pocit z prostorného a vzdušného interiéru a zaručují i dokonalý výhled ze všech míst ve voze.
ML, 20.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











