Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel GT Concept - budoucí sportovní vůz

Atraktivní studie Opel GT Concept se představí na 86. ženevském autosalonu (3. – 13. března 2016). Tato studie sportovního automobilu dokumentuje neustálý vývoj inovací značky Opel – svými tvary vyráží dech, styling je zredukovaný jen na nejzákladnější atributy.

Čistokrevný atlet s motorem vpředu za přední nápravou (tzv. uložení „vpředu-uprostřed“) a s pohonem zadních kol je přímým následníkem modelu Opel GT i studie Monza Concept.

Opel GT Concept jde ve stopách slavné studie Opel Experimental GT. V roce 1965, jen rok po založení prvního designerského studia automobilového výrobce, představil Opel kupé s technikou sériového modelu Kadett B na frankfurtském autosalonu. Ale inovace nespočívala pouze v tom, že šlo o první studii evropského automobilového výrobce. Opel Experimental GT už tehdy přinesl takové prvky, jako jsou výklopné reflektory nebo atraktivně tvarovaná karoserie.
Nekompromisní studie, kterou navrhl Erhard Schnell, chtěla být především designerským poselstvím. Reakce veřejnosti byla ale taká nadšená, že jen o tři roky později stál sériový Opel GT v autosalonech prodejců vozů Opel.

Aktuální studie dokládá průkopnického ducha značky Opel. Dynamický vůz, jehož charakter deklaruje rudá linie horizontálně dělící karoserii a dodávající jí osobitý styl. Unikátní červené pneumatiky – namontované na discích z lehkých slitin s vyzývavým designem kolečkových bruslí – jsou reminiscencí motocyklu Opel Motoclub 500, který ve své době také představoval avantgardu a v roce 1928 zaujal rudými pneumatikami. Ovšem kromě tohoto nemá GT Concept mnoho společného s dávnou minulostí. Dlouhá štíhlá kapota motoru, absence víka zavazadlového prostoru, dvojitý středový výfuk a samozřejmě název – to vše navazuje na původní model GT. Jinak ale Opel GT Concept nenese žádné jiné známky retro-designu.

Klíčovou inovací jsou velké dveře s integrovanými bočními okny. Řidič i spolujezdec mají přístup do nečekaně prostorné kabiny po stlačení dotykové plošky elektricky ovládaných dveří, která je integrovaná do rudé obrysové linie. Dveře se při otevření výrazně zanoří do předních blatníků. Inovativní patentované závěsy dveří šetří prostor a dovolují velký uhel otevření dveří i ve stísněných prostorách. Dvě kamery ukryté za lemy blatníků zaručují dokonalý přehled o situaci kolem vozu. Obraz kamer se přenáší na dva monitory u levé a pravé strany kokpitu – zdá se, že éra vnějších zpětných zrcátek s nebezpečnými mrtvými úhly se uzavírá. Čelní sklo plynule přechází do střechy, takže posádka si může vychutnávat podobný pocit z jízdy, jako poskytují automobily s tzv. targa střechou.

Protažená kapota naznačuje koncepci pohonu studie GT Concept: Stejně, jako první Opel GT nebo GM Chevrolet Corvette má také motor uložený vpředu za přední nápravou. Díky tomu je těžiště vozu posunuté dolu a do středu, což je ideální řešení pro zajištění sportovních jízdních vlastností a vynikající dynamiky v zatáčkách. Opel GT Concept pohání výkonný turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 l, který konstrukčně vychází z moderního celohliníkového motoru modelů ADAM, Corsa a Astra. Vysoce efektivní agregát disponuje výkonem 107 kW (145 k) a točivým moment 205 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na kolal zadní nápravy přes mechanický samosvorný diferenciál a sekvenční šestistupňovou převodovku s ovládáním páčkami na volantu. S tradičně sportovní koncepcí Opelu GT Concept korespondují i jízdní výkony dvoumístného kupé s pohotovostní hmotností nižší než 1000 kg. Opel GT Concept zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a dosahuje rychlosti 215 km/h.

Další lahůdkou jsou přední reflektory s integrovanými směrovými světly. K nim se perfektně hodí technologie adaptivního osvětlení příští generace, založená na bázi LED diod. Reflektory Opel IntelliLux LED®, které dovolují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez oslňování jiných účastníků provozu, debutovaly v nové modelové řadě Astra v roce 2015.Koncept využívá další vývojový stupeň inteligentního osvětlovacího systému. Design reflektorů doplňuje trojrozměrný design koncových skupinových světel, které vytvářejí charakteristický světelný obraz studie v noci.




Opel 1.2.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar