Opel Flextreme GT/E nezastaví ani vybité baterky
Na autosalonu v Ženevě Opel představil mimo jiné studii velkého kupé Flextreme GT/E, který potvrzuje pozici Opelu jako lídra ve vývoji a zavádění „zelených“ technologií a producenta hospodárných vozů expresivního designu.
Koncept dlouhý 4,7 metru ilustruje, jak lze technologii elektromobilu s prodlouženým dojezdem E-REV, připravenou pro Amperu, adaptovat i do poměrně velkého vozu střední třídy.
Design je nejen atraktivní, ale také funkční – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD činí jen cD = 0,22, což se odrazilo v maximální rychlosti až 200 km/h i nízké energetické náročnosti. Sloupek C umožnil protažení vyklenutého skla dozadu pod střešní linii, čímž se zvýraznily boky karoserie.
Přístup do interiéru vylepšují protisměrně otvírající se dveře, vyvinuté z konceptu dveří FlexDoors. Tradiční kliky nahrazují senzory. Pro snížení turbulencí vzduchu chybí vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části A-sloupků.
Malá čelní plocha konceptu, výška 1308 mm a plochá podlaha přispívají ke snadnému obtékání karoserie vzduchem. Aerodynamiku vozu optimalizují např. litá poměrně úzká kola 21“ se speciálními pneumatikami 195/45.
Studie Flextreme GT/E naznačuje potenciál aktivního ovlivňování Po překročení 50 km/h se ze zadních boků karoserie vysunou speciální 350 mm dlouhé vertikální spoilery, které usměrňují obtékání zadních partií a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu.
K pohonu slouží systém E-REV, poprvé uvedený v modelu Opel Ampera. I přes mohutnější vnější rozměry a rychlost více než 200 km/h je koncept projektován tak, aby měl obdobné jízdní parametry jako Ampera: Při pohonu čistě na elektřinu s využitím energie uložené v akumulátorech ujede až 60 km, celkový akční rádius činí přes 500 km. Průměrná spotřeba paliva je vypočtena na 1,6 l/100 km.
Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor, pohánějící generátor, se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km. Potom je nutné akumulátory dobít ze sítě nebo dotankovat benzin. S elektromotorem s točivým momentem 370 Nm. by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.
JL, 19.3.2010
Design je nejen atraktivní, ale také funkční – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD činí jen cD = 0,22, což se odrazilo v maximální rychlosti až 200 km/h i nízké energetické náročnosti. Sloupek C umožnil protažení vyklenutého skla dozadu pod střešní linii, čímž se zvýraznily boky karoserie.
Přístup do interiéru vylepšují protisměrně otvírající se dveře, vyvinuté z konceptu dveří FlexDoors. Tradiční kliky nahrazují senzory. Pro snížení turbulencí vzduchu chybí vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části A-sloupků.
Malá čelní plocha konceptu, výška 1308 mm a plochá podlaha přispívají ke snadnému obtékání karoserie vzduchem. Aerodynamiku vozu optimalizují např. litá poměrně úzká kola 21“ se speciálními pneumatikami 195/45.
Studie Flextreme GT/E naznačuje potenciál aktivního ovlivňování Po překročení 50 km/h se ze zadních boků karoserie vysunou speciální 350 mm dlouhé vertikální spoilery, které usměrňují obtékání zadních partií a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu.
K pohonu slouží systém E-REV, poprvé uvedený v modelu Opel Ampera. I přes mohutnější vnější rozměry a rychlost více než 200 km/h je koncept projektován tak, aby měl obdobné jízdní parametry jako Ampera: Při pohonu čistě na elektřinu s využitím energie uložené v akumulátorech ujede až 60 km, celkový akční rádius činí přes 500 km. Průměrná spotřeba paliva je vypočtena na 1,6 l/100 km.
Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor, pohánějící generátor, se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km. Potom je nutné akumulátory dobít ze sítě nebo dotankovat benzin. S elektromotorem s točivým momentem 370 Nm. by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.
JL, 19.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











