Opel Flextreme GT/E - elektrický koncept
Na autosalonu v Ženevě Opel představí koncept Flextreme GT/E, který potvrzuje pozici značky jako lídra ve vývoji a zavádění „zelených“ technologií a zároveň i jako producenta vzrušujících a hospodárných vozů expresivního designu.
Design je nejen atraktivní, ale také funkční – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD činí jen cD = 0,22, což se odrazilo v rychlosti až 200 km/h. Na pohled zaujme nízká čelní silueta vozu, křídlatá světla, originální tvář, splývavý C-sloupek karoserie atd. Horní část masky slouží pro přívod chladicího vzduchu, dolní je vyplněna průsvitným panelem. Absence dalších vstupních otvorů pro přívod vzduchu umožnila vytvořit nízkou příď, což snižuje aerodynamický odpor a plní požadavky na ochranu chodců.
Nejosobitějším stylistickým prvkem boků je unikátní C-sloupek karoserie. Jeho design umožnil protažení vyklenutého skla dozadu pod střešní linii, čímž se zvýraznily splývavé boky karoserie.
Přístup do interiéru vylepšují protisměrně otvírající se dveře, vyvinuté z konceptu FlexDoors nové generace Opelu Meriva. Tradiční kliky nahrazují senzory. Po přiložení ruky na čidla se odjistí zámky dveří. Pro snížení turbulencí vzduchu chybí vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části A-sloupků.
Po překročení 50 km/h se ze zadních boků karoserie vysunou speciální 350 mm dlouhé vertikální spoilery, usměrňující obtékání zadních partií karoserie a redukující turbulentního proudění vzduchu.
Lehké karbonové komponenty v konstrukci karoserie snižují hmotnost, stejně jako prosklení oken z polykarbonátu a hliníkové prvky v nosné struktuře vozu. V porovnání s konvenčními materiály jde o úsporu hmotnosti až 40 procent.
K pohonu slouží systém E-REV, poprvé uvedený v modelu Opel Ampera. I přes mohutnější vnější rozměry a rychlost přes 200 km/h je koncept projektován tak, aby měl obdobné jízdní parametry jako Opel Ampera: Při pohonu na elektřinu s využitím energie uložené v akumulátorech ujede až 60 km, celkový akční rádius činí více než 500 km. Průměrná spotřeba paliva je vypočtena na 1,6 l/100 km. Na rozdíl od tradičních hybridních automobilů je studie vždy poháněna elektřinou. Až do 60 km si trakční elektromotor bere energii ze sady lithium-ionových akumulátorů, uložené pod podlahou a pod zadními sedadly.
Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor, pohánějící generátor, se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km – potom je nutné buď akumulátory dobít ze sítě, nebo dotankovat benzin pro palubní generátor.
Studii pohání elektromotor s točivým momentem 370 Nm, díky němuž by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.
JL, 19.2.2010
Nejosobitějším stylistickým prvkem boků je unikátní C-sloupek karoserie. Jeho design umožnil protažení vyklenutého skla dozadu pod střešní linii, čímž se zvýraznily splývavé boky karoserie.
Přístup do interiéru vylepšují protisměrně otvírající se dveře, vyvinuté z konceptu FlexDoors nové generace Opelu Meriva. Tradiční kliky nahrazují senzory. Po přiložení ruky na čidla se odjistí zámky dveří. Pro snížení turbulencí vzduchu chybí vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části A-sloupků.
Po překročení 50 km/h se ze zadních boků karoserie vysunou speciální 350 mm dlouhé vertikální spoilery, usměrňující obtékání zadních partií karoserie a redukující turbulentního proudění vzduchu.
Lehké karbonové komponenty v konstrukci karoserie snižují hmotnost, stejně jako prosklení oken z polykarbonátu a hliníkové prvky v nosné struktuře vozu. V porovnání s konvenčními materiály jde o úsporu hmotnosti až 40 procent.
K pohonu slouží systém E-REV, poprvé uvedený v modelu Opel Ampera. I přes mohutnější vnější rozměry a rychlost přes 200 km/h je koncept projektován tak, aby měl obdobné jízdní parametry jako Opel Ampera: Při pohonu na elektřinu s využitím energie uložené v akumulátorech ujede až 60 km, celkový akční rádius činí více než 500 km. Průměrná spotřeba paliva je vypočtena na 1,6 l/100 km. Na rozdíl od tradičních hybridních automobilů je studie vždy poháněna elektřinou. Až do 60 km si trakční elektromotor bere energii ze sady lithium-ionových akumulátorů, uložené pod podlahou a pod zadními sedadly.
Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor, pohánějící generátor, se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km – potom je nutné buď akumulátory dobít ze sítě, nebo dotankovat benzin pro palubní generátor.
Studii pohání elektromotor s točivým momentem 370 Nm, díky němuž by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h pod 9 sekund.
JL, 19.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout