Nové hybridy Honda v Ženevě
Značka Honda na Ženevském autosalónu 2007 ve světové premiéře představí nový koncept malého sporťáku a poprvé v Evropě vystaví také plně funkční prototyp vozu poháněného palivovými články FCX Concept.
Koncept malého hybridního sportovního automobilu Honda přibližuje představy japonské značky o příštím hybridním modelu. Jde o unikátní fúzi nejmodernější hybridní technologie a sportovního automobilu s atraktivními jízdními vlastnostmi. Small Hybrid Sports Concept, který byl zkonstruován výzkumným a vývojovým oddělením společnosti Honda Europe v německém Offenbachu, vychází z myšlenky, že automobil může mít malý ekologický dopad, a přesto poskytovat maximální potěšení z jízdy, na úrovní kompaktního sportovního vozu.
Vůbec poprvé bude v Evropě vystaven plně funkční prototyp Honda FCX Concept (na fotografii), vybavený novou kompaktní, avšak současně vysoce účinnou jednotkou palivových článků. K dalším charakteristickým vlastnostem patří dlouhá podlaha, nízká světlá výška a karosérie s krátkou přídí. Vůz nabízí velkou kabinu s futuristickým vzhledem a současně se podařilo dosáhnout významných zlepšení v oblasti výkonu a ekologických parametrů. FCX Concept nabízí reálný dojezd až 570 km (výpočet provedený společností Honda za předpokladu jízdy v režimu LA4), přičemž maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Omezený prodej nového vozidla na palivové články, které vychází z prototypu FCX Concept, bude v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.
Další technickou inovací, jež bude v Ženevě představena, je dieselový motor nové generace využívající unikátní technologie, umožňující snížení emisí na úroveň srovnatelnou s benzinovým motorem. Revoluční katalyzátor snižuje množství emisí oxidů dusíku (NOx) na úroveň umožňující motoru splnit požadavky přísné ekologické normy Amerického úřadu pro ochranu životního prostředí. Katalyzátor je tvořen inovativním systémem využívajícím redukční reakce čpavku, díky nímž jsou toxické oxidy dusíku (NOx) přeměněny na neškodný dusík (N2). Na rozdíl od systémů založených na principu selektivní katalytické redukce (SCR), které pro své fungování vyžadují vstřikování močoviny, využívá nová technologie vyvinutá společností Honda čpavku vytvořeného přímo v katalyzátoru.
Společnost Honda hodlá uvést novou generaci dieselového motoru na trh během dvou let.
JL, 6.2.2007
.
Vůbec poprvé bude v Evropě vystaven plně funkční prototyp Honda FCX Concept (na fotografii), vybavený novou kompaktní, avšak současně vysoce účinnou jednotkou palivových článků. K dalším charakteristickým vlastnostem patří dlouhá podlaha, nízká světlá výška a karosérie s krátkou přídí. Vůz nabízí velkou kabinu s futuristickým vzhledem a současně se podařilo dosáhnout významných zlepšení v oblasti výkonu a ekologických parametrů. FCX Concept nabízí reálný dojezd až 570 km (výpočet provedený společností Honda za předpokladu jízdy v režimu LA4), přičemž maximální rychlost je omezena na 160 km/h. Omezený prodej nového vozidla na palivové články, které vychází z prototypu FCX Concept, bude v Japonsku a v USA zahájen v roce 2008.
Další technickou inovací, jež bude v Ženevě představena, je dieselový motor nové generace využívající unikátní technologie, umožňující snížení emisí na úroveň srovnatelnou s benzinovým motorem. Revoluční katalyzátor snižuje množství emisí oxidů dusíku (NOx) na úroveň umožňující motoru splnit požadavky přísné ekologické normy Amerického úřadu pro ochranu životního prostředí. Katalyzátor je tvořen inovativním systémem využívajícím redukční reakce čpavku, díky nímž jsou toxické oxidy dusíku (NOx) přeměněny na neškodný dusík (N2). Na rozdíl od systémů založených na principu selektivní katalytické redukce (SCR), které pro své fungování vyžadují vstřikování močoviny, využívá nová technologie vyvinutá společností Honda čpavku vytvořeného přímo v katalyzátoru.
Společnost Honda hodlá uvést novou generaci dieselového motoru na trh během dvou let.
JL, 6.2.2007
.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout