Nissan LEAFTM NISMO na závodní okruhy
Speciálně zkonstruovaný prototyp přichází s úplně novým konceptem závodních speciálů. Využívá komponenty a technologii sériového elektromobilu Nissan LEAF, ovšem zabudované do závodní karosérie z uhlíkových vláken.
Jeho název, umístěný na zadním panelu hned pod masivním nastavitelným přítlačným křídlem, zní Nissan LEAFTM. Pohonný systém sestává z pokročilé lithium-iontové baterie, kterou je vybaven i sériově vyráběný elektromobil. I když speciálu chybí zadní dveře, zadní sedadla, zavazadlový prostor, audiosystém, navigace, čalounění a další vybavení, jistá příbuznost ve vzhledu obou vozů zůstává patrná. Tím ale podobnost mezi oběma končí.
Vůz Nissan LEAF NISMO RC, na jehož přípravě spojili své síly profesionálové ze skupiny NISMO, sportovní divize společnosti Nissan, s konstruktéry ze závodních týmů Super GT a FIA GT1, poslouží jako pojízdná laboratoř ke zrychlení vývoje elektromobilů a aerodynamických systémů. Zároveň bude využit jako platforma pro rozvoj nových ekologických závodních šampionátů.
Elektrický závodní speciál bude během roku předváděn na celé řadě motoristických akcí.
Automobil je navržen a konstruován jako skutečný závodní vůz, počínaje skořepinovou karosérií kompletně vyrobenou z uhlíkových vláken. Trojdílná karosérie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Dvoudveřová závodní verze je inspirovaná exteriérem Nissanu LEAF, vnější vzhled dotváří speciální bílý čtyřvrstvý bílý perleťový nátěr s modrou grafikou NISMO/Zero Emission.
Závodní speciál má o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – NISMO RC je o více než 343 mm nižší než sériový LEAF a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.
Baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed a navíc má poháněná zadní kola. Využívá zavěšení předních i zadních kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech a nastavitelné vyvážení brzd. Je vybavený 18“ šestipaprskovými ráfky a závodními pneumatikami P225/40R18 Bridgestone.
Stejně jako sériový LEAF je NISMO RC poháněný lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity za 30 minut.
Předběžné testy ukázaly, že vůz NISMO RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy je kolem 20 minut v závodních podmínkách.
JL, 20.6.2011
Vůz Nissan LEAF NISMO RC, na jehož přípravě spojili své síly profesionálové ze skupiny NISMO, sportovní divize společnosti Nissan, s konstruktéry ze závodních týmů Super GT a FIA GT1, poslouží jako pojízdná laboratoř ke zrychlení vývoje elektromobilů a aerodynamických systémů. Zároveň bude využit jako platforma pro rozvoj nových ekologických závodních šampionátů.
Elektrický závodní speciál bude během roku předváděn na celé řadě motoristických akcí.
Automobil je navržen a konstruován jako skutečný závodní vůz, počínaje skořepinovou karosérií kompletně vyrobenou z uhlíkových vláken. Trojdílná karosérie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo. Dvoudveřová závodní verze je inspirovaná exteriérem Nissanu LEAF, vnější vzhled dotváří speciální bílý čtyřvrstvý bílý perleťový nátěr s modrou grafikou NISMO/Zero Emission.
Závodní speciál má o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – NISMO RC je o více než 343 mm nižší než sériový LEAF a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.
Baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed a navíc má poháněná zadní kola. Využívá zavěšení předních i zadních kol na dvojitých trojúhelníkových ramenech a nastavitelné vyvážení brzd. Je vybavený 18“ šestipaprskovými ráfky a závodními pneumatikami P225/40R18 Bridgestone.
Stejně jako sériový LEAF je NISMO RC poháněný lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity za 30 minut.
Předběžné testy ukázaly, že vůz NISMO RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy je kolem 20 minut v závodních podmínkách.
JL, 20.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











