Nissan Esflow - elektromobil s „jiskrou“
Elektrický sportovní vůz Nissan ESFLOW sice možná zůstane jen konceptem, ale přesto potvrzuje, že ekologický vůz nemusí znamenat ztrátu radosti z jízdy. Vypadá jako sportovní vůz, jezdí jako sportovní vůz a má výkon sportovního vozu. Něčím se však přece jen liší: pohání ho elektřina.
Koncept Esflow není jen přestavbou existujícího vozu se spalovacím motorem, ale od počátku konstruovaný jako elektromobil. Konstruktéři tak měli při rozmísťování prvků pohonné soustavy a baterií volné pole působnosti, což přispělo k vynikajícím jízdním vlastnostem.
Hliníkový podvozek zakrývá atraktivní karosérie z kompozitu s vlastním ochranným rámem pro ochranu při převrácení. Pohonná soustava postavená na stejných technologiích jako v Nissanu Leaf je vyladěna pro sportovní jízdu.
Vůz má pohon zadních kol dvěma elektromotory. Vhodné proporce dovolily umístit oba elektromotory doprostřed, nad osu zadních kol. Motory pohánějí nezávisle na sobě levé a pravé kolo. Výsledkem je optimalizace točivého momentu a zajištění mimořádné stability vozidla, kontroly a účinné rekuperace energie. Motory okamžitě poskytují dostatek točivého momentu, který umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 5 sekund. Napájení elektromotorů zajišťují stejné laminované lithium-iontové baterie, ale jsou umístěny podél přední a zadní nápravy. Baterie umožňují na jedno nabití dojezd přes 240 kilometrů.
Hliníkový podvozek umožňuje využívat možnosti elektrického pohonu. Napájecí články jsou vestavěny tak, aby přispívaly k síle a rovnováze konceptu. Na rozdíl od běžné palivové nádrže hmotnost baterií v průběhu vybíjení neklesá, takže rozložení hmotnosti vozu se nemění.
Vysoko položená boční linka plynoucí z klasických proporcí sportovního vozu umožnila vestavět do konstrukce za sedadly pevné a nenápadné ochranné oblouky, které v případě převrácení bezpečně přeberou veškeré zatížení, což odstraňuje potřebu masivních vyztužených A-sloupků.
Mohutné podběhy skrývají ultranízkoprofilové pneumatiky obuté na šestipaprskových ráfcích. Futuristická světla „ponořená" do karosérie zvýrazňují modré LED diody. Zatímco u Nissanu Leaf musí proudění vzduchu kolem vnějších zpětných zrcátek usměrňovat vyčnívající světlomety, u konceptu Esflow to není nutné, protože zrcátka nahrazují miniaturní zpětné kamery. Přední světla skrývají vyklápěcí nabíjecí zásuvky zabudované do vzduchových přívodů pod nimi.
JL, 14.2.2011
Hliníkový podvozek zakrývá atraktivní karosérie z kompozitu s vlastním ochranným rámem pro ochranu při převrácení. Pohonná soustava postavená na stejných technologiích jako v Nissanu Leaf je vyladěna pro sportovní jízdu.
Vůz má pohon zadních kol dvěma elektromotory. Vhodné proporce dovolily umístit oba elektromotory doprostřed, nad osu zadních kol. Motory pohánějí nezávisle na sobě levé a pravé kolo. Výsledkem je optimalizace točivého momentu a zajištění mimořádné stability vozidla, kontroly a účinné rekuperace energie. Motory okamžitě poskytují dostatek točivého momentu, který umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 5 sekund. Napájení elektromotorů zajišťují stejné laminované lithium-iontové baterie, ale jsou umístěny podél přední a zadní nápravy. Baterie umožňují na jedno nabití dojezd přes 240 kilometrů.
Hliníkový podvozek umožňuje využívat možnosti elektrického pohonu. Napájecí články jsou vestavěny tak, aby přispívaly k síle a rovnováze konceptu. Na rozdíl od běžné palivové nádrže hmotnost baterií v průběhu vybíjení neklesá, takže rozložení hmotnosti vozu se nemění.
Vysoko položená boční linka plynoucí z klasických proporcí sportovního vozu umožnila vestavět do konstrukce za sedadly pevné a nenápadné ochranné oblouky, které v případě převrácení bezpečně přeberou veškeré zatížení, což odstraňuje potřebu masivních vyztužených A-sloupků.
Mohutné podběhy skrývají ultranízkoprofilové pneumatiky obuté na šestipaprskových ráfcích. Futuristická světla „ponořená" do karosérie zvýrazňují modré LED diody. Zatímco u Nissanu Leaf musí proudění vzduchu kolem vnějších zpětných zrcátek usměrňovat vyčnívající světlomety, u konceptu Esflow to není nutné, protože zrcátka nahrazují miniaturní zpětné kamery. Přední světla skrývají vyklápěcí nabíjecí zásuvky zabudované do vzduchových přívodů pod nimi.
JL, 14.2.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










