Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

New Small Family aneb up! v různých podobách (III)

Volkswagen představil také dvě ekologické verze modelu up!, a to eco up! – up! na zemní plyn a s paketem BludeMotion Technology a e-up! – up! Poháněný elektromotorem.

Model eco up! – up! díky pohonu na zemní plyn (EcoFuel) a paketu BlueMotion Technology (systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie) stanovuje s hodnotou 79 g/km nový rekord v oblasti emisí. Malý vůz s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) využívá výhod plynného paliva. Pohon na zemní plyn navzdory svým rekordně nízkým emisím je výhodnější než pro segment malých vozů nerealisticky drahý hybridní systém. Ačkoli je tedy eco up! vystavený na IAA ve verzi na zemní plyn s paketem BlueMotion Technology ještě studií, za dva roky už by měl jezdit po silnicích.
Pro eco up! Používá Volkswagen nový litrový tříválec s výkonem 50 kW / 68 k. Ve verzi EcoFuel bez paketu BlueMotion Technology bude uveden na trh již v příštím roce. Průměrná spotřeba paliva: 3,2 kg zemního plynu na 100 km.Verze BlueMotion Technology stlačuje hodnoty spotřeby dokonce na 2,5 kg/100 km. Stejně zajímavé jako ekologické aspekty jsou náklady na palivo: ujetí 100 km přijde na 60 Kč při průměrné ceně CNG 23,90 Kč/kg (k 1.9. 2011, zdroj: www.cng.cz)!
Dosažení
těchto hodnot umožňuje vysoký energetický obsah zemního plynu. Jeden kilogram CNG odpovídá přibližně 1,5 l benzinu. Zemní plyn se čerpá do dvou nádrží pod podlahou v oblasti zadní nápravy (celkový objem: 72 litrů / 11 kg CNG). Nádrž 1 je společně s rezervní nádrží na 10 litrů benzinu uložena před zadní nápravou, zatímco nádrž 2 využívá prostor určený původně pro náhradní kolo. Eco up! s 16“ koly z lehké slitiny je lakovaný světlým odstínem „oryxwhite perleffekt“.


e-up! – up! pro cestování s nulovými emisemi
Model e-up! bude uveden v sériovém provedení na trh v roce 2013, ale na IAA 2011 už VW představil studii s nulovými emisemi v podobě blízké sériovému provedení. Markantním znakem na přídi jsou obloukovitě uspořádané diody LED denních světlometů v nárazníku. Technicky zajímavý je uzavřený horní přívod vzduchu do motorového prostoru, který zakrývá ušlechtilá chromovaná lišta mezi předními světlomety. Zdrojem hnací síly je elektromotor s výkonem 60 kW (trvalý výkon 40 kW), který ve studii dosahuje nejvyšší rychlosti 135 km/h. Jak je u elektromotorů běžné, vyvíjí téměř nehlučný elektrický stroj již od rozjezdu maximální točivý moment 210 N.m. Režim pro jízdu vpřed nebo vzad aktivuje řidič prostřednictvím ovladače na středové konzole.
S kapacitou akumulátoru 18 kWh lze v závislosti na stylu jízdy překonat vzdálenost až 130 km.. Samotný akumulátor je uložen pod podlahou studie e-up!. Všechny zásadní komponenty poháněcí soustavy a vedlejší agregáty jsou vpředu v motorovém prostoru.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar