Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Morgan Aeromax jen pro bankéře?

Jistý zámožný švýcarský bankéř by měl rád svého Morgana Aero 8 také v provedení kupé. Myšlenky se chytla britská automobilová manufaktura sportovních vozů a roadster přeměnila v unikátní Touring Coupé, které mohli vidět návštěvníci Ženevského autosalonu.

 

Princ Eric I. Sturdza je milovník a znalec Morganů a kromě toho také prezident významné švýcarské banky. Protože rád cestuje a Morgan nenabízí žádné adekvátní vozidlo, přišli Britové s nápadem vytvořit Morgan Aeromax.

Základem vozu je pochopitelně Aero 8, u něhož kompletně přepracovali záď, čímž vzniklo velice atraktivní kupé. Na rámu z jasanového dřeva, typické pro Morgan, vymodelovali designeři dvoudveřovou uzavřenou karoserii s velice exoticky působící zadní partií. Do mohutného zaoblení se protáhli ještě zadní blatníky, zakončené svítilnami ve stylu Lancie Thesis, které dodávají studii ozdobný důraz. Mezi nimi ústí kabina kapkovitého tvaru, čímž se zároveň získal úložný prostor. Za dvěma sedadly se ukrývá rovná plocha, přístupná děleným zadním oknem křídlových dveří. Tam lze uložit na míru vytvořená zavazadla Schedoni.

Aeromax jde s dobou také v použité technice. Pod dlouhou kapotou pracuje starý známý vidlicový osmiválec BMW 4.4 s výkonem 333 k a točivým momentem 450 N.m. Sériová výbava zahrnuje ABS, čelní airbagy, klimatizaci, 20" kola, systém kontroly tlaku v pneumatikách. O ceně se zatím nehovoří a zda si bude moci bankéř vůz skutečně koupit ukáže teprve čas.

 

Z historie

Automobilový konstruktér H.F.S. Morgan se proslavil nejdříve malými motorovými tříkolkami, které se vyráběly v letech 1910 až 1950, zpočátku s dvouválcovým vidlicovým motorem Jap nebo Blackburn, umístěným vpředu a nezakrytým. První automobil zkonstruoval před 70 lety a o patnáct let později se objevil Morgan Plus 4. V takřka nezměněné podobě se vyrábí dodnes, karosérie za tu dobu doznala jen drobných změn, větší úpravy se odehrávaly spíš pod kapotou. Charakteristické linie si Morgany uchovaly dodnes.

 

Jindřich Lasík,4.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar