Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi - novinky v Tokiu (II)

Dnes vám představujeme druhý z konceptů, která vystavuje společnost Mitsubishi Motors Corporation na autosalonu v Tokiu, jenž začíná 24. října. Jde o Concept ZT, přičemž „Z“ znamená nepřekonatelný a „T“ jako tourer.

Ekologický vůz vznikl kombinací výkonného a úsporného vznětového motoru 2.2 a spojky Twin Clutch SST, a využitím řady ekologických zelených plastů v interiéru. Vedle pokročilé technologie aktivní bezpečnosti se vyznačuje také vysokou úrovní pasivní bezpečnosti. Sem patří mj. varovný systém při vybočení z jízdního pruhu, dále pomocná technologie řízení využívající soustavu monitorů a systém usnadnění parkování; a technologie ochrany při nárazu, včetně vysouvací se přední kapoty.
Se systémem S-AWC, který kombinuje přední elektronicky ovládaný diferenciál E-LSD, ABS a ASC a na základě elektronických ovládacích systémů 4WD nabízí sedan vylepšený jízdní, ekologický a bezpečnostní výkon.
Exteriér působí jednoduchým dojmem s pocitem nízkého těžiště, čímž odpovídá požadavkům na stabilitu a sportovní charakter jízdy. Na pohled zaujmou výrazné boční panely a vystupující nárazníky. Zajímavě modelovaná přední světlomety, mřížka chladiče a litá kola jsou důkazem kvality.
Nové reflexní materiály dodávají barvě karoserie na eleganci. V kombinaci s ozdobnými částmi, včetně kol a mřížky chladiče, podtrhují smysl pro kvalitu. Vnitřní barvy jsou kombinací černého dřeva, kovu a kůže, s co nejlepším využitím materiálů vyjadřujících odvahu, kultivovanost a eleganci.
Zdrojem energie je nový čtyřválcový turbodiesel 2.2 DOHC s variabilním vstřikováním VD, turbodmychadlem VG s proměnnou geometrií lopatek a technologií common-rail s přímým vstřikováním paliva (piezo-elektrický vstřikovač), který poskytuje výkon 140 kW a točivý moment 400 N.m. Zdrojová jednotka se hodí k nové spojce Twin Clutch SST, umožňující využití přenášené energie ze zdroje a následné lehké, citlivé a jednoduché přenášení výkonu a zrychlení, ať na dálnici nebo ve městě, při hospodárné spotřebě paliva. Systém S-AWC kombinuje přední elektricky ovládaný diferenciál E-LSD, ABS a ASC se elektronicky ovládaným systémem 4WD, který byl použit i u modelů Outlander a Delica D:5. Optimálně kontroluje hnací sílu, trakci a brzdění na všech čtyřech kolech.
Stejně jako u i MiEV SPORT používá hliníkovou rámovou konstrukci, pevnou a odolnou, a zároveň přispívá ke snížení hmotnosti a k ochraně cestujících v případě nárazu.
Bezpečnostní přednárazový sytém registruje pomocí radarových vln s milimetrovou přesností registruje automobily daleko vpředu a překážky ve vedlejším pruhu. Jakmile zjistí, že se předměty v okolí vozidla příliš přiblížily a hrozí nebezpečí kolize, upozorní řidiče, aby zakročil. Pokud systém zjistí, že možnost kolize je opravdu vysoká, v předstihu napne bezpečnostní pásy a aktivuje airbagy pro zmírnění nárazu a aktivuje nouzové brzdění.
Varovný systém při vybočení z pruh tvoří přední kamera, senzor úhlu řízení, rychlostní senzor, senzor odchylky od směru jízdu a ECU. Přední kamera rozeznává značení jízdních pruhů (bílé čáry apod.) a systém založený na informacích z ostatních senzorů vypočítává pravděpodobnost vybočení vozidla z pruhu, varuje řidiče a usměrní točivý moment, aby auto zůstalo ve svém pruhu.
Jakmile automobil srazí chodce, kryt kapoty se vysune dříve, než stačí hlava chodce dopadnout na kapotu. Slouží tedy jako nárazník a snižuje riziko poranění hlavy.
Vedle přední a zadní kamery jsou na pravém i levém boku upevněné kamery s extrémně širokým úhlem záběru. Optické poruchy záběru z těchto čtyř kamer se korigují a informace převádějí do obrazu situace kolem celého vozu, jako by šlo o pohled shora. Přední kamera je součástí funkce zjišťování vzdálenosti přibližujících se předmětů.
Senzorr vzdálenosti zabudovaný v nárazníku hodnotí parkovací prostor, který má řidič k dispozici. Pokud je možné zaparkovat, systém automaticky nesměřuje kola a jediné, co musí řidič udělat, je brzdit.
Kombinace nového dieselu 1.8 a spojky Twin Clutch SST pomáhá dosáhnout odpovídajícího výkonu a nízké spotřeby paliva. Integrovaný systém ovládání dynamiky vozu založený na technologii 4WD zaručuje výbornou jízdní stabilitu.
Materiály různých vlastností pohlcující energii jsou zapracovány do nejnižší části nárazníku, čímž zmírňují náraz a snižují riziko poranění nohou chodce na minimum. Současně zvyšují schopnost nárazníku, aby se po nárazu vrátil do původního tvaru.


Základní technické údaje
Motorvznětový čtyřválec
Výkon140 kW
Toč.moment400 N.m
Rozměry4950 x 1820 x 1440 mm
Rozvor2815 mm




JL, 22.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar