Mitsubishi - novinky v Tokiu (I)
Společnost Mitsubishi Motors Corporation představí na autosalonu v Tokiu tři koncepty. Každý z nich svým způsobem ztělesňuje strategické pilíře automobilové výroby Mitsubishi Motors: radost z jízdy, bezpečnost a ohleduplnost vůči životnímu prostředí. Dnes představujeme první z nich – iMIEV Sport
Atraktivní studie i MiEV Sport (Mitsubishi innovative Electric Vehicle) vychází ze studie i MiEV a vylepšuje „jízdní“ image elektrických vozidel Mitsubishi. Unikátní systém elektromotorů uložených v nábojích předních kol a systém pohonu všech kol S-AWC poskytuje výborné jízdní vlastnosti a je šetrný vůči životnímu prostředí. Systém využívá strukturu tří stálých magnetických synchronních motorů. V každém kole, resp. ve vnitřním náboji kola je umístěn jeden motor. Samostatný motor, stejný jako u i MiEV, pohání zadní kola. Systém E-4WD elektronicky zabezpečuje optimální výkon všech motorů a navíc využívá nový systém E-AYC (Active Stability Control), který pomocí elektromotoru udržuje potřebnou stabilitu. Vedle E-4WD a E-AYC, systém S-AWC integruje systémy ABS a ASC, jejichž pomocí nezávisle reguluje hnací sílu, trakci a přibrzďování všech čtyř kol. Tím pomáhá celkové ovladatelnosti vozu a maximální stabilitě.
Design vozu se díky kompaktním rozměrům pyšní i výjimečným stylem. Zjednodušený interiér vytváří příjemný prostor, který uživateli umožňuje cítit se „jako doma“. Geometrie, metalické materiály a karoserie ztělesňují futuristické vozidlo. K osvětlení interiéru se využilo řady modrých LED diod.
Světlezelená barva exteriéru je další připomínkou propojení s přírodou. Stejně jako i MiEV, také i MiEV Sport má pod podlahou umístěnou ion-litium baterii, využívající relativně dlouhý rozvor. Motor a napěťový převodník jsou umístěné pod zavazadlovým prostorem, což umožňuje optimální rozložení hmotnosti vpředu a vzadu, přináší nižší těžiště a lepší stabilitu, sportovní výkon.
Lehký pevný a silný hliníkový rám pomáhá zlepšit výkon tím, že snižuje hmotnost vozu na minimum. Optimální uspořádání strukturálních prvků, včetně bočních a středových panelů, účinně absorbuje energii nárazu v případě čelní nebo boční kolize. Při nárazu zezadu slouží EV komponenty pod zadním sedadlem a zadní podlahou jako bariéra proti zásahu do prostoru cestujících. Systém Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) poskytuje posádce ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti.
Koncept i MiEV Sport je zhmotněním ochrany životního prostředí a šetření energie. Efektivního využití energie bylo dosaženo montáží přídavného generátoru na střechu, založeného na technice slunečních kolektorů. Dále také ventilátorem vyrábějící energii a umístěného uvnitř přední mřížky a regenerativních brzdných funkcí na obnovu energie při zpomalování. Většinu osvětlení zajišťují jasné a úsporné lampy LED, jak u zadních sdružených svítilen, tak v osvětlení interiéru. Účinnost klimatizace zvyšuje použití okenních skel, pohlcují teplo. Pro výrobu některých interiérových komponentů byla použita unikátní technologie zelených plastů, tedy komponenty vyrobené z pryskyřice a dalších rostlinných bází.
tvaru.
Základní technické údaje
(pokračování zítra)
JL, 22.10.2007
Design vozu se díky kompaktním rozměrům pyšní i výjimečným stylem. Zjednodušený interiér vytváří příjemný prostor, který uživateli umožňuje cítit se „jako doma“. Geometrie, metalické materiály a karoserie ztělesňují futuristické vozidlo. K osvětlení interiéru se využilo řady modrých LED diod.
Světlezelená barva exteriéru je další připomínkou propojení s přírodou. Stejně jako i MiEV, také i MiEV Sport má pod podlahou umístěnou ion-litium baterii, využívající relativně dlouhý rozvor. Motor a napěťový převodník jsou umístěné pod zavazadlovým prostorem, což umožňuje optimální rozložení hmotnosti vpředu a vzadu, přináší nižší těžiště a lepší stabilitu, sportovní výkon.
Lehký pevný a silný hliníkový rám pomáhá zlepšit výkon tím, že snižuje hmotnost vozu na minimum. Optimální uspořádání strukturálních prvků, včetně bočních a středových panelů, účinně absorbuje energii nárazu v případě čelní nebo boční kolize. Při nárazu zezadu slouží EV komponenty pod zadním sedadlem a zadní podlahou jako bariéra proti zásahu do prostoru cestujících. Systém Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) poskytuje posádce ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti.
Koncept i MiEV Sport je zhmotněním ochrany životního prostředí a šetření energie. Efektivního využití energie bylo dosaženo montáží přídavného generátoru na střechu, založeného na technice slunečních kolektorů. Dále také ventilátorem vyrábějící energii a umístěného uvnitř přední mřížky a regenerativních brzdných funkcí na obnovu energie při zpomalování. Většinu osvětlení zajišťují jasné a úsporné lampy LED, jak u zadních sdružených svítilen, tak v osvětlení interiéru. Účinnost klimatizace zvyšuje použití okenních skel, pohlcují teplo. Pro výrobu některých interiérových komponentů byla použita unikátní technologie zelených plastů, tedy komponenty vyrobené z pryskyřice a dalších rostlinných bází.
tvaru.
Základní technické údaje
| Motory | stálé magnetické synchronní. Přední – ve vnitřním náboji kol, zadní – jednoduchý motor |
| Výkon | přední motor 2x20 kW, zadní motor 47 kW |
| Točivý moment | přední 250 N.m, zadní – 180 N.m |
| Rychlost | 180 km/h |
| Dojezd | 200 km |
| Pneumatiky | 175/40 R17 |
| Rozměry | 3450 x 1600 x 1400 mm |
| Rozvor | 2550 mm |
(pokračování zítra)
JL, 22.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










