Mitsubishi Outlander pro 5+2
Francie je místem zrodu nejnáročnějšího závodu terénních vozů – Rallye Dakar, který Mitsubishi Pajero vyhrálo už jedenáctkrát. Proto je pro Mitsubishi Motors Corporation (MMC) přirozené, že využila pařížský autosalón pro uvedení nové strategie v kategorii SUV.
SUV střední kategorie: Outlander
Plnohodnotné SUV: Pajero
Pick-up: L200
Koncept Outlander představuje v podstatě japonskou verzi upravenou pro Evropu a jeho presentace se stala předpremiérou sériového modelu, který bude uveden na trh během prvního čtvrtletí roku 2007.
Vůz je předzvěstí nové platformy společnosti MMC segmentu C. Společné dílo MMC a DaimlerChrysler tvoří základ řady nových výrobků různých segmentů, uváděných během příštích dvou let.
Tato flexibilní platforma bude mj. využívat progresivní technologie AWC (pohon všech čtyř kol) a tzv. „světový motor", vyvinutý ve spolupráci se společnostmi DaimlerChrysler a Hyundai Motor Company.
MMC se rozhodla vytvořit specifickou tvář vozů určených pro Evropu, jako odraz sportovní tradice značky a svérázného japonského moderního stylu. Proto není žádným překvapením, že 4,64 m dlouhý Outlander demonstruje výraznou vizuální identitu, podtrženou saténovým povrchem panelů i obložení a lichoběžníkovým tvarem světlometů LED.
Design přední části až po přední sloupky a čelní okno, zjevně inspirovaný konceptem Pajero Evo 2+2 z roku 2002, je kombinován s robustními blatníky s vyklenutými podběhy kol a ostrými liniemi.
Linie oken se zvedají směrem k zádi vozu, nápadné hlavní světlomety typu LED, boční ukazatele směru instalované na vnějších zpětných zrcátkách a 20" šestipaprskové disky kol z lehkých slitin dodávají vozu patřičnou dynamiku.
Zadní část tvoří výrazný oblouk podobný náhradnímu kolu obklopený zadními kombinovanými LED svítilnami a zatmaveným zadním oknem.
S nezávislým zavěšením všech čtyř kol, výkonnými brzdami a nízkým těžištěm přináší požitek z jízdy jako s osobním vozem. K dosažení nízkého těžiště napomáhá hliníkový střešní panel využívající technologii testovanou u modelu Lancer Evo IX.
Studie využívá novou jednotku řízení všech kol (All Wheel Control). Spojení technologie stabilizačního systému, včetně ovládání prokluzu, s elektronicky řízeným systémem pohonu všech čtyř kol umožňuje jízdu v náročném terénu i za nepříznivých klimatických podmínek. Řidič může využívat pohon 2WD přes 4WD až po režim „Lock 4WD". Stačí pouze přepnout ovladač mezi předními sedadly.
Outlander pohání vznětový motor VW 2.0 s mezichladičem stlačeného vzduchu, rozvodem DOHC a 16 ventily, splňující emisní normu Euro 4, kterým je vybaven také Grandis Di-D. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou produkuje výkon 103 kW/140 k, točivý moment 310 Nm a rychlost 190 km/h. Na trh budou uvedeny i další motory, včetně nového zážehového V6 se systémem proměnného časování ventilů MIVEC a výkonem 162 kW/220 k a zážehový „světový motor" s výkonem 125 kW/170 k.
Multifunkční volant s ovladači audio-systému, tempomatu a telefonní sady hands-free Bluetooth bude u sériových verzí s automatickou převodovkou ještě opatřen ovladači pro řazení.
Koncept Outlander je nejnovějším z modelů Mitsubishi Motors, vybavené inteligentním systémem "Hide&SeatÔ", umožňující složení třetí řady sedadel do podlahy.
Studie byla zároveň evropskou premiérou inteligentního systému automatického sklápění sedadel druhé řady. Díky němu se nešikovné překlápění sedadel druhé řady mění v jednoduchý úkon: stisknutím tlačítka umístěného na boku zavazadlového prostoru se opěradla sklopí dolů, sedadlo se posune vpřed a poté se překlopí vpřed.
Jindřich Lasík, 6.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











