Mitsubishi Concept RA - premiéra v Detroitu
Do prvního autosalonu příštího roku zbývá ještě více než měsíc (13. – 27. ledna), ale už se začínají objevovat zprávy o chystaných novinkách. Jednu z nich představí na Motor Show v Detroitu společnost Mitsubishi Motors –- kupé Concept-RA Road Aggressive).
Atraktivní a vzrušující Mitsubishi Concept-Ra ukazuje, že radost z jízdy a odpovědnost vůči životnímu prostředí si nemusejí v žádném případě odporovat. Stačí jen zkombinovat systém elektronické regulace pohonu všech kol a jízdní dynamiky S-AWC s automatizovanou převodovkou a dvojitou spojkou SST, převzaté z Lanceru Evo poslední generace.
Systém S-AWC reguluje točivý moment zvlášť ke každému kolu. Zároveň mu pomáhají aktivní mezinápravový diferenciál ACD, který přenáší sílu mezi přední a zadní nápravu přes vícelamelovou spojku, nechybí systém kontroly vozidla AYC na principu variabilního přenosu točivého momentu mezi jednotlivými koly na zadní nápravě, sportovní ABS a aktivní řízení a aktivní tlumiče. Tím nabízí vozidlo na všech podmínek maximum agility, ovladatelnosti a zpětné vazby.
Vůz pohání nový vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 se vstřikováním common-rail, variabilním řízením ventilů MIVEC, piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. S výkonem 204 k a točivým momentem 420 N.m. zaručuje zároveň nízkou spotřebu a i emise.
Pro splnění přísných amerických norem používá nový katalyzátor výfukových plynů, který spojuje funkce oxidačního katalyzátoru (DOC), katalyzátoru oxidu dusnatého (NTC) a filtr pevných částic (DPF).
Pro zlepšení odolnosti při nárazu a snížení hmotnosti vozu má vůz novou strukturu karoserie s hliníkovým prostorovým rámem z lisovaných hliníkových profilů a hliníkových částí, stejně tak jako novou kapotou motoru, nárazníky a další komponenty z vysoce nárazu odolné a snadno recyklovatelného kompozitního materiálu.
ML, 5.12.2007
Systém S-AWC reguluje točivý moment zvlášť ke každému kolu. Zároveň mu pomáhají aktivní mezinápravový diferenciál ACD, který přenáší sílu mezi přední a zadní nápravu přes vícelamelovou spojku, nechybí systém kontroly vozidla AYC na principu variabilního přenosu točivého momentu mezi jednotlivými koly na zadní nápravě, sportovní ABS a aktivní řízení a aktivní tlumiče. Tím nabízí vozidlo na všech podmínek maximum agility, ovladatelnosti a zpětné vazby.
Vůz pohání nový vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 se vstřikováním common-rail, variabilním řízením ventilů MIVEC, piezoelektrickými vstřikovači a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. S výkonem 204 k a točivým momentem 420 N.m. zaručuje zároveň nízkou spotřebu a i emise.
Pro splnění přísných amerických norem používá nový katalyzátor výfukových plynů, který spojuje funkce oxidačního katalyzátoru (DOC), katalyzátoru oxidu dusnatého (NTC) a filtr pevných částic (DPF).
Pro zlepšení odolnosti při nárazu a snížení hmotnosti vozu má vůz novou strukturu karoserie s hliníkovým prostorovým rámem z lisovaných hliníkových profilů a hliníkových částí, stejně tak jako novou kapotou motoru, nárazníky a další komponenty z vysoce nárazu odolné a snadno recyklovatelného kompozitního materiálu.
ML, 5.12.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









