Mazda Takeri - sportovní sedan
Nejnovější a dosud nejvyspělejší ztělesnění designového konceptu automobilky Mazda nazvaného Kodo. Sedan střední třídy, který se pyšní zcela novým systémem rekuperace brzdné energie i-Eloop i revoluční technikou Skyactiv, poodhaluje budoucnost Mazdy.
Výjimečně sportovní sedan zaměřený na konkurencí nabitou střední třídu navazuje na studii SHINARI, čtyřdveřové dynamické kupé a zároveň naznačuje, jak by mohla vypadat budoucí Mazda střední třídy.
Pod karosérií o rozměrech 4850 mm x 1870 mm x 1430 mm se ukrývá spousta převratných inovací. Vůz byl vyvinut s myšlenkou na maximální hospodárnost, přičemž základ konstrukce tvoří účinná soustava technologií Skyactiv, zaměřených na snižování hmotnosti. Díky ní se chlubí nízkou spotřebou paliva i skvělými jízdními vlastnostmi. Co nejlepší hospodárnosti napomáhá rovněž inteligentní systém „i-stop“ nebo nový systém rekuperace brzdné energie i-Eloop, který schraňuje během zpomalování vozu energii pro využití elektrických systémů Také zlepšuje při běžných jízdních podmínkách spotřebu paliva přibližně o 10 %, neboť k napájení elektrických systémů není obvykle třeba využívat alternátor.
Zdrojem síly je šetrný, účinný, ale dynamicky velmi schopný vznětový agregát nové generace SKYACTIV-D 2,2 l, který poskytuje široké pásmo využitelného točivého momentu. Ve spojení s novou samočinnou šestistupňovou převodovkou je Takeri výjimečně kultivovaným a výkonným sedanem.
Konstruktérům se podařilo docílit světového unikátu: nejnižšího kompresního poměru u vznětového motoru. Výsledkem je dokonalejší směs paliva se vzduchem a vhodnější načasování spalovacího procesu, které umožňují větší expanzní poměr. Spolu s tím se zvětšuje množství odvedené práce za spotřebování menšího množství paliva a klesá produkce emisí. Nízký kompresní poměr snižuje mechanické zatížení jednotlivých součástí a zmenšuje vnitřní tření, díky čemuž je možné u mnoha komponentů motoru dosáhnout významného snížení hmotnosti. Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly poskytuje razantní akceleraci a zároveň se podílí na výjimečné hospodárnosti motoru.
Nová automatická převodovka SKYACTIV-Drive spojuje všechny přednosti konvenčních samočinných skříní s hydrodynamickým měničem točivého momentu, převodovek s proměnlivým převodem (CVT) a dvouspojkových převodovek.
JL, 5.4.2012
Pod karosérií o rozměrech 4850 mm x 1870 mm x 1430 mm se ukrývá spousta převratných inovací. Vůz byl vyvinut s myšlenkou na maximální hospodárnost, přičemž základ konstrukce tvoří účinná soustava technologií Skyactiv, zaměřených na snižování hmotnosti. Díky ní se chlubí nízkou spotřebou paliva i skvělými jízdními vlastnostmi. Co nejlepší hospodárnosti napomáhá rovněž inteligentní systém „i-stop“ nebo nový systém rekuperace brzdné energie i-Eloop, který schraňuje během zpomalování vozu energii pro využití elektrických systémů Také zlepšuje při běžných jízdních podmínkách spotřebu paliva přibližně o 10 %, neboť k napájení elektrických systémů není obvykle třeba využívat alternátor.
Zdrojem síly je šetrný, účinný, ale dynamicky velmi schopný vznětový agregát nové generace SKYACTIV-D 2,2 l, který poskytuje široké pásmo využitelného točivého momentu. Ve spojení s novou samočinnou šestistupňovou převodovkou je Takeri výjimečně kultivovaným a výkonným sedanem.
Konstruktérům se podařilo docílit světového unikátu: nejnižšího kompresního poměru u vznětového motoru. Výsledkem je dokonalejší směs paliva se vzduchem a vhodnější načasování spalovacího procesu, které umožňují větší expanzní poměr. Spolu s tím se zvětšuje množství odvedené práce za spotřebování menšího množství paliva a klesá produkce emisí. Nízký kompresní poměr snižuje mechanické zatížení jednotlivých součástí a zmenšuje vnitřní tření, díky čemuž je možné u mnoha komponentů motoru dosáhnout významného snížení hmotnosti. Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly poskytuje razantní akceleraci a zároveň se podílí na výjimečné hospodárnosti motoru.
Nová automatická převodovka SKYACTIV-Drive spojuje všechny přednosti konvenčních samočinných skříní s hydrodynamickým měničem točivého momentu, převodovek s proměnlivým převodem (CVT) a dvouspojkových převodovek.
JL, 5.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout