Mazda Nagare - nový designerský jazyk
Koncept Nagare, představený na autosalonu v Los Angeles v roce 2006, se odlišoval od všech dosud uvedených studií, především unikátním exteriérovým designem s originální texturou povrchových panelů s dramatickými liniemi a futuristickými křivkami.
Na pohled je patrné, že studie se v mnohém liší od dříve představených konceptů Sassou, Senku a Kabura. A nejen lidé od Mazdy a jejího designerského týmu chápali, že jsou svědky zrodu nové celosvětové designerské filozofie.
Dříve představené a mnohokrát oceněné koncepty vzbudily mimořádný ohlas na světových autosalonech v letech 2005 a 2006, kdy názorně naznačovaly blízkou budoucnost energického a vzrušujícího designu automobilky Mazda. Nástup konceptu Nagare všechno změnil. Šlo o tak dramatické uvedení, o jakém se žádné automobilce ani nesnilo.
Ale proč natolik zásadní změna, když předchozí koncepty byly tak úspěšné, 0vysvětluje Franz von Holzhausen, ředitel pro design společnosti Mazda North America: „Mazda má silné produktové portfolio, ale my jsme cítili, že pro správný budoucí vývoj značky potřebujeme vyvinout designerský jazyk, který bude odrážet emotivní stránky vozů, asi jako filozofie Zoom-Zoom reflektuje emotivnost automobilů v pohybu. Tři koncepty měly za úkol otestovat nápady, které by se mohly stát části nové designové filozofie Flow – plynoucího či proudícího designu. Koncept Nagare se vyvíjel z těchto konceptů, když Laurens van den Acker, generální ředitel designerské divize automobilky Mazda, doporučil, abychom byli při své práci ještě výraznější a šli dál než kdy předtím.“
DNA značky Mazda – filozofie seskupování dílů, ze kterých jsou zkonstruovány automobily Mazda – může být opsána řadou adjektiv: Zoom-Zoom, mladý, stylový, oduševnělý, vnímavý, emotivní v pohybu, inovativní – to vše jsou adjektiva, která se v průběhu let přirozeně ztotožnila s Mazdou. A to díky tomu, že automobily Mazda už dlouho šlechtí jejich příkladná funkčnost, skvělé jízdní vlastnosti a výjimečná jízdní dynamika.
„Naše vozy byly opravdu dynamické a proporčně bezchybné, ale při hodnocení vizuální stránky jsme se shodli, že v tomto ohledu musíme ještě zapracovat. Bylo prostě načase přijít s designovou evolucí pro příští období. A koncept Nagare je zhmotněním této evoluce,“ vysvětluje Franz von Holzhausen
Designerský tým stál před úkolem připravit pro značku Mazda nový, svěží styling. Šlo o to nově definovat estetiku Mazdy a jejich modelů, tak, aby se nový designerský styl stal nedílnou součástí identity Mazdy.
Podle Laurense van den Ackera stál designerský tým před úkolem vystavět na dynamickém duchu značky Mazda – zhmotněném filozofií Zoom-Zoom – ryze osobitý vizuální styling modelů značky Mazda, nezaměnitelný a dravý i když budou tyto automobily stát v klidu u kraje chodníku. Výsledkem je Nagare či Flow, nový designerský jazyk automobilů Mazda.
JL, 23.7.2008
Dříve představené a mnohokrát oceněné koncepty vzbudily mimořádný ohlas na světových autosalonech v letech 2005 a 2006, kdy názorně naznačovaly blízkou budoucnost energického a vzrušujícího designu automobilky Mazda. Nástup konceptu Nagare všechno změnil. Šlo o tak dramatické uvedení, o jakém se žádné automobilce ani nesnilo.
Ale proč natolik zásadní změna, když předchozí koncepty byly tak úspěšné, 0vysvětluje Franz von Holzhausen, ředitel pro design společnosti Mazda North America: „Mazda má silné produktové portfolio, ale my jsme cítili, že pro správný budoucí vývoj značky potřebujeme vyvinout designerský jazyk, který bude odrážet emotivní stránky vozů, asi jako filozofie Zoom-Zoom reflektuje emotivnost automobilů v pohybu. Tři koncepty měly za úkol otestovat nápady, které by se mohly stát části nové designové filozofie Flow – plynoucího či proudícího designu. Koncept Nagare se vyvíjel z těchto konceptů, když Laurens van den Acker, generální ředitel designerské divize automobilky Mazda, doporučil, abychom byli při své práci ještě výraznější a šli dál než kdy předtím.“
DNA značky Mazda – filozofie seskupování dílů, ze kterých jsou zkonstruovány automobily Mazda – může být opsána řadou adjektiv: Zoom-Zoom, mladý, stylový, oduševnělý, vnímavý, emotivní v pohybu, inovativní – to vše jsou adjektiva, která se v průběhu let přirozeně ztotožnila s Mazdou. A to díky tomu, že automobily Mazda už dlouho šlechtí jejich příkladná funkčnost, skvělé jízdní vlastnosti a výjimečná jízdní dynamika.
„Naše vozy byly opravdu dynamické a proporčně bezchybné, ale při hodnocení vizuální stránky jsme se shodli, že v tomto ohledu musíme ještě zapracovat. Bylo prostě načase přijít s designovou evolucí pro příští období. A koncept Nagare je zhmotněním této evoluce,“ vysvětluje Franz von Holzhausen
Designerský tým stál před úkolem připravit pro značku Mazda nový, svěží styling. Šlo o to nově definovat estetiku Mazdy a jejich modelů, tak, aby se nový designerský styl stal nedílnou součástí identity Mazdy.
Podle Laurense van den Ackera stál designerský tým před úkolem vystavět na dynamickém duchu značky Mazda – zhmotněném filozofií Zoom-Zoom – ryze osobitý vizuální styling modelů značky Mazda, nezaměnitelný a dravý i když budou tyto automobily stát v klidu u kraje chodníku. Výsledkem je Nagare či Flow, nový designerský jazyk automobilů Mazda.
JL, 23.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











