Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mazda Nagare - nový designerský jazyk

Koncept Nagare, představený na autosalonu v Los Angeles v roce 2006, se odlišoval od všech dosud uvedených studií, především unikátním exteriérovým designem s originální texturou povrchových panelů s dramatickými liniemi a futuristickými křivkami.

Na pohled je patrné, že studie se v mnohém liší od dříve představených konceptů Sassou, Senku a Kabura. A nejen lidé od Mazdy a jejího designerského týmu chápali, že jsou svědky zrodu nové celosvětové designerské filozofie.
Dříve představené a mnohokrát oceněné koncepty vzbudily mimořádný ohlas na světových autosalonech v letech 2005 a 2006, kdy názorně naznačovaly blízkou budoucnost energického a vzrušujícího designu automobilky Mazda. Nástup konceptu Nagare všechno změnil. Šlo o tak dramatické uvedení, o jakém se žádné automobilce ani nesnilo.
Ale proč natolik zásadní změna, když předchozí koncepty byly tak úspěšné, 0vysvětluje Franz von Holzhausen, ředitel pro design společnosti Mazda North America: „Mazda má silné produktové portfolio, ale my jsme cítili, že pro správný budoucí vývoj značky potřebujeme vyvinout designerský jazyk, který bude odrážet emotivní stránky vozů, asi jako filozofie Zoom-Zoom reflektuje emotivnost automobilů v pohybu. Tři koncepty měly za úkol otestovat nápady, které by se mohly stát části nové designové filozofie Flow – plynoucího či proudícího designu. Koncept Nagare se vyvíjel z těchto konceptů, když Laurens van den Acker, generální ředitel designerské divize automobilky Mazda, doporučil, abychom byli při své práci ještě výraznější a šli dál než kdy předtím.“
DNA značky Mazda – filozofie seskupování dílů, ze kterých jsou zkonstruovány automobily Mazda – může být opsána řadou adjektiv: Zoom-Zoom, mladý, stylový, oduševnělý, vnímavý, emotivní v pohybu, inovativní – to vše jsou adjektiva, která se v průběhu let přirozeně ztotožnila s Mazdou. A to díky tomu, že automobily Mazda už dlouho šlechtí jejich příkladná funkčnost, skvělé jízdní vlastnosti a výjimečná jízdní dynamika.
„Naše vozy byly opravdu dynamické a proporčně bezchybné, ale při hodnocení vizuální stránky jsme se shodli, že v tomto ohledu musíme ještě zapracovat. Bylo prostě načase přijít s designovou evolucí pro příští období. A koncept Nagare je zhmotněním této evoluce,“ vysvětluje Franz von Holzhausen
Designerský tým stál před úkolem připravit pro značku Mazda nový, svěží styling. Šlo o to nově definovat estetiku Mazdy a jejich modelů, tak, aby se nový designerský styl stal nedílnou součástí identity Mazdy.
Podle Laurense van den Ackera stál designerský tým před úkolem vystavět na dynamickém duchu značky Mazda – zhmotněném filozofií Zoom-Zoom – ryze osobitý vizuální styling modelů značky Mazda, nezaměnitelný a dravý i když budou tyto automobily stát v klidu u kraje chodníku. Výsledkem je Nagare či Flow, nový designerský jazyk automobilů Mazda.

JL, 23.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar