Mazda Furai vznikla v Kalifornii
Koncept Mazda Furai (vyslovuj: foo-rye – jde o japonský výraz označující svist větru) je zatím posledním ze série studií Nagare. S konceptem Furai Mazda oslavila 40 let svého působení v motoristickém sportu.
Studie Furai vznikla ve studiu Mazda North American Operations (MNAO) v kalifornském Irvine pod vedením ředitele pro design Franze von Holzhausena. Jeho tým si vytkl za cíl vytvořit vysoce funkční vůz, který bude bořit hranice mezi běžným silničním automobilem a víkendovým závodním speciálem.
Designeři Mazda ve studie v Irvine začali tím, že vzali šasí úspěšného vozu Le Mans Courage C65 a na něj naroubovali kokpit vyvedený v duchu filozofie Nagare. Ale zatímco čtyři předchozí koncepty zkoumaly a ověřovaly především designovou estetiku filozofie Nagare a přinášely si jen některé Nagare designové elementy, jako jsou např. agresivní světlomety nebo originální pětiúhelníková maska chladiče, u studie Furai jsou všechny tyto Nagare textury a detaily plně funkční.
V případě konceptu Furai mají splývavé linie Nagare jediný, ale velmi zásadní úkol: Zlepšit aerodynamiku vozu a garantovat optimální obtékání karoserie studie Furai vzduchem. Tvarování přední části odvádí proudící vzduch dolů pod vůz a směřuje jej vnitřkem karoserie k chladičům motoru. Speciálně tvarované boky modelu Furai navádějí proudící vzduch k zadním brzdám, chladiči oleje žebrům chladiče převodovky. Difuzér, umístěný pod vozem, zlepšuje odvod vzduchu, procházejícího chladiči a motorovým prostorem, směrem dozadu za vůz.
JL,24.7.2008
Designeři Mazda ve studie v Irvine začali tím, že vzali šasí úspěšného vozu Le Mans Courage C65 a na něj naroubovali kokpit vyvedený v duchu filozofie Nagare. Ale zatímco čtyři předchozí koncepty zkoumaly a ověřovaly především designovou estetiku filozofie Nagare a přinášely si jen některé Nagare designové elementy, jako jsou např. agresivní světlomety nebo originální pětiúhelníková maska chladiče, u studie Furai jsou všechny tyto Nagare textury a detaily plně funkční.
V případě konceptu Furai mají splývavé linie Nagare jediný, ale velmi zásadní úkol: Zlepšit aerodynamiku vozu a garantovat optimální obtékání karoserie studie Furai vzduchem. Tvarování přední části odvádí proudící vzduch dolů pod vůz a směřuje jej vnitřkem karoserie k chladičům motoru. Speciálně tvarované boky modelu Furai navádějí proudící vzduch k zadním brzdám, chladiči oleje žebrům chladiče převodovky. Difuzér, umístěný pod vozem, zlepšuje odvod vzduchu, procházejícího chladiči a motorovým prostorem, směrem dozadu za vůz.
JL,24.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










