MILA Alpin - extrémní offroad z Rakouska
Rakouská firma Magna Steyr je známá nejen jako výrobce systémů pohonu všech kol, případně celých automobilů různých značek, ale v posledních letech také svými koncepty MILA. Nejnovější přírůstek, v pořadí již třetí, je k vidění na autosalonu v Ženevě.
Presentovaný koncept MILA Alpin představuje díky svým rozměrům (délka 3540 mm, šířka 1703 mm, výška 1750 mm) velice kompaktní offroad do extrémního terénu s alternativními možnostmi pohonu. Vůz je čtyřmístný v konfiguraci 3+1, přičemž sedadlo řidiče je vyvýšené a všichni cestující mají skvělý výhled panoramatickou skleněnou střechou.
Terénní automobil by mohl pohánět zážehový přeplňovaný tříválec o objemu 999 cm³ a výkonu 84 k. S ním by měl dosahovat rychlosti 140 km/h, zrychlovat z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a v průměru spotřebovat 5,4 litru benzinu. Ovšem díky konstrukci může být pod kapotou rovněž hybridní pohon na stlačený zemní plyn CNG.
Konstrukci je tvořena přímočarými profily a panely, které zásluhou smíšené stavby garantují nízkou hmotnost (906 kg) a flexibilitu. Modulární stavba umožňuje použití komponentů a systémů z velkosériové produkce, které tak mohou být kombinovány s různými inovativními moduly a výbavou.
Podvozek s nezávislým zavěšením kol a ESP zajišťuje bezpečné vlastnosti na silnici. Uprostřed uložený motor obstarává zase dobrou trakci. Terénní schopnosti zvyšuje světlá výška 230 mm (brodivost 500 mm), možnost uzávěry rozdělovací převodovky a diferenciálů, stejně jako nízkou „krabí“ rychlost. Při rozvoru 2225 mm jsou převisy velice krátké, takže dovolují vpředu i vzadu nájezdový úhel 45 stupňů a stoupavost 100 procent, tedy 45 stupňů.
Magna Mila Alpin lze využít jako vozidlo pro volný čas nebo užitkový pro speciální účely.
JL, 10.3.2008
Terénní automobil by mohl pohánět zážehový přeplňovaný tříválec o objemu 999 cm³ a výkonu 84 k. S ním by měl dosahovat rychlosti 140 km/h, zrychlovat z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a v průměru spotřebovat 5,4 litru benzinu. Ovšem díky konstrukci může být pod kapotou rovněž hybridní pohon na stlačený zemní plyn CNG.
Konstrukci je tvořena přímočarými profily a panely, které zásluhou smíšené stavby garantují nízkou hmotnost (906 kg) a flexibilitu. Modulární stavba umožňuje použití komponentů a systémů z velkosériové produkce, které tak mohou být kombinovány s různými inovativními moduly a výbavou.
Podvozek s nezávislým zavěšením kol a ESP zajišťuje bezpečné vlastnosti na silnici. Uprostřed uložený motor obstarává zase dobrou trakci. Terénní schopnosti zvyšuje světlá výška 230 mm (brodivost 500 mm), možnost uzávěry rozdělovací převodovky a diferenciálů, stejně jako nízkou „krabí“ rychlost. Při rozvoru 2225 mm jsou převisy velice krátké, takže dovolují vpředu i vzadu nájezdový úhel 45 stupňů a stoupavost 100 procent, tedy 45 stupňů.
Magna Mila Alpin lze využít jako vozidlo pro volný čas nebo užitkový pro speciální účely.
JL, 10.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout