Lincoln MKR - předzvěst příštích modelů
To co Lexus znamená pro Toyotu nebo Maybach pro Mercedes Benz představuje Lincoln v USA pro Ford – luxusní značku. A proto v Detroitu na Motor Show rozhodně nemůže chybět nový koncept.
Studie Lincolnu MKR je předzvěstí nové designerské filosofie americké značky, danou sedmi požadavky – hladké plochy, dynamická linie, zkosené tvary splývající souběžně s linií a dvoudílná maska chladiče s úzkými horizontálními světlomety. Střecha s výrazným rámem přechází decentně do sloupků-C. Dveře bez klik, ale jen s tlačítky zavírají elektromotorky.
Lincoln MKR plně respektuje všech sedm těchto prvků. V porovnání s předchozím modelem LS je o 2,5 cm delší a díky o 10 cm nižší střešnímu profilu také velice dynamický. A k tomu ještě velký rozvor 2,87 metru, díky němuž se vnitřní prostor přibližně úrovni Mercedesu CLS.
Zatímco v interiéru připomínají lesklé plochy bowlingovou dráhu, nechybějí kožená sedadla, na elegantním zevnějšku se chromem nešetřilo, zvláště na dvoudílné mřížce chladiče. Konečnou podobu jistě neopustí 21“ pneumatiky. Jejich úkolem je spolehlivý přenos mohutné síly benzinového vidlicového šestiválce biturbo 3.5 s přímým vstřikem. Výkon 420 k na zadní kola je přenášen šestistupňovou samočinnou převodovkou, točivý moment dosahuje 542 N.m. Aby vůz šetřil svému majiteli peněženku a zároveň se choval šetrně k životnímu prostředí používá jako palivo etanol E85. Zvláštností je rovněž motor lakovaný v barvě vozu.
V roce 2008 má přijít na trh nová luxusní limuzína Lincoln, ale koncept MKR už dnes naznačuje, jak bude asi vypadat.
Jindřich Lasík, 3.1.2006
Lincoln MKR plně respektuje všech sedm těchto prvků. V porovnání s předchozím modelem LS je o 2,5 cm delší a díky o 10 cm nižší střešnímu profilu také velice dynamický. A k tomu ještě velký rozvor 2,87 metru, díky němuž se vnitřní prostor přibližně úrovni Mercedesu CLS.
Zatímco v interiéru připomínají lesklé plochy bowlingovou dráhu, nechybějí kožená sedadla, na elegantním zevnějšku se chromem nešetřilo, zvláště na dvoudílné mřížce chladiče. Konečnou podobu jistě neopustí 21“ pneumatiky. Jejich úkolem je spolehlivý přenos mohutné síly benzinového vidlicového šestiválce biturbo 3.5 s přímým vstřikem. Výkon 420 k na zadní kola je přenášen šestistupňovou samočinnou převodovkou, točivý moment dosahuje 542 N.m. Aby vůz šetřil svému majiteli peněženku a zároveň se choval šetrně k životnímu prostředí používá jako palivo etanol E85. Zvláštností je rovněž motor lakovaný v barvě vozu.
V roce 2008 má přijít na trh nová luxusní limuzína Lincoln, ale koncept MKR už dnes naznačuje, jak bude asi vypadat.
Jindřich Lasík, 3.1.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout