Lexus s dvěma výkonnými supersporty
Prémiová značka Lexus představí na autosalónu v Ženevě v evropské premiéře mimo jiné studie sportovních výkonných vozů s označení IS-F a LF-A. Chybět nebude ani hybridní luxusní model LS 600 h.
Písmenem F stylově označuje Lexus vozy, které byly navrženy a zkonstruovány s ohledem na vysoký výkon a nebývalou dynamiku sportovní jízdy. Zároveň zdůrazňují touhu po dokonalosti. Modely IS-F a LF-A tak podpoří cíl značky Lexus neustále zvyšovat úroveň technologického vývoje v automobilovém průmyslu. S tímto vědomím představí modely s mimořádným výkonem a výjimečnými jízdními vlastnostmi při současné minimalizaci spotřeby paliva i úrovně emisí.
Lexus IS-F
Vozy IS-F jsou vybaveny sportovně laděným agregátem 5.0 V8 o výkonu přes 400 koní a točivém momentu přesahujícím 500 N.m. Tyto parametry dokreslují dynamické vlastnosti vozu, které umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Díky rychlosti 270 km/h (elektronické omezení) a emisím CO2 na úrovni 290 g/km je jedním z nejvýkonnějších sportovních sedanů ve své třídě, který je současně šetrný k životnímu prostředí.
Řazení ve vozech Lexus IS-F zajišťuje osmistupňová samočinná převodovka převzatá z řady LS a doplněná novým způsobem řazení převodových stupňů, jenž umožňuje ruční řazení (páčkami pod volantem) i plně automatický režim. Speciální sportovní řazení, mimochodem v dané třídě nejrychlejší, přeřadí na vyšší rychlostní stupeň za pouhých 100 milisekund (ve F1 trvá přeřazení 50 ms). Sportovní naturel doplňuje, poprvé u značky Lexus, přepínatelný režim Sports VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management, tj. integrované řízení dynamiky vozu), díky němuž lze ručně volit mezi normálním režimem, sportovním režimem, nebo vypnutým režimem VDIM. Model IS-F je vysoce výkonnou verzi úspěšné modelové řady IS a kombinuje výjimečné schopnosti tohoto vozu s nekompromisními jízdními vlastnostmi. (tento vůz jsme představili již v rubrice Studie)
Lexus LF-A
Už v roce 2005 ukázal Lexus veřejnosti studii supersportovního automobilu LF-A, nedávno presentoval její evoluční stupeň, který se ještě více přibližuje sériovému modelu. Technický tým inženýrů značky Lexus zaměřený na sportovní modely vytvořil model LF-A v rámci praktických studií nových přístupů ke konstrukci kompaktnějších a energeticky účinnějších konceptů sportovních vozů. Celková délka pouhých 4,46 m (šířka 1,89 m, výška 1,22 m, rozvor 2,60 m) dělá z této studie nejkompaktnější a zároveň nejvýkonnější Lexus v historii. Opticky nechali Japonci studii zaoblené tvary a jen ji dále vyvíjeli v detailech. Převisy vzadu i vpředu se zkrátily, nasávací otvory vzduchu před zadními koly a nad zadními podběhy jsou nyní nápadnější a zadní svítilny se přemístily do vertikální polohy.Model LF-A, osazený výkonným vidlicovým desetiválcem 5.0 s výkonem přes 500 k, dosahuje největší rychlostí přes 320 km/h. Díky umístění motoru mezi nápravami, rozvodovky zadního pohonu a chladičům v zadní částí se může pochlubit optimálním rozložením hmotnosti na přední a zadní nápravu, a tím dosažení vysoké přesnosti při jeho ovládání. Studie používá 20“ kola s pneumatikami o rozměru 256/35 vpředu a 305/30 vzadu. Model LF-A představuje budoucí vývoj filozofie designu L-finesse, přičemž podtrhuje nový přístup značky Lexus k vysoce výkonným vozům a současně zavádí novou definici v otázkách výtečné dynamiky a výkonu. Také v interiéru přiložili designéři ruku k dílu. Středové konzoli dominuje dva šikmo uspořádané nosiče s multifunkčním displejem a ovládacími prvky.
Jindřich Lasík, 15.2.2007
Lexus IS-F
Vozy IS-F jsou vybaveny sportovně laděným agregátem 5.0 V8 o výkonu přes 400 koní a točivém momentu přesahujícím 500 N.m. Tyto parametry dokreslují dynamické vlastnosti vozu, které umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Díky rychlosti 270 km/h (elektronické omezení) a emisím CO2 na úrovni 290 g/km je jedním z nejvýkonnějších sportovních sedanů ve své třídě, který je současně šetrný k životnímu prostředí.
Řazení ve vozech Lexus IS-F zajišťuje osmistupňová samočinná převodovka převzatá z řady LS a doplněná novým způsobem řazení převodových stupňů, jenž umožňuje ruční řazení (páčkami pod volantem) i plně automatický režim. Speciální sportovní řazení, mimochodem v dané třídě nejrychlejší, přeřadí na vyšší rychlostní stupeň za pouhých 100 milisekund (ve F1 trvá přeřazení 50 ms). Sportovní naturel doplňuje, poprvé u značky Lexus, přepínatelný režim Sports VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management, tj. integrované řízení dynamiky vozu), díky němuž lze ručně volit mezi normálním režimem, sportovním režimem, nebo vypnutým režimem VDIM. Model IS-F je vysoce výkonnou verzi úspěšné modelové řady IS a kombinuje výjimečné schopnosti tohoto vozu s nekompromisními jízdními vlastnostmi. (tento vůz jsme představili již v rubrice Studie)
Lexus LF-A
Už v roce 2005 ukázal Lexus veřejnosti studii supersportovního automobilu LF-A, nedávno presentoval její evoluční stupeň, který se ještě více přibližuje sériovému modelu. Technický tým inženýrů značky Lexus zaměřený na sportovní modely vytvořil model LF-A v rámci praktických studií nových přístupů ke konstrukci kompaktnějších a energeticky účinnějších konceptů sportovních vozů. Celková délka pouhých 4,46 m (šířka 1,89 m, výška 1,22 m, rozvor 2,60 m) dělá z této studie nejkompaktnější a zároveň nejvýkonnější Lexus v historii. Opticky nechali Japonci studii zaoblené tvary a jen ji dále vyvíjeli v detailech. Převisy vzadu i vpředu se zkrátily, nasávací otvory vzduchu před zadními koly a nad zadními podběhy jsou nyní nápadnější a zadní svítilny se přemístily do vertikální polohy.Model LF-A, osazený výkonným vidlicovým desetiválcem 5.0 s výkonem přes 500 k, dosahuje největší rychlostí přes 320 km/h. Díky umístění motoru mezi nápravami, rozvodovky zadního pohonu a chladičům v zadní částí se může pochlubit optimálním rozložením hmotnosti na přední a zadní nápravu, a tím dosažení vysoké přesnosti při jeho ovládání. Studie používá 20“ kola s pneumatikami o rozměru 256/35 vpředu a 305/30 vzadu. Model LF-A představuje budoucí vývoj filozofie designu L-finesse, přičemž podtrhuje nový přístup značky Lexus k vysoce výkonným vozům a současně zavádí novou definici v otázkách výtečné dynamiky a výkonu. Také v interiéru přiložili designéři ruku k dílu. Středové konzoli dominuje dva šikmo uspořádané nosiče s multifunkčním displejem a ovládacími prvky.
Jindřich Lasík, 15.2.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout