Lexus LF-Ch - studie prémiového kompaktu
Hybridní koncept Lexus LF-Ch, který je vystaven ve světové premiéře na Frankfurtském autosalonu 2009, je vizí prvního pokusu značky Lexus o vstup do konkurenčního prostředí evropského segmentu prémiových kompaktních vozů.
Průkopnický designérský přístup má hluboké kořeny v japonské kultuře. Lze ho objevit v každém aspektu hybridního pětidveřového konceptu, nejen v harmonických vizuálních synergiích mezi designem exteriéru a interiéru, ale také v kombinaci špičkové konstrukce a techniky.
Dokonalou vyváženost preciznosti a síly vyjadřuje nový agresivnější design masky chladiče, posazené nad mohutným nárazníkem s integrovaným spoilerem. Ostře řezané aerodynamické tvary blatníků přesahují až k nárazníku, čímž vytvářejí hluboké vstupní otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám.
Z profilu dává najevo dynamický charakter zužujícím se pásem bočního prosklení nad svalnatým klínovým pontonem a zkráceným zadním převisem. Výrazně skloněné přední okno, dlouhá plynulá linie střechy a černé sloupky B v kombinaci s tlačítky pro otvírání zadních dveří, propůjčují stylové pětidveřové karoserii vzhled elegantního sportovního kupé bez prostředních střešních sloupků.
Jemně vybroušená odtoková hrana na střeše přesahuje zadní okno, nad nímž vytváří hladce integrovaný zadní spoiler. Pečlivé aerodynamické tvarování spodní části nárazníku usměrňuje proudění vzduchu pod vozem a přivádí chladicí vzduch k zadním brzdám.
Také vzhled interiéru vychází z filozofie L-finesse. Působivá jednoduchost tvarů se harmonicky snoubí s kvalitou ruční práce, viditelnou dokonce i v těch nejmenších detailech. Interiér je vybaven výrazně asymetrickou přístrojovou deskou s důrazem na výjimečnou ergonomii. Lexus předvídá potřeby řidiče prostřednictvím několika prvků, které jsou zdrojem nového pocitu z jízdy.
Rozsáhlé využití semianilinové kůže, leštěného hliníku, dřeva a tmavých, na dotek měkkých materiálů vytváří prostředí prémiové kvality. Rafinovaná aplikace přírodních materiálů navozuje harmonický kontrast přístrojové desky, výplní dveří a sedadel.
Výkonovým parametrům hybridního pohonného systému odpovídá nízká poloha sedadla řidiče, sportovní volant s tlustým věncem a integrovanými pádly manuálního řazení samočinné převodovky a přístrojový štít s dvojicí velkých, dobře čitelných stupnic.
Aby se mohl řidič soustředit na dění na silnici, odstranili designéři veškeré rušivé prvky v podobě zbytečných přístrojů nebo ovladačů. Místo nich zavedli inovativní ovládací systém Lexus Remote Touch, který funguje na podobném principu jako počítačová myš. Řidič může prostřednictvím multiinformačního displeje v horní části přístrojové desky ovládat a upravovat širokou škálu informačních a zábavních systémů a programů pro změnu nastavení vozidla.
Sofistikovaný hybridní pohonný systém je v kombinaci s širokým rozchodem kol, dlouhým rozvorem a nízkým těžištěm zdrojem dynamických jízdních vlastností. Ovšem Lexus LF-Ch zároveň nabízí také nízkou spotřebu paliva a minimální úroveň emisí CO2 a NOx.
Díky hybridnímu systému Lexus Hybrid Drive může jezdit v elektrickém režimu EV (Electric Vehicle), zatímco řidiči vozidel se systémem mild hybrid tuto možnost elektrické jízdy nemají. Jízdní režim EV umožňuje cestovat po městě s minimální hlučností a nulovými emisemi. Dojezd vozidla v tomto případě závisí na stavu nabití akumulátoru.
JL, 16.9.2009
Dokonalou vyváženost preciznosti a síly vyjadřuje nový agresivnější design masky chladiče, posazené nad mohutným nárazníkem s integrovaným spoilerem. Ostře řezané aerodynamické tvary blatníků přesahují až k nárazníku, čímž vytvářejí hluboké vstupní otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám.
Z profilu dává najevo dynamický charakter zužujícím se pásem bočního prosklení nad svalnatým klínovým pontonem a zkráceným zadním převisem. Výrazně skloněné přední okno, dlouhá plynulá linie střechy a černé sloupky B v kombinaci s tlačítky pro otvírání zadních dveří, propůjčují stylové pětidveřové karoserii vzhled elegantního sportovního kupé bez prostředních střešních sloupků.
Jemně vybroušená odtoková hrana na střeše přesahuje zadní okno, nad nímž vytváří hladce integrovaný zadní spoiler. Pečlivé aerodynamické tvarování spodní části nárazníku usměrňuje proudění vzduchu pod vozem a přivádí chladicí vzduch k zadním brzdám.
Také vzhled interiéru vychází z filozofie L-finesse. Působivá jednoduchost tvarů se harmonicky snoubí s kvalitou ruční práce, viditelnou dokonce i v těch nejmenších detailech. Interiér je vybaven výrazně asymetrickou přístrojovou deskou s důrazem na výjimečnou ergonomii. Lexus předvídá potřeby řidiče prostřednictvím několika prvků, které jsou zdrojem nového pocitu z jízdy.
Rozsáhlé využití semianilinové kůže, leštěného hliníku, dřeva a tmavých, na dotek měkkých materiálů vytváří prostředí prémiové kvality. Rafinovaná aplikace přírodních materiálů navozuje harmonický kontrast přístrojové desky, výplní dveří a sedadel.
Výkonovým parametrům hybridního pohonného systému odpovídá nízká poloha sedadla řidiče, sportovní volant s tlustým věncem a integrovanými pádly manuálního řazení samočinné převodovky a přístrojový štít s dvojicí velkých, dobře čitelných stupnic.
Aby se mohl řidič soustředit na dění na silnici, odstranili designéři veškeré rušivé prvky v podobě zbytečných přístrojů nebo ovladačů. Místo nich zavedli inovativní ovládací systém Lexus Remote Touch, který funguje na podobném principu jako počítačová myš. Řidič může prostřednictvím multiinformačního displeje v horní části přístrojové desky ovládat a upravovat širokou škálu informačních a zábavních systémů a programů pro změnu nastavení vozidla.
Sofistikovaný hybridní pohonný systém je v kombinaci s širokým rozchodem kol, dlouhým rozvorem a nízkým těžištěm zdrojem dynamických jízdních vlastností. Ovšem Lexus LF-Ch zároveň nabízí také nízkou spotřebu paliva a minimální úroveň emisí CO2 a NOx.
Díky hybridnímu systému Lexus Hybrid Drive může jezdit v elektrickém režimu EV (Electric Vehicle), zatímco řidiči vozidel se systémem mild hybrid tuto možnost elektrické jízdy nemají. Jízdní režim EV umožňuje cestovat po městě s minimální hlučností a nulovými emisemi. Dojezd vozidla v tomto případě závisí na stavu nabití akumulátoru.
JL, 16.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













