Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Land Rover LRX - atraktivnější a zrušující

Jakým směrem se bude ubírat další vývoj automobilů Land Rover zatím není stoprocentně jasné. Leccos by však mohla napovědět studie malého sportovního luxusního modelu LRX, kterou Britové představí na Motor Show v Detroitu.

Už na autosalonu IAA ve Frankfurtu se proslýchalo, že nový dvoudveřový automobil na bázi Freelanderu by mohl na lednovém autosalonu v Detroitu vyvrátit všechny úvahy a domněnky. Novinka v sobě spojuje vlastnosti luxusní limuzíny s kompaktními rozměry karosérie. Aby vůz získal více dynamiky, byla karosérie Freelandera zkrácena o 7 cm na 4,35 metru a ve výšce snížena o 12 cm na 1,55 m. K agresivnějšímu image přispívají kompletně nová přední část s úzkými světlomety, velký ochranný kryt podvozku, mohutné nárazníky stejně jako sací a větrací otvory na kapotě a v blatnících, která ukrývají 20“ kola. Dynamiku zvyšuje dozadu klesající linie střechy.
Do luxusního segmentu míří Land Rover ztvárněním vnitřního prostoru. Interiér má být praktický i variabilní a zároveň luxusní, aby uspokojil požadavky náročných zákazníků. Dvoubarevná kombinace tmavé a světlé jemné kůže je kombinována s leštěným hliníkem a textiliemi. Cestující mají k dispozici čtyři samostatná sedadla a chladicí box umístěný ve středové konzole. Sklopná přední sedadla usnadňují průchod do zadní části. Ve futuristicky řešeném kokpitu najdeme dvě velké dotykové obrazovky, které zobrazují řidiči všechny potřebné informace a slouží i jako displej pro multifunkční soustavu. Řadicí páka je umístěna vysoko na zdánlivě zavěšené středové konzole, pod níž je centrální ovladač volby pohonu všech kol. Podle nastavení jízdního režimu se osvětlí vnitřní prostor – sportovně založení rodiči „pracují“ v červeném prostředí, offroaďáci v zeleném a běžní řidiči v modrém.
Pokud by se LRX objevil v sériové produkci, potom nejdříve zřejmě až v roce 2009. Jeho základ však poslouží pro platformu Fordu Focus s hybridním pohonem a elektromotorem na zadní nápravě.
Díky použitým moderním recyklovatelným materiálům by měl být vůz výrazně lehčí. Třeba větší část průhledné střechy je z polykarbonátu, jenž je o čtyřicet procent lehčí než sklo. Studie LRX je prvním výtvorem nového designera Gerry McGoverna.

Miroslav Lochman, 11.1.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar