Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Lancia Delta HP - italští mistři nezahálejí

Na 63. filmovém festivalu v Benátkách byl poprvé představen koncept Lancia Delta HPE, který vychází ze studie Beta HPE ze sedmdesátých let. Stejně jako u předchůdce patří k hlavním rysům ultramoderního sedanu elegance, sportovní duch a funkčnost.

 

Jedná se o model středně velkých rozměrů (délka 4,5 m, šířka 1,8 m, výška 1,5 m), který disponuje na jedné straně bohatou nabídkou místa, především vzadu, vysokým cestovním komfortem a víceúčelovým, modulárním a prostorným zavazadlovým prostorem. Na druhé straně nezůstává nic dlužen elegantnímu profilu.

Studie pokračuje v tradici „velkých" sedanů střední třídy značky Lancia, počínaje modely Aprilia a Appia přes Fulvii a Betu HPE až k modelům Prima Dedra a Lybra.

Design spojuje tradici s originálními prvky karoserie nových tvarů, jako je například střecha „Flying-Bridge", velké zadní okno bez spodního rámu, chromovaná mřížka chladiče ve stylu klasických masek z 50. let nebo chromované lišty na bocích.

Koncept se vyznačuje doslova luxusní nabídkou místa pro řidiče a spolujezdce. V této oblasti se řadí koncept Delta HPE na špici svého segmentu. Především vzadu si cestující díky rozvoru 2,7 metru užívají opravdový komfort. Zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel lze posouvat v podélném směru. Vysoký komfort cestujících obstarává mj. konstrukce střechy absorbující hluk a prosvětlující interiér velkým střešním oknem a bočními okny.

Originální rafinovaná estetika vnějších tvarů se prolíná s interiérem na každém kroku. Pozadu nezůstává ani design interiéru, který je od nepaměti pro Lancii synonymem pečlivého italského rukodělného umění. Nový koncept není žádnou výjimkou. Centro Stile Lancia vytvořilo opravdový salon, včetně vysoce kvalitních materiálů od dřevěného obložení a chromovaných detailů až k obložení kůží.

Koncept Delta HPE je připraven pro použití široké palety benzinových a dieselových motorů, včetně přeplňovaných s výkonovým spektrem od 120 do 200 k. Jsou kombinovány s mechanickými nebo samočinnými šestistupňovými převodovkami a osvědčenou technikou pohonu, včetně zavěšení kol SDC (s elektronickou regulací tlumení) zajišťující větší radost z řízení a dobré ovládání.

 

JL, 11.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar