Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Novo - koncept pro 21. století

Na autosalonu v Soulu představila Kia svůj nejnovější koncept Novo s odvážným designem inspirovaným kupé a minimalistickým interiérem zaměřeným na řidiče. Naznačuje směřování designu pro novou generaci kompaktních vozidel Kia.

Název Novo pochází z latinského slova „novatus“ (obnovený nebo osvěžený). Cílovou skupinou studie jsou obyvatelé moderních měst s náročným zaměstnáním a velkým časovým vytížením.

Novo má siluetu inspirovanou kupé a nezaměnitelný design, navržený v moderním designérském středisku Kia v korejském Namyangu. Studie vychází ze speciálně upravené verze platformy modelu Cerato (Forte). Minimální převis vpředu, delší převis vzadu a střešní linie fastbacku jí v kombinaci s nízkým a dlouhým pásem bočních oken dodávají sportovní profil.

Ladné tvary karoserie vozu jsou kombinovány s ostrými liniemi a plochami. Příď nese nejnovější interpretaci charakteristické masky chladiče vozů Kia, která je nyní širší a více zapuštěná, a nové úzké laserové světlomety. V širokých, nízko umístěných otvorech pro přívod vzduchu jsou laserové světlomety, ohraničující tvář konceptu Novo.
Záď se vyznačuje výraznými liniemi a nízko uloženými trojúhelníkovými koncovkami výfukové soustavy, čímž je zdůrazněna šířka vozu i jeho tvarové řešení, které vyvolává dojem sportovního charakteru a stability.
Atraktivní profil je doplněn vzadu zavěšenými dveřmi, jejich úzké centrální výsuvné kliky jsou ve stejné úrovni jako zpětná zrcátka z hliníku. Diamantem opracovaná kola z lehké slitiny mají podobně ostrý design s rovnými hranami a dvoubarevnou povrchovou úpravou (uhlíkový kompozit/stříbrný lak). Moderní vzhled završuje originální zadní linie hliníkové střechy a dvoubarevné lakování ve stříbrném a zeleném odstínu.

Minimalistický interiér, zaměřený výhradně na řidiče, jen minimálně odvrací pozornost od řízení, zatímco všichni cestující mají k dispozici velkorysý prostor, který je dán délkou karoserie a inteligentním využitím obestavěného prostoru.

Dlouhá, široká přístrojová deska je natočena směrem k řidiči. Panel přístrojů zobrazuje důležité informace na displeji v podobě prostorového hologramu, zatímco dotyková plocha pro „ovládání poslepu“ umožňuje řidiči ovládat mnoho funkcí vozidla bez nutnosti odvracet zrak od vozovky. Dotyková plocha zahrnuje skener otisku prstu, který automaticky nastaví jednotlivé systémy vozidla v závislosti na preferencích řidiče, například výběr hudby, hlasitost zvuku a druh zobrazovaných informací.
Stejně jako upravený, jednoduchý design, jímž se vyznačuje přístrojová deska a středová konzola, přispívají k minimalistické atmosféře v interiéru také čtyři samostatná sportovní sedadla, čalouněná tmavě hnědou kůží

Zážehový motor „Kappa“ 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu (T-GDI) je kombinován se sedmistupňovou předovkou Kia DCT, která přenáší hnací sílu na přední kola.

Koncept je vybaven inovativními pneumatikami s novým „adaptivním konkávním dezénem“, jehož snížená prostřední část mezi oběma styčnými plochami slouží k ochlazování pryžové směsi a odvádění vody, aby se zvětšila přilnavost. Pneumatiky 20“ mají dvě úzké styčné plochy na vnějších okrajích, které snižují valivý odpor a hlučnost odvalování.
Kia nemá v současnosti žádné plány uvést koncept Novo do výroby. Nicméně v historii značky Kia existuje hodně příkladů sériově vyráběných vozů, velmi podobných koncepčním vozům, které jim předcházely. Koncept Kia Novo tak umožňuje nahlédnout do plánů značky Kia, z pohledu představ o budoucích řadách kompaktních vozů.



KIA 3.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar