Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Naimo - koncept elektromobilu v Soulu

Na autosalonu v Soulu představila Kia koncept elektromobilu Naimo. Jeho název je odvozen z korejského slova \"Ne-mo\" (vyslovuje se Neh-Mo), což odkazuje na hranatý, čtvercový tvar vozu. Koncept, který se řadí mezi elektrické crossovery, navrhl mezinárodní tým designérů Kia v Soulu.

Celkově jednoduchý design je zvýrazněn řadou nápadných detailů jako např. čelní sklo zaoblené kolem A sloupků karoserie, asymetrické střešní okno či přední a zadní světlomety tvořené bodovými LED. Jedinečnost konceptu korunuje finální povrchová úprava vozu v nefritové barvě. Byly použity různé inovativní technologie, a to i v zájmu zachování čistoty designu. Naimo např. nemá na předním skle tradiční stěrače. Jejich funkci zastávají vysokotlaké vzduchové trysky umístěné na spodní hraně čelního skla. Konvenční zpětná zrcátka byla rovněž nahrazena miniaturními kamerami, integrované v A-sloupcích karoserie.
Interiér nabízí kvalitní, řemeslně dokonale zpracované materiály. Pro výplně dveří a podlahu byl použit korejský dub, k čalounění výplně stropu posloužil korejský papír Han-ji. S těmito tradičními prvky v interiéru jdou ruku v ruce ultra moderní technologie, jako např. přístrojový štít na bázi Toled displeje (transparentní displej z organických elektroluminiscenčních diod) nebo úplná konektivita s různými externími přístroji.
Velkorysý rozvor 2647 mm (délka 3890 mm šířka 1844 mm a výška 1589 mm spolu s krátkými převisy zajišťují v kabině dostatek místa v oblasti hlavy, nohou i ramen všech cestujících.
Koncept Naimo nemá B-sloupky. Vzadu zavěšené zadní dveře se otevírají proti směru jízdy a umožňují snadný a komfortní přístup do kabiny. Natřikrát dělené víko zavazadlového prostoru poskytuje bezvadný přístup a snadné uložení zavazadel různé velikosti.
Vůz pohání elektromotor typu PMSM s výkonem 80 kW (109 k) a maximálním točivým momentem 280 Nm, což umožňuje rychlost 150 km/h. Dvojice baterií (celkem 27 kWh) je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru a využívá inovativní LiPoly technologii (Li-Ion Polymer). Na jedno nabití ujede Naimo až 200 km. V režimu rychlého dobíjení lze baterii nabít na 80 procent své kapacity za 25 minut. V rámci běžného dobíjecího cyklu je 100 procent kapacity dosaženo po pěti a půl hodinách.

JL, 6.4.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar