Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia Concept EV9 představen na AutoMobility LA

Po nedávném uvedení modelu EV6, který v krátké době získal mezinárodní uznání, představila značka Kia v rámci AutoMobility LA nadčasový koncept čistě elektrického SUV s označením Kia Concept EV9. Model naznačuje budoucnost směřování čistě elektrických modelů značky Kia.

Concept EV9, vnímaný jako zatím nejreálnější podoba přírůstku do rodiny elektromobilů Kia nové generace, ztělesňuje mimořádné schopnosti značky navrhovat a vyvíjet vysoce atraktivní a technicky vyspělá vozidla s nulovými emisemi.

Podobně jako Kia EV6 je i Concept EV9 vyhrazeným elektromobilem, pečlivě navrženým speciálně pro pokrokovou podvozkovou platformu E-GMP (Electric Global Modular Platform).
Concept EV9 představuje další možnou vývojovou variantu vozidla kategorie SUV. Je postavený na vyspělé podvozkové architektuře E-GMP a představuje špičkový vůz pro rodinné potřeby.
Karoserie s nízkým těžištěm zaujme výraznými objemy blatníků, připomínajících krystaly a posazených vysoko vůči zbytku karoserie. Nízký boční profil dává vyniknout velkému objemu blatníků ve prospěch SUV.

Concept EV9 měří na délku 4 930 mm, je široký 2 055 mm, na výšku měří 1 790 mm a má rozvor náprav 3 100 mm. Koncept rovněž kombinuje své ohromující tvary SUV s nejmodernější technikou. Plně elektrické SUV poskytuje dojezd až 483 km (300 mil) na jedno dobití. Je také vybaven ultra rychlou dobíjecí technologií nové generace s 350kW nabíječkou, která umožňuje jeho vyspělému bateriovému elektrickému pohonnému ústrojí doplnit energii z 10 % na 80 % za 20-30 minut.

Nová digitální maska staví na skutečnosti, že čistě elektrické vozy nepotřebují klasickou masku chladiče jako vozy se spalovacím motorem, a tak Concept EV9 používá čelní partii lakovanou v barvě karoserie s poukazem na hodnoty trvalé udržitelnosti.
Nová maska používá displej, který v době nečinnosti zůstává zcela ukrytý za panelem karoserie. Sekvenční aktivací vzniká uvítací osvětlení pro řidiče a zároveň tyto zdroje slouží jako poziční světla během jízdy.

Plocha v zadní části kapoty, tradičně vyhrazená větracím průduchům, zde slouží jako fotovoltaický panel, napomáhající vozu získávat část elektrické energie. Jedná se o alternativní zdroj energie v situacích, kdy se poblíž nenachází žádná dobíjecí stanice.
K dalšímu vylepšení aerodynamiky napomáhají vysouvací střešní ližiny, které se v době, kdy nejsou zapotřebí, zasunou dovnitř střechy ve prospěch hladkého obtékání vzduchu kolem vozidla. Střešní ližiny lze podle potřeby vysunout jednoduchým stiskem tlačítka. Nová generace systému sledování okolí na bázi kamer nahrazuje tradiční vnější zpětná zrcátka a opět vylepšuje aerodynamické vlastnosti a napomáhá k lepšímu přehledu řidiče o okolní situaci.


Přirozené světlo

Concept EV9 při pohledu zezadu zaujme působivým a současně nádherně subtilním provedením trojúhelníkových zadních sloupků, které ladí s ostře řezanými designovými prvky SUV. Pokrokové ztvárnění zadního D-sloupku se dále odrazilo v jedinečném světelném podpisu DLO (Daylight Opening).

S geometrickými tvary a robustním charakterem modelu jsou sladěna i 22" kola s broušenými povrchy. Trojúhelníkové aerodynamické plošky regulují proudění vzduchu kolem kol a současně opticky kontrastují s kruhovitou podobou kola, opět v duchu designové filozofie „Spojené protiklady“ a dosažení harmonie všech prvků a částí vozidla.
Concept EV9 používá panoramatické střešní okno k osvětlení celé kabiny. To znamená nejen volný výhled celé posádky směrem vzhůru, ale též příznivý dopad na pocit pohody a dobré nálady.


Proměnlivý interiér

O propojení s virtuálním světem se stará interaktivní ultra širokoúhlý displej o velikosti 27", sloužící jako nervové centrum naplňující požadavky celé posádky ohledně multimédií, ovládání klimatizace či komfortních funkcí.

Tento ‚futuristický‘ pocit v kabině přechází od vizionářského designu interiéru až po samotný volant. Automobilový průmysl dnes pojímá volant jako samostatný produkt a celkově autonomní podsystém; koncepční model Concept EV9 však přichází se zcela odlišným přístupem, kdy je vysouvací blok systému řízení jakýmsi rozšířením vnitřního prostoru – do nějž je začleněn a s nímž je dokonale sladěn.

Režim „Active“ je určen pro samotnou jízdu s cílem zajistit řidiči i zbytku posádky optimální požitek z jízdy v čistě elektrickém SUV.

Dva další režimy se týkají scénářů, kdy Concept EV9 stojí na místě.
Režim „Pause“ upravuje prostřední interiéru tak, aby se podobal spíše prvotřídnímu salonku, v němž mohou cestující snadno komunikovat.V tomto režimu se přední sedadla otočí dozadu, aby na sebe viděli cestující usazení v první a třetí řadě. Sedadla druhé řady se sklopí a promění ve stoleček, dokonale zapadající do uspořádání prvotřídního salonku.

Druhým režimem stojícího vozidla je „Enjoy“, kdy se interiér promění v otevřený prostor s otočenými sedadly třetí řady. V uvedeném režimu se otevře výklopná záď, kdy si celá posádka může užívat venkovní atmosféru a pozorovat celé okolí vozidla, pohodlně usazená v kabině čistě elektrického SUV.



KIA 18.11.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar