Jeep Trailhawk - tradice zavazuje
Koncept Jeep® Trailhawk, spojující řadu různých schopností, vychází ze základu čtyřdveřového modelu Jeep Wrangler Unlimited, což mu zaručuje mimořádné terénní schopnosti. Zároveň nabízí kultivované svezení také na kvalitních silnicích.
Hlavním znakem designu jsou jeho specifické proporce, které vozu propůjčuje rozvor s délkou 295 cm. Délka přední části, tedy od přední nápravy k přístrojové desce, je nezvykle dlouhá, což ve spojení s krátkým zadním převisem vytváří dojem pohybu a rychlosti.
Spodní část karoserie působí z boku velice svalnatým dojmem. Výrazné hranaté blatníky, charakteristický rys vozů Jeep, jsou v případě konceptu Trailhawk téměř symetrické a výraznější než dříve. Sloupky karoserie posunuté relativně dozadu vytvářejí s nízkou linií střechy a výrazně klínovitým pontonem karoserie efektní a robustně působící celek. Blatníky ukrývají ráfky s průměrem 22“ palců, kola včetně pneumatik mají průměr 34“. Specifické jsou červeně lakované brzdové třmeny, které za pětipaprskovými koly prosvítají a dotvářejí sportovní charakter.
Koncept si zachovává tradiční masku chladiče se sedmi svislými otvory, přičemž celé čelo vozu je skloněné dozadu, což automobilu dodává dynamiku. Mezi dominantními blatníky a maskou chladiče jsou zakomponovány světlomety, za jejichž čtvercovými kryty se ukrývají výkonné xenonové světlomety. Směrovky a obrysová světla tvoří integrované světelné proužky z LED diod.
Všechna boční okna lze zapustit do boků karoserie. Ve střední části vozu chybí B sloupek, takže otevřený prostor nic neruší. Specialitou konceptu jsou šedě lakované vyjímatelné skleněné díly střechy nad sedadly první a druhé řady. V případě že všechna okna spustíte nebo vyjmete, změní se automobil skoro na kabriolet. Jízda se pak hodně podobá Jeepu se skládací střechou. Pevný střední díl střechy obsahuje kromě jiného vnitřní osvětlení, i sadu odkládacích přihrádek.
Hlavním stylistickým rysem čtyřmístného interiéru je spojení horizontálně vedené přístrojové desky s podélnou středovou konzolí. Výdechy ventilace jsou spolu s centrálně umístěným kompasem a sklonoměrem a horizontálně dělenými modře posvícenými přístroji kulaté, čímž kontrastují s hranatými tvary.
Otevřená středová konzole byla zvětšena přemístěním elektronického voliče převodovky, který se nachází na středovém panelu. Vpravo od volantu je umístěno ovládání elektrické ruční brzdy, která tak nezabírá prostor mezi sedadly.
Zadní čelo vozu je výklopné směrem dolů, čímž vznikne lavice. Pro snadné nakládání vyjde po otevření podlaha zavazadlového prostoru mírně dozadu. Jednou z vlastností interiéru, která stojí za pozornost, je jeho navržení pouze elektronickou cestou. Neexistují žádné papírové náčrtky nebo trojrozměrné modely. Přesto interiér vypadá přesně tak, jak si jej designéři představovali.
Stručné technické údaje
Motor: vznětový Bluetec CRD 3.0
Výkon: 215 k při 4000/min
Toč.moment: 509 N.m při 1600-2800/min
Převodovka: pětistupňová samočinná
Rychlost: 124 mil/h
Rozměry: 4588 x 1968 x 1761 mm
Rozvor: 2946 mm
JL, 9.1.2007
Spodní část karoserie působí z boku velice svalnatým dojmem. Výrazné hranaté blatníky, charakteristický rys vozů Jeep, jsou v případě konceptu Trailhawk téměř symetrické a výraznější než dříve. Sloupky karoserie posunuté relativně dozadu vytvářejí s nízkou linií střechy a výrazně klínovitým pontonem karoserie efektní a robustně působící celek. Blatníky ukrývají ráfky s průměrem 22“ palců, kola včetně pneumatik mají průměr 34“. Specifické jsou červeně lakované brzdové třmeny, které za pětipaprskovými koly prosvítají a dotvářejí sportovní charakter.
Koncept si zachovává tradiční masku chladiče se sedmi svislými otvory, přičemž celé čelo vozu je skloněné dozadu, což automobilu dodává dynamiku. Mezi dominantními blatníky a maskou chladiče jsou zakomponovány světlomety, za jejichž čtvercovými kryty se ukrývají výkonné xenonové světlomety. Směrovky a obrysová světla tvoří integrované světelné proužky z LED diod.
Všechna boční okna lze zapustit do boků karoserie. Ve střední části vozu chybí B sloupek, takže otevřený prostor nic neruší. Specialitou konceptu jsou šedě lakované vyjímatelné skleněné díly střechy nad sedadly první a druhé řady. V případě že všechna okna spustíte nebo vyjmete, změní se automobil skoro na kabriolet. Jízda se pak hodně podobá Jeepu se skládací střechou. Pevný střední díl střechy obsahuje kromě jiného vnitřní osvětlení, i sadu odkládacích přihrádek.
Hlavním stylistickým rysem čtyřmístného interiéru je spojení horizontálně vedené přístrojové desky s podélnou středovou konzolí. Výdechy ventilace jsou spolu s centrálně umístěným kompasem a sklonoměrem a horizontálně dělenými modře posvícenými přístroji kulaté, čímž kontrastují s hranatými tvary.
Otevřená středová konzole byla zvětšena přemístěním elektronického voliče převodovky, který se nachází na středovém panelu. Vpravo od volantu je umístěno ovládání elektrické ruční brzdy, která tak nezabírá prostor mezi sedadly.
Zadní čelo vozu je výklopné směrem dolů, čímž vznikne lavice. Pro snadné nakládání vyjde po otevření podlaha zavazadlového prostoru mírně dozadu. Jednou z vlastností interiéru, která stojí za pozornost, je jeho navržení pouze elektronickou cestou. Neexistují žádné papírové náčrtky nebo trojrozměrné modely. Přesto interiér vypadá přesně tak, jak si jej designéři představovali.
Stručné technické údaje
Motor: vznětový Bluetec CRD 3.0
Výkon: 215 k při 4000/min
Toč.moment: 509 N.m při 1600-2800/min
Převodovka: pětistupňová samočinná
Rychlost: 124 mil/h
Rozměry: 4588 x 1968 x 1761 mm
Rozvor: 2946 mm
JL, 9.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout