Jaguar XF Concept - radikální řez
Na detroitské Auto Show se Jaguar pochlubí konceptem XF, který by se měl stát důstojným nástupcem pomalu dosluhující řady S-Type. Sedan přitom prodělává velice zásadní změnu a od klasické stupňovité zádě míří ke kupé.
Velmi sportovně střižená čtyřdveřová karoserie jako by si vzala za vzor konkurenční Aston Martin Rapide, s dlouhou kapotou motoru, střešní linií ve stylu kupé a jemně zakončenou zadní partií s hranatou odtrhovou hranou, difuzorem a čtyřmi koncovkami výfuku.
Z bočního pohledu model XF opticky snižují nápadné boční prahy, nízká okna a tvar střechy. Za předními podběhy nelze přehlédnout větrací žábry. Sportovní dojem dotvářejí velká 21“ kola.
Na voze je úchvatný zvláště neotřelý tvar kapoty. Přídi vévodí úzké štěrbinové světlometů a pravoúhlá maska chladiče s tradiční mřížkovanou strukturou na níž se hrdě vyjímá logo Jaguaru. Spodní část nárazníku je bohatě perforovaná, přičemž boční otvory přivádějí chladicí vzduch k brzdám a spodní tři otvory zásobují vzduchem kompresorový vidlicový osmiválec 4.2 s výkonem 420 k. S největším točivým momentem 500 N.m má nový Jaguar dosáhnout rychlosti až 290 km/h.
Také interiér je na dnešní poměry hodně futuristický. Volant, byť vypadá jako tříramenný, je upevněn pouze na jednom rameni, podobně jako u starších modely Citroën. Dvě velké páčky na volantu slouží k řazení šestistupňové automatické převodovky. Analogový ukazatel slouží jako zdroj informací, přičemž centrální otáčkoměr zaujímá dominantní pozici. Mohutná středová konzole dělí interiér na čtyři segmenty, každý obsazený jedním skořepinovým sedadlem.
Sériová verze Jaguaru XF se má objevit v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu.
JL, 5.11.2007
Z bočního pohledu model XF opticky snižují nápadné boční prahy, nízká okna a tvar střechy. Za předními podběhy nelze přehlédnout větrací žábry. Sportovní dojem dotvářejí velká 21“ kola.
Na voze je úchvatný zvláště neotřelý tvar kapoty. Přídi vévodí úzké štěrbinové světlometů a pravoúhlá maska chladiče s tradiční mřížkovanou strukturou na níž se hrdě vyjímá logo Jaguaru. Spodní část nárazníku je bohatě perforovaná, přičemž boční otvory přivádějí chladicí vzduch k brzdám a spodní tři otvory zásobují vzduchem kompresorový vidlicový osmiválec 4.2 s výkonem 420 k. S největším točivým momentem 500 N.m má nový Jaguar dosáhnout rychlosti až 290 km/h.
Také interiér je na dnešní poměry hodně futuristický. Volant, byť vypadá jako tříramenný, je upevněn pouze na jednom rameni, podobně jako u starších modely Citroën. Dvě velké páčky na volantu slouží k řazení šestistupňové automatické převodovky. Analogový ukazatel slouží jako zdroj informací, přičemž centrální otáčkoměr zaujímá dominantní pozici. Mohutná středová konzole dělí interiér na čtyři segmenty, každý obsazený jedním skořepinovým sedadlem.
Sériová verze Jaguaru XF se má objevit v září na autosalonu IAA ve Frankfurtu.
JL, 5.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout