Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti Essence - hybridní kupé k narozeninám

Model Infiniti Essence představený jako koncept je oslavou značky a její dvacetileté historie jako synonyma pro výkonné vozy. Hybridní kupé (benzinový/elektrický pohon) s výkonem 600 k a pohonem zadních kol. není jen dárkem k vlastním narozeninám Infiniti.

Essence předvádí technologie, včetně hybridního pohonu, a konstrukční prvky, kterými se budou odlišovat vozy Infiniti v budoucnu. Model nevznikl v designovém studiu, ale v oddělení pro plánování výrobků. Francois Bancon, generální ředitel pro plánování výrobků možná na počátku projektu nevěděi, jak bude Essence vypadat, ale věděl, jaký by měl být a proč musí existovat – a komu se bude líbit.
Dlouhá kapota, záď krátká a plynulý profil mezi robustními předními a zadními podběhy, jsou hlavní znaky klasického sportovního vozu. Zadní část představuje komplexní povrch s konkávními „kapsami”, které plynou kolem zadních sloupků od jednoho z nejvýraznějších designových prvků Essence: kličky ve tvaru C na zadní hraně bočních oken.
Typickým rysem přídě je dvojitě klenutá mřížka chladiče, kterou lemují jemné pásky nerezové oceli. Na voze bychom jen těžko hledali ozdoby karoserie, protože by mohly narušit uhlazenou sílu celku. Kliky dveří zarovnané s karoserií jsou úkrytem pro tlačítka, zatímco zpětná zrcátka ustoupila miniaturním kamerám vystupujícím z A-sloupků.
Čelní sklo přechází do skleněné střechy, která se zužuje dolů směrem k otvoru zavazadlového prostoru. Design je jednoduchý a komplexní, klasický a současně dynamický.
Ergonomický interiér se soustřeďuje na jediný úkol: poskytnout řidiči pocit absolutní kontroly. Asymetrická kabina je rozdělena do dvou zón oddělených velkou konzolou mezi sedadly. Výsledkem jsou dvě velmi rozdílné „ulity“. Volant s plochou spodní stranou a ciferníky ve stylu chronometru dávají řidiči jasně najevo, že se jedná o skutečně výkonný stroj.
Díky použitým materiálům – kůže, Alcantara a ručně malované dřevo inspirované tradiční japonskou technologií lakování – vyzařuje kabina bohaté a lákavé teplo.
Hnací ústrojí je navrženo tak, aby splnilo nejnáročnější očekávání majitelů a poskytlo potěšení z jízdy. Koncept Essence je neobvyklý, dokonce i v exkluzivním prostředí nejrychlejších silničních automobilů na světě, protože se může opřít o výkon 600 k.
Hybridní systém nabízí výkon a nulové emise díky kombinaci benzinového motoru a elektromotoru, které mohou pracovat nezávisle nebo společně jako „paralelní“ hybridní systém.
Známý motor V6 3.7 s dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 440 k. Nový typ elektromotoru zvaný 3D motor byl navržen tak, aby vyhověl náročným požadavkům, pokud jde o velikost a výkon. Výsledkem je štíhlý motor ve tvaru kotouče, který má dvakrát větší točivý moment než běžné jednotky. Jeho konstrukce byla vytvořena na základě 3D analýzy magnetického pole, takže mohlo být optimalizováno uspořádání elektromagnetických cívek a permanentních magnetů.
Je umístěn mezi motorem a převodovkou a poskytuje výkon 160 k a energii čerpá z kompaktní jednotky lithium-ionových akumulátorů uložených v zavazadlovém prostoru. Protože 3D motor funguje v režimu pohonu i v režimu regenerace energie, jsou akumulátory stále nabité. Optimalizované využití energie v nejširším možném spektru jízdních podmínek zaručují dvě samostatné spojky, které „připojují“ motory podle potřeby. Systém tak nepotřebuje žádný měnič točivého momentu.
Na konceptu se představují některé bezpečnostní prvky nejnovější generace, které zaručí, že vozy Infiniti zůstanou mezi nejbezpečnějšími na silnici. K hlavním patří bezpečností štít, který přidává dvě nové technologie k systémům Určení vzdálenosti (DCA) a Prevence neúmyslného vyjetí z jízdního pruhu (LDP). Funkce Prevence nárazů z boku (SCP) a Prevence nárazů při couvání (BCP) rozšiřují protikolizní štít na všechny strany okolo vozu.
Když se řidič rozhodne přejet do druhého jízdního pruhu, na boku namontované snímače aktivují varování, pokud je detekováno přibližující se vozidlo v pruhu, do kterého chce řidič přejet. Pak se aktivuje zatáčecí mechanismus působící prostřednictvím ovládáním brzd jednotlivých kol, což napomůže zabránit potenciálnímu nárazu. Funkce Prevence nárazů při couvání pracuje podobným způsobem, snímá vozidlo nacházející se vzadu a varuje řidiče. Potom, pokud se řidič varováním neřídí, automaticky aktivuje brzdy.
Tým vytvářející Essence se ohlédl do éry začátků motorismu, aby našel správné řešení pro převážení zavazadel. Výsledkem jsou elegantní zavazadla, praktická a romantická. Také se znovu obnovují historické vazby mezi výrobcem automobilů a jedním z nejznámějších jmen v oblasti luxusního zboží – Louis Vuittonem.
Značka poprvé spolupracovala s výrobcem karoserií – firmou Kellner – v roce 1908 a vybavila jednu z jejich luxusních limuzín sadou zakázkových zavazadel. I jiní výrobci karoserií si našli rychle cestu do Paříže k Vuittonovi. Na míru vyrobené kufry Vuitton byly nedílnou součástí některých z nejlepších automobilů první poloviny 20. století.
Spolupráce mezi značkami Infiniti a Vuitton oživuje myšlenku sady zavazadel nejvyšší kvality vyrobených tak, aby přesně zapadly do zavazadlového prostoru vozu. Tlačítkem na přívěsku klíče se elektricky otevře víko zavazadlového prostoru a podlaha se posune potichu dozadu.


JL, 17.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar