Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti Emerg-E - hybridní sporťák

Pokrokový koncept sportovního vozu s výkonnou pohonnou jednotkou před zadní nápravou a pohonem elektromotory. Jedná se o první vůz vyvíjený v Evropě a první vozidlo, jež automobilka postavila v rámci technologické iniciativy sponzorované britskou vládou.

Na tvaru se podílela designerská střediska Nissan Global, avšak vývoj designu jako celku vedlo především evropské Nissan Design Europe (NDE) v londýnském Paddingtonu a vůz postavili v Evropském technickém centru Nissanu (NTCE) v Cranfieldu.
Má dlouhou kapotu, krátké zadní víko, nemá tvar klínu a pohybuje se jen horizontálně. Elektrický automobil se vyznačuje prodlouženým dojezdem a stálým pohonem dvojicí elektromotorů EVO ELECTRIC o výkonu 201 k / 150 kW (celkem tedy 300 kW / 402 k) zajišťujících pohon zadních kol. Technicky vyspělé elektromotory směřují svůj výkon přes převodné ústrojí se stálým převodem (XTRAC). Obnovená energie získaná při brzdění je směřována do lithio-ionového akumulátoru umístěného za sedadly. Akumulátor lze dobíjet z hlavního rozvodu elektrické energie (domácí a rychlé dobíjení) a na jedno nabití lze ujet 48 km. Poté pracuje zážehový motor jako generátor. Lehký a kompaktní tříválec 1,2 l o výkonu 35 kW byl zkonstruovaný firmou Lotus. Pracuje v rozsahu 1500 až 4000/min a výkon podává při pouhých 3500/min.
Výkonný pohonný systém je umístěn do odlehčeného šasi z hliníkových výlisků, ke kterému jsou připojeny ultralehké panely z uhlíkových vláken. Vzhledem k tomu, že je o 20 % pevnější a umožňuje 50 % snížení hmotnosti v porovnání s lisovanými kompozitními materiály často používanými v konstrukci sportovních vozů, je pochopitelné, jak uhlíková konstrukce horní části karoserie přispěla k dosažení pohotovostní hmotnosti 1598 kg.
Vůz má nezávislé zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky obvyklé u závodních vozů s hliníkovými rameny snižujícími hmotnost. Vývoj panelů z uhlíkových vláken probíhal ve Velké Británii ve spojení s řadou předních specialistů motoristického sportu.
Kokpit je orientován na řidiče a proto jsou, jako u všech nejlepších sportovních vozů, jeho zjednodušené ovladače umístěny tak, aby se daly rychle a intuitivně použít. Podsvícení přístrojů je většinou modré, ale zbarví se do temně nachového odstínu v okamžiku, kdy vůz zrychluje.
Vzrušení z jízdy vystupňuje jemně začleněný dotykový displej, volant, jehož spodní a horní části jsou zploštěné, a světlo uprostřed na výstupku, které se rozsvítí, když vůz vyvine plný výkon. Dvojice štíhlých, lehkých, luxusních, oporu poskytujících skořepinových sedadel je vybavena postranním polstrováním s kůží Alcantara®.



Motor: zážehový tříválec
Objem 1,2 l
Výkon: 25 kW přk 3500/min
Točivý moment: 107 Nm při 2500/min
Elektromotor: dvourotorový, pro každé zadní kolo jeden
Výkon: á 150 kW (celkem pro vozidlo 300 kW) k dispozici na 30 s
Akumulátor: Lithio-ionový
Výkon: 300 kW
Kapacita: 14,8 kWh (při 25 °C)
Zrychlení 0 - 96 km/h:4,0 s
Zrychlení 0 - 208 km/h:30,0 s
Rychlost:208 km/h
Rozměry: 4464 x 1954 x 1219 mm
Rozvor: 2624 mm
Hmotnost: 1598 kg
Aerod.odpor: cx = 0,340



jl, 9.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar