Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai představil repliku studie Pony Coupe Concept

Značka Hyundai u Comského jezera v Itálii ve světové premiéře představila repliku studie Pony Coupe Concept – téměř 50 let po debutu původního koncepčního vozu. Originální Pony Coupe Concept, odhalený na Turínském autosalonu 1974, je významným automobilem v historii značky Hyundai a jejího designu.

Hyundai odhalil nově vyrobenou studii Pony Coupe Concept na prvním ročníku akce Hyundai Reunion. Tato platforma zaměřená na historický odkaz značky zrcadlí historii značky i její budoucí směřování. Mezi osobnostmi, které se zúčastnily této akce, byli Giorgetto Giugiaro se synem Fabriziem, taktéž dlouholetým designérem.


Značka Hyundai vdechla svým pozoruhodným projektem nový život původnímu koncepčnímu vozu Pony Coupe Concept, který byl premiérově vystaven v roce 1974 na autosalonu v Turíně. Projekt repliky je projevem odvážného ducha, neúnavného nadšení a vysokých ambicí, s nimiž zaměstnanci a vedoucí pracovníci značky vybudovali globální značku. Zásadním impulzem pro její rozvoj byla právě studie Pony Coupe Concept.


Díky svému jedinečně citlivému estetickému pojetí byl Pony Coupe Concept ve své době průkopnickým modelem. Nepříznivý vývoj globální ekonomiky na konci 70. let minulého století nicméně zabránil tomu, aby byl vůz, který mohl být prvním senzačním sportovním automobilem značky Hyundai, uveden do sériové výroby, a studie se nakonec ani nedochovala.


Nyní je studie považována za retro-futuristický klasický automobil, který posloužil jako inspirace při navrhování designu některých nedávno představených modelů společnosti Hyundai Motor, například „pojízdné laboratoře“ N Vision 74 s hybridním elektrickým pohonem napájeným z baterií i vodíkových palivových článků nebo koncepčního elektromobilu „45“, který bezprostředně ovlivnil čistě elektrický IONIQ 5.


Exteriér se vyznačuje ladnými geometrickými liniemi, elegantní křivkou střechy, čistými povrchy bez ozdob, dynamickými proporcemi a jedinečně tvarovanými střešními B sloupky. Vnější vzhled umocňují extrémně stylizované grafické povrchové úpravy včetně lakování nárazníků v barvě karoserie. Klínovitý tvar přídě a kruhové světlomety byly v roce 1974 významnou odlišností, a i dnes působí stále nesmírně elegantně. Záď má štíhlé výklopné víko, které poskytuje přístup k zadní části interiéru.

Minimalistický interiér s ikonickou citlivostí zdůrazňuje skořepinovou konstrukci a „plovoucí architekturu“ orientovanou na řidiče. Jednoramenný volant a anatomická sedadla s dvoubarevným čalouněním a tenkými liniemi zvýrazňují futuristickou estetiku 70. let minulého století.

Giorgetto Giugiaro v odpovědi na otázku ohledně jeho první interakce se značkou Hyundai při vývoji studie Pony Coupe Concept 1973, ke které došlo více než padesát let před tímto opětovným setkáním, uvedl: „Hyundai, který tehdy neměl velké zkušenosti, nás oslovil s žádostí, zda bychom se ujali kompletního předělání designu jednoho modelu. Nejprve jsem byl skeptický, protože jsem v té době značku neznal. Na všechny z nás udělalo dojem nadšení a úsilí inženýrů společnosti Hyundai. Byli chytří, zvídaví, otevření a měli extrémní touhu učit se. Okamžitě si osvojovali pracovní metody, které byly pro ně nové. Obětovali se, aby udělali dobrý dojem – pro společnost a jejich partnery. S hrdostí a respektem sleduji, jak se tato společnost od naší první schůzky vyvíjí.“


Replika studie Pony Coupe Concept

Motor: zážehový čtyřválec uložený podélně vpředu
Objem: 1238 cm
Výkon: 82 k při 6000/min
Pohon: zadní kola
Rozměry: 4080 x 1560 x 1210 mm
Rozvor náprav: 2340 mm




Hyundai 31.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar