Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai ix-onic - studie pro mladé

Nejnovější studie firmy Hyundai, ix-onic, který prožije svou světovou premiéru při příležitosti 79. ročníku autosalónu Salon International de L’Automobile v Ženevě, představuje nový pohled na kompaktní SUV s pohonem všech kol.

Model ix-onic (vyslovuje se „ik-sonnik“) kombinuje dynamický vzhled orientovaný na výkon s ekologickým pohonem a vytváří tak vozidlo, které změní způsob, jakým zákazníci přemýšlejí o kompaktních vozech. Vůz byl navržen v Evropě pro evropské zákazníky a inspirován multikulturní osobností měst jako je Berlín, Paříž nebo Londýn.
Vnější, vysoce kontrastní barevný lak studie ix-onic byl vytvořen se snahou umocnit dynamické a plynoucí linie vozu. Novátorský nátěr s efektním barvivem dává vozu skvělý lesk.
Ix-onic má skvělou stabilitu a jízdní vlastnosti díky délce 4400 mm, šířce 1850 mm a výšce 1650 mm. Tým designérů spojil lehkou elegantní a sportovní horní část karoserie s bočními liniemi kolem předních i zadních podběhů kol až k pevně posazené spodní části karoserie tak.
Hlavními atributy filosofie firmy Hyundai, která v designu pracuje s dynamickým modelem, jsou atletický vzhled a propracování, které demonstruje dynamickými liniemi. Sportovní duch je umocněn odvážnými grafickými prvky, jako je šestihranná maska chladiče, přední světlomety výrazně upraveny do tvaru šípu, rozdělená postranní linie a zahnutí oken směrem vzhůru.
Šestihranná maska chladiče je další evolucí ve stylu, který byl představen ve studii Genus v roce 2006 a rozvinut ve studii i-mode v roce 2008. Přední světlomety nabízejí novátorskou technologii denních světel LED (DRL), které se stávají důležitou součástí identity značky. Část světel DRL se posouvá níže kdykoli jsou zapnuta tlumená světla a část světel DRL je také zabudována do tělesa zpětných zrcátek.
Prahy i nárazník jsou vypracovány v kontrastní metalické barvě , která doplňuje hliníkové obruby klik dveří, což jen umocňuje pocit luxusní kvality.
Zadní část studie charakterizují rovněž prvky „dynamického designu“ díky vysoce postaveným zadním světlům, vícepovrchovému sklu a tvarovanému nárazníku.
Hyundai navrhl a vyrobil zadní okno ve spolupráci s firmou QarmaQ-partner SABIC Innovative Plastics. Designéři mohli dát zadnímu oknu trojrozměrnější tvar díky výkonnému plastu Lexan místo konvenčního skla. Na každé straně zadního okna se nacházejí vertikální spoilery které zmenšují aerodynamický odpor. Horní část okna nabízí silně konkávní tvar, což umožňuje v zadním okně integrovat střešní spoiler. Zasklení „Exatec“ bylo použito k včlenění třetího brzdového světla do horní části zadního okna.
První dojem ze sportovního a světlého interiéru umocňuje detailnější pohled na krémovou kůži, která přináší do vnitřního prostoru závan elegance. Elegantní tvary jsou podtrženy ledově modrými švy, které opakují barevné téma např. na koberečku.
Vůz pohání zážehový čtyřválec GDi 1.6 litru s turbodmychadlem a výkonem 170 k. Motor nabízí technologii ISG (Idle Stop & Go) a šestirychlostní převodovku s dvojitou spojkou. Výkon přenáší na silnici inteligentní systém 4x4 a vůz má skvělou jízdní dynamiku spolu s výraznou schopností jezdit i mimo cesty.


JL, 26.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar