Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai ix-Metro s kosmickým designem

Pátý koncept – Hyundai ix-Metro – v řadě studií vytvořených globálním designérským týmem korejského střediska Hyundai Namyang Design (HND), je malým hybridním vozem kategorie CUV (Crossover Utility Vehicle), který přináší nové tvary do tradičního segmentu malých vozů.

Koncept ix-Metro představuje odklon od designu současných sériově vyráběných vozů a studií Hyundai. Vydává se novým směrem vytvářením fasetových ploch a trojúhelníkových linií. Velká výška pontonu vytváří pocit ochrany, zatímco 20” kola propůjčují vozu cílevědomý vzhled.
Vpředu se prolíná ledově modré světlo ze světelných prvků LED s jemnými zlatavými odstíny, zatímco maska chladiče s integrovanými mlhovými světlomety vykresluje impozantní tvář.
Zatímco zvenku se může zdát, že chybějící sloupky B naznačují použití konvenčních dveří zavěšených vzadu, dali konstruktéři přednost posuvným zadním dveřím. Design prostředních střešních sloupků zvětšuje prosklení kabiny s lepším výhledem všemi směry a usnadňuje nastupování a vystupování v prostoru zadních sedadel.
Představa ochranné schránky se stala vůdčím principem pro designéry interiéru, kteří obklopili posádku vzájemně navazujícími plochami přístrojové desky, středové konzoly, výplní dveří a předních sedadel. Povrchy sedadel, zavazadlového prostoru a dalších klíčových panelů vzájemně oddělují mezery, z nichž září modré světlo, které vytváří dojem prostoru vyplněného špičkovou technikou.
Designéři inspirováni filmy sci-fi zvolili pro přístrojovou desku bílý poloprůsvitný materiál podobný silikonu. Přístrojová deska nese centrální displej, zobrazující informace navigačního systému a umožňující ovládat všechny klíčové funkce.
Dalšími zástupci špičkové techniky jsou digitální boční kamery místo zpětných zrcátek, jejichž ultratenký profil minimalizuje turbulence a hluk vzduchu při zachování maximální viditelnosti a bezpečnosti.
Koncepci malého SUV dokládají sklopná zadní sedadla, která tvoří společný funkční celek se zavazadlovým prostorem. Stejně jako v případě předních sedadel a vnějšího osvětlení přídě slouží zdroje modrého světla k rozčlenění zavazadlového prostoru do praktických přihrádek pro různé účely.
Koncept slibuje temperamentní jízdní vlastnosti a zároveň přispívá k ochraně životního prostředí (CO2 – 80 g/km) díky hybridnímu poháněcímu ústrojí s výkonem 92 kW (125 k) při 6000/min. Tříválcový zážehový motor 1.0 používá sofistikovanou techniku k dosažení vysokého výkonu s minimální spotřebou. Patří sem například plynule variabilní časování ventilů, přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování. Spouštěč-alternátor může podpořit akceleraci výkonem až 5 kW. Potřebný elektrický proud dodává dvouvrstvý elektrochemický kondenzátor a 12V akumulátor. Hybridní systém poskytuje největší točivý moment 157 N.m v rozpětí otáček od 1750 do 4500/min prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec 1.0
Ventilový rozvod:CVVT
Výkon: 92 kW (125 k) při 6000/min
Točivý moment :57 N.m při 1750 až 4500/min
Převodovka :šestistupňová dvouspojková
Celková hmotnost :950 kg
Pneumatiky :245/40 R 20
Rozměry: 3925 x 1760 x 1576 mm
Rozvor: 1576 mm
Světlá výška: 207 mm


JL, 5.10.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar