Hyundai Veracruz - luxus pro Ameriku
Automobilka Hyundai se rozhodla obohatit trh vozidel pro volný čas a představila v Detroitu ve světové premiéře nové luxusní SUV pod názvem Veracruz. Zatím je určen pouze pro americký trh.
S modelem Veracruz chce Hyundai v letošním roce vstoupit do třídy luxusních SUV a konkurovat Mercedesu třídy M nebo BMW X5. V základní výbavě ES nechybí ESP, ABS, šest airbagů a hlavně velkoobjemová pohonná jednotka. Zároveň chtějí zákazníky oslovit ještě lépe vybavenými verzemi SE a Limited.
Sedmimístný automobil je dlouhý 4,84 m, široký 1,95 m a vysoký 1,80 m. Pro americký trh byl vybrán benzinový vidlicový šestiválec 3.8 o výkonu 260 k ve spojení se šestistupňovým automatem.
Mezinápravový diferenciál rozděluje sílu variabilně mezi přední a zadní nápravu podle potřeby, k dispozici je rovněž verze s pohonem předních kol. Vůz vyjíždí na 17“ kolech s pneumatikami 245/65, sportovní varianty SE a Limited na 18“ kolech s pneu 245/60.
Ačkoliv je Hyundai Veracruz o 20 cm kratší než Mercedes GL, má nabídnout větší zavazadlový prostor. Pohodlí cestujících obstarává v sériové verzi mj. klimatizace, audiosystem, vyhřívaná přední sedadla nebo systém Entertainment.
Zpočátku je plánovaný prodej pouze na americkém kontinentě, ale už dnes hlásí o nové „Luxury Utility Vehicle“ zájem také Evropa. Pokud se Korejci rozhodnou pozitivně, potom by první kusy mohly dorazit do Evropy koncem roku.
Jindřich Lasík, 11.1.2007
Sedmimístný automobil je dlouhý 4,84 m, široký 1,95 m a vysoký 1,80 m. Pro americký trh byl vybrán benzinový vidlicový šestiválec 3.8 o výkonu 260 k ve spojení se šestistupňovým automatem.
Mezinápravový diferenciál rozděluje sílu variabilně mezi přední a zadní nápravu podle potřeby, k dispozici je rovněž verze s pohonem předních kol. Vůz vyjíždí na 17“ kolech s pneumatikami 245/65, sportovní varianty SE a Limited na 18“ kolech s pneu 245/60.
Ačkoliv je Hyundai Veracruz o 20 cm kratší než Mercedes GL, má nabídnout větší zavazadlový prostor. Pohodlí cestujících obstarává v sériové verzi mj. klimatizace, audiosystem, vyhřívaná přední sedadla nebo systém Entertainment.
Zpočátku je plánovaný prodej pouze na americkém kontinentě, ale už dnes hlásí o nové „Luxury Utility Vehicle“ zájem také Evropa. Pokud se Korejci rozhodnou pozitivně, potom by první kusy mohly dorazit do Evropy koncem roku.
Jindřich Lasík, 11.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout