Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai RN30 - koncept z motorsportu

Společnost Hyundai Motor odhalila svůj nejnovější vysokovýkonný koncept RN30, inspirovaný motoristickým sportem, jehož cílem je nabídnout emoce a potěšení z jízdy na závodním okruhu pro nejširší okruh motoristů.

RN30 vychází z nové generace modelové řady Hyundai i30 a byl zrozen jako závodní automob il, vyvinutý v úzké spolupráci s oddělením Hyundai Motorsport (HMSG), Technickým centrem Hyundai Motor Europe (HMETC) a divizí Performance Development & High Performance Vehicle Division, společnosti Hyundai Motor. Pozoruhodný koncept zaujme účelným aerodynamickým designem a specializovanou vysokovýkonnou technikou pro strhující jízdu ve vysokých rychlostech.

Zdrojem síly je vysokovýkonný, turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 2,0 litru. Vzhledem k vyššímu zatížení jsou v bloku motoru použity kované díly místo odlévaných, což zvyšuje jejich odolnost a prodlužuje životnost. RN30 tak mohl být nekompromisně vyladěn na maximální výkony: 380 k (279,5 kW) a maximální točivý moment 451 N.m.

Pozoruhodný točivý moment přenáší dvouspojková převodovka DCT se spojkami v olejové lázni, která poskytuje rychlejší reakce během řazení a nepřerušovaný tok hnací síly pro dynamické zrychlení. RN30 je vybaven systémem pohonu všech kol, který umožňuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku a precizní řízení i ve vysokých rychlostech.

RN30 je vybaven specializovanou vysokovýkonnou technikou, která zvyšuje radost z jízdy. Zážitky řidiče umocňuje elektronicky řízená variabilní výfuková soustava, která během intenzivní akcelerace navíc zvyšuje sílu zvuku motoru.
Sofistikovaná elektronická uzávěrka diferenciálu eLSD zajišťuje přenos dostatečného množství točivého momentu na každé kolo a zohledňuje přitom adhezi každé pneumatiky. To pomáhá zabránit prokluzování kol a umožňuje rychlý, precizní průjezd zatáčkou. Řidič tak může tento výkonný závodní automobil ovládat snadno, přesně a suverénně.

Inženýři aplikovali nové přístupy ke snižování hmotnosti a těžiště vozidla. Místo kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny, které jsou běžné u většiny vysokovýkonných vozů, se Hyundai vydal novým směrem a ve spolupráci s přední globální chemickou společností BASF vyvinul nový plastový materiál s výjimečnými vlastnostmi.

Tato inovace snižuje hmotnost, při zachování vysoké odolnosti. Výhodou jsou i výborné ekologické vlastnosti. Použití nového materiálu v konstrukci konceptu vylepšuje ovladatelnost a akceleraci. Z interiéru byly odstraněny zbytečné díly a těžší díly byly přemístěny do nejnižší možné polohy. Další snížení těžiště přineslo přemístění sedadel do nižší polohy více vzadu. Všechny tyto prvky navíc byly optimalizovány z hlediska lehké konstrukce, která je ideální pro sportovní jízdu.

Karoserie byla snížena a rozšířena pro ještě vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech a při rychlých průjezdech zatáčkami na hranici limitu. Šířka byla v porovnání s i30 zvětšena o 30 mm na 1950 mm a výška snížena dokonce o 84 mm na 1355 mm.

Také další detaily vnějšího designu naznačují schopnosti konceptu RN30 a využívají vysokovýkonné technologie, ve spojení s aerodynamickou optimalizací. „Plovoucí“ blatníky nad každým kolem dodávají vzhledu konceptu RN30 na dramatičnosti a v kombinaci s bočními spoilery vylepšují aerodynamické vlastnosti.

Vzduch proudící od přídě k zádi prochází síťovou mřížkou kaskádovité masky chladiče a otvorem pro přívod vzduchu. Tím se zvyšuje přítlak a zároveň optimalizuje chlazení při sportovní jízdě.

Vůz se odlišuje také rozměrným zadním spoilerem, který ve vysokých rychlostech vytváří přítlak a dodává celkovému vzhledu esteticky vyvážené proporce. Vůz je vybaven zadním difuzorem, který optimalizuje rozložení působících přítlačných sil. Difuzor je umístěn nad dvěma centrálně uloženými bílými keramickými koncovkami výfukové soustavy, zatímco 19“ kola z lehké slitiny umocňují dynamický vzhled vozu.

Reakce řidiče a dynamické okamžiky při jízdě na silnici nebo závodním okruhu zaznamenávají kamery s výkyvným zavěšením a stabilizací obrazu, které jsou připevněny k vnitřní straně střešních sloupků A, zatímco venkovní kamera je uchycena k centrální „ploutvi“ na střeše. Řidiči si mohou vytvořit profesionálně působící filmové záznamy závodní jízdy, nebo sdílet své vzrušující zážitky s přáteli.

Všechny modely N jsou vyvíjeny nadšenými odborníky v Namyangu, hlavním centru globální sítě výzkumných i v dalších vývojových pracovištích společnosti Hyundai Motor, a následně podrobovány extrémním testům na Nürburgringu.


Hyundai 18.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar