Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai RM15 s motorem uprostřed

Hyundai Motor Company odhalil studii vysokovýkonného kupé s motorem uprostřed a agresivním designem, která dostala název „RM15“ (Racing Midship 2015). Lehká dvoumístná studie, představená na autosalonu v Soulu, je vyjádřením značky Hyundai pro vysoké výkony.

Základem studie RM15 je hliníkový prostorový rám, k němuž jsou připevněny lehké a tuhé vnější panely karoserie z uhlíkového kompozitu. Tato kombinace vedla k výraznému snížení hmotnosti v porovnání s konvenční celoocelovou konstrukcí. Vnější panely jsou lakovány v charakteristických barvách společnosti (bledě modrá, černá, červená a středně modrá Hyundai).

Nový koncept RM15, jenž vychází z konceptu Veloster RM vystaveného na loňském autosalonu v korejském Busanu, dostal do vínku celou řadu úprav, které optimalizují jeho jízdní výkony, ovladatelnost a hospodárnost. Hmotnost vozu byla snížena na 1260 kg (to je o 195 kg méně než u srovnatelné celoocelové konstrukce) a navíc je rovnoměrně rozložena mezi nápravy (43 % vpředu, 57 % vzadu), těžiště je pouhých 491 mm nad zemí. Aerodynamický přítlak je 24 kg při 200 km/h, k němuž napomáhá i konkurenceschopný součinitel vztlaku.

Zdrojem hnací síly je zážehový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec Theta 2.0 T-GDI, uložený napříč před zadní nápravou, za dvoumístným interiérem. Tím je zajištěno optimalizované rozložení hmotnosti a nízký moment setrvačnosti. Přívod chladicího vzduchu do motorového prostoru zvyšují nové svislé otvory na bocích vozidla, před podběhy zadních kol.

Motor poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) při 6000/min a pohání zadní kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky. Vysoký točivý moment s maximem 383 N.m při 2000/minzkracuje dobu pro zrychlení z 0 na 100 km/h na pouhých 4,7 s.

Integrované pomocné rámy vpředu a vzadu a ochranný kovový rám interiéru pro případ převrácení, inspirovaný soutěžními vozy WRC, zvyšuje tuhost skeletu karoserie, který je pevným základem pro zavěšení kol na dvojicích příčných ramen z hliníku. Výsledkem jsou precizní reakce a konzistentní jízdní vlastnosti. RM15 jezdí na elegantních 19“ kovaných kolech z lehké slitiny, opatřených pneumatikami rozměru 235/35 R 19 (vpředu) a 265/35 R 19 (vzadu).

Lehké vnější panely hybridní konstrukce karoserie s označením HLBS jsou ukázkou know-how značky Hyundai v oblasti kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. RM15 je díky hliníkovému skeletu a vnějším panelům karoserie z uhlíkového kompozitu lehkým a zároveň extrémně odolným vozem s hodnotou torzní tuhosti 37 800 N.m/°.



Hyundai 7.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar