Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai N odhalil prototyp nového sportovního vozu RM19

Hyundai Motor Company představil před časem sportovní vůz Hyundai N RM19 (Racing Midship) se závodní technikou. Označení prototypu značky N odkazuje na uložení motoru uprostřed. Tato zásadní odlišnost umožňuje dosáhnout vyvážených jízdních vlastností na úrovni supersportovních vozů a agility s nízkým polárním momentem setrvačnosti.

Hyundai zahájil projekt s označením RM (Racing Midship) již v roce 2012. Jeho cílem bylo vyvinout nové vysokovýkonné technologie pro motoristický sport a propojit je s budoucími modely N. Modely řady RM, reprezentované evolučními stupni RM14, RM15 a RM16, absolvovaly od zahájení projektu RM rozsáhlý program jízdních zkoušek. Jejich účelem bylo ověřování nově vyvíjených technologií, sledování jejich vlivu na provozní vlastnosti a jejich vylepšování pro následné využití v budoucích modelech N.

„Platforma RM je všestranným základem pro testování různých konstrukčních řešení, jenž umožňuje efektivní hodnocení rozmanitých poháněcích ústrojí a úrovní výkonů, a to vše na normálních silnicích a v normálních provozních prostředích,“ řekl Albert Biermann, vedoucí globálního výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai Motor Company. „Naši inženýři získali během evolučního vývoje řady RM nesmírné množství praktických poznatků o dynamice vysokovýkonných automobilů s různým rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu ve spojení s vlivem zcela vyváženého, velmi tuhého skeletu karoserie na provozní vlastnosti a výkony vozidla.“

Model RM19, poháněný svého druhu nejvýkonnějším dvoulitrovým motorem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, jenž poskytuje nejvyšší výkon 390 k, ohromí zrychlením z nuly na 97 km/h za necelé čtyři sekundy. RM19 sdílí přeplňovaný motor 2,0 litru se závodními vozy TCR z vývoje Hyundai N. Na rozdíl od závodních vozů TCR, které jsou zatíženy opatřeními pro zajištění vyrovnané výkonnosti, nabízí RM19 vyšší výkonové parametry. RM19 poskytuje výkony, vyvážené jízdní vlastnosti, brzdné výkony a adhezi na úrovni závodního vozu, přestože je schopen každodenního silničního provozu.

Kromě verze se spalovacím motorem na benzin by mohly být v modelu RM19 zdrojem výkonů také elektrifikované pohony. Hyundai se může pochlubit nejrozmanitější nabídkou elektrifikovaných pohonů v automobilovém průmyslu, takže má pro testování sportovních elektromobilů k dispozici široký výběr. Hyundai přitom nedávno uskutečnil investici do společnosti Rimac Automobili a uzavřel s ní strategické partnerství. Nyní s firmou Rimac úzce spolupracuje na vývoji prototypů vysokovýkonných elektromobilů, vybavených akumulátory nebo palivovými články.

Písmeno „N“ u značky Hyundai N symbolizuje Namyang, který je od roku 1995 sídlem globálního výzkumného a vývojového centra společnosti Hyundai Motor v Koreji, v němž se zrodil koncept N. „N“ však znamená také Nürburgring, v jehož blízkosti vybudovala společnost Hyundai Motor své evropské testovací centrum. Úzké propojení mezi Namyangem a Nürburgringem vytvořilo základy pro značku N, využívající zkušenosti společnosti z motoristického sportu při vývoji automobilů, které nabídnou zákazníkům s opravdovou vášní pro řízení zcela mimořádnou jízdní dynamiku. Tuto myšlenku ztělesňuje samotné logo „N“, které symbolizuje klasickou „šikanu“, tedy rychlý sled zatáček na závodních okruzích.

Každý vůz, který absolvuje zrychlené testy odolnosti podle přísných standardů společnosti Hyundai Motor, ujede na Severní smyčce Nürburgringu 420 až 480 kol na mokrém i suchém povrchu. Tento test simuluje více než 160 000 kilometrů jízdy v nejnáročnějších podmínkách během pouhých čtyř týdnů. Nürburgring se 73 zatáčkami a délkou téměř 21 kilometrů je všeobecně považován za jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě a jeho historie nemá obdoby. V těsné blízkosti tohoto významného centra motoristického sportu je umístěno testovací středisko s plochou 3600 metrů čtverečních, které je provozováno evropských technickým centrem společnosti Hyundai Motor.


Hyundai RM19


Vysokovýkonný dvoumístné dvoudveřové kupé se zážehovým spalovacím motorem, přeplňovaným výfukovým turbodmychadlem a uloženým uprostřed před zadní poháněnou nápravou. Vpředu pomocný rám vpředu z vytlačovaných hliníkových profilů, vzadu z ocelových trubek a plechů. Vylepšený motor pro závody cestovních vozů TCR (Touring Car Racing) uprostřed, pohon zadních kol. Velký zadní spoiler a zadní otvory pro přívod vzduchu k motoru


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0
Výkon: 390 k
Převodovka: 6stupňová sekvenční převodovka
Rychlost: 250 km/h

Podvozek
Vpředu: vzpěry McPherson
Vzadu: dvojice lichoběžníkových ramen
Tlumiče: konvenční plynové tlumiče
Brzdy: 6pístkové (vpředu)/4pístkové (vzadu)
Posilovač řízení: elektrický, uložený na hřebenové tyči
Vnější rozměry:4319 x 1945 x 1354 mm
Rozvor: 2672 mm)
Pneumatiky:(vpředu) 245/30 R 20, (vzadu) 305/30 R 20
Kola:8,5J x 20“ (vpředu)/11,0J x 20“ (vzadu)


Hyundai 12.5.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar