Hyundai Genesis Coupe s pohonem zadních kol
U příležitosti mezinárodního autosalonu v Los Angeles představil Hyundai dlouho očekávanou studii Genesis Coupe, která předznamenává představení nejnovějšího sportovního kupé s pohonem zadních kol 2 + 2.
Po představení sedanu Genesis znamená kupé druhý krok firmy v rozšíření své atraktivní nabídky. Po uvedení na trh, by mělo jít o nejdostupnější vůz s motorem silnějším než 300 koní, a také nejdynamičtější Hyundai.
Celkový design karoserie ovlivnila studie HCD-8 sport tourer včetně návrhu předních a zadních svítilen. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná boční linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.
Prahy studie jsou navrženy nízko u země, čímž se strany vozu zdají extrémně široké, zatímco postranní skla naopak extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dali vyniknout agresivnímu sportovnímu vzhledu vozu.
Až se studie stane realitou, potom tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu chlazení motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny difuzorem z karbonových vláken.
Studie Genesis Coupe je vybavena 20“ hliníkovými koly a pneumatikami Hankook 255/35 ZR vpřed, resp. 275/35 ZR vzadu.
Předběžné technické údaje
Motor: 3.8 V6 DOHC
Výkon: ca 300 k
Točivý moment: ca 338 Nm
Zrychlení z 0 na 60 mil/h: ca 6 s
Převodovka: manuální šestistupňová
Rozměry: 4666 x 1902 x 1386 mm
Rozvor kol: 2820 mm
JL, 30.11.2007
Celkový design karoserie ovlivnila studie HCD-8 sport tourer včetně návrhu předních a zadních svítilen. Výrazné křivky, povrchové detaily a postranní linky ve tvaru písmene Z jsou inspirovány stejnou myšlenkou, která vedla ruku designérů dvou předešlých studií: HCD9 Talus a HCD8 sports tourer. Zvlněná boční linka vozu vypůjčená ze studie Talus dodává skrytou krásu a zároveň zvyšuje výhled jak pro řidiče, tak pro pasažéry na zadním sedadle. Vzhled studie Genesis Coupe byl částečně inspirován závodními vozy z okruhu Le Mans.
Prahy studie jsou navrženy nízko u země, čímž se strany vozu zdají extrémně široké, zatímco postranní skla naopak extrémně úzká a umožňují tak kolům zapadnout do vyboulených blatníků. Návrháři zvolili co největší vzdálenost mezi kabinou a blatníky, aby dali vyniknout agresivnímu sportovnímu vzhledu vozu.
Až se studie stane realitou, potom tři velké otvory v předním ochranném panelu pomohou lepšímu chlazení motoru. Špičky duálních výfuků, které jsou integrovány do zadního ochranného panelu, opakují téma předních chladících otvorů a jsou obklopeny difuzorem z karbonových vláken.
Studie Genesis Coupe je vybavena 20“ hliníkovými koly a pneumatikami Hankook 255/35 ZR vpřed, resp. 275/35 ZR vzadu.
Předběžné technické údaje
Motor: 3.8 V6 DOHC
Výkon: ca 300 k
Točivý moment: ca 338 Nm
Zrychlení z 0 na 60 mil/h: ca 6 s
Převodovka: manuální šestistupňová
Rozměry: 4666 x 1902 x 1386 mm
Rozvor kol: 2820 mm
JL, 30.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











