Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai „i-mode“ - nový pohled na automobil

Na Ženevském autosalonu představuje Hyundai koncept HED-5 „i-mode”, jenž kombinuje vizuální styl s technologiemi budoucnosti a pokročilou eko-dynamikou. Výsledkem je šestimístná studie, která přináší špičkové materiály, světovou premiéru nového konceptu sedaček a komunikační řešení.

Ve spolupráci s partnery Bayer MaterialScience AG, Keiper a LG Electronics se společnosti Hyundai daří prohlubovat spolupráci různých odvětví a rychleji dodávat na trh nové technologie. Spolupráce s firmou Bayer umožnila rychlejší zavádění a vývoj komplexních křivek a radikálního designu nových prvků. Použité materiály jsou lehčí a přizpůsobivější než kov a sklo. Ve spojení s lehkou konstrukcí karoserie se snižuje spotřeba paliva a emise CO2. Samočisticí, na vodě založené prvky karoserie dodané společností Bayer zdůrazňují ekologický charakter konceptu a zajišťují zacelení drobných škrábanců. i-mode je první vůz s novým systémem skel “BayVision” a světelnými čočkami Collimator společnosti Makrolon®.
Díky modernímu multimediálnímu a zábavnímu konceptu vyvinutému společností LG electronics se vůz stává součástí digitální domácnosti a pasažérům umožňuje zůstat v kontaktu a komunikovat nejen v rámci vozu ale i mimo něj. Přístup na internet, video hry, filmy a video hovory jsou k dispozici prostřednictvím dotykových obrazovek a webových kamer umístěných v nadhlavní konsoli. Bezdrátová síť nabízí výběr bezdrátových klávesnic, herních ovladačů a sluchátek.
Technický partner společnosti Hyundai, společnost Keiper, projekt podpořila novým a intuitivním konceptem Swivel Seat, představený v exkluzivní světové premiéře. Sedadlo spolujezdce lze snadno otočit tak, aby spolujezdec seděl čelem k druhé a třetí řadě. Sedadlo se otáčí plynulým pohybem a opěrka zad se promění v pohodlný sedák, což je možné díky zakrytému, elektrickému pohybovému systému. Integrovaný systém záchranných pásů – premiéra nového elektronického prvku – a nastavitelná opěrka hlavy maximalizují pasivní bezpečnost pasažéra v obou možných pozicích. Druhou řadu sedadel lze posunout dozadu. Koncept sedadel inteligentně tak předchází problémům s komplexními nebo flexibilními prvky.
Nový systém umožnil vytvořit praktické posuvné otvírání dveří bez tradičních vnitřních a vnějších kolejnic. Po otevření dveří se díky chybějícímu B sloupku naskytne pohled na volný vnitřní prostor.
Klenuté sloupky a vysoký pas zdůrazňují elegantní hliníkové ozdoby, které podtrhují dynamický designový jazyk značky Hyundai. Zároveň přitahují pohled k jednomu z nejoriginálnějších prvků exteriéru, negativním B a C sloupkům ve spojení s předními a zadními mandlovými postranními okénky. Přední okno oživuje tento inovativní přístup a otáčí se podobným způsobem, jako okna na historických veteránech.
Základní architekturu exteriéru vyjadřuje vnější rám, který objímá bezpečný vnitřní prostor jako lastura. Díky makrolonu bylo možno vytvořit velké průhledné plochy, snížit hmotnost i spotřebu paliva.
Plynulé formy objímají šestihranný rošt, symbol nové identity značky v Evropě. Hlavním tématem je rozložená, nepravidelná struktura, která se opakuje v originálních zadních svítilnách ve tvaru bumerangu. Stejný bumerangový tvar lze rozeznat v malých letících křídlech na designu kol, který napodobuje dynamické víření turbíny.
Interiér, který se otvírá pomocí nového dveřního systému, nabízí přátelskou krajinu jemně tvarovaných prvků a moderních technologií. Představuje koncept společenského prostoru a intimního prostředí, kde si mohou cestující vychutnat bezpečnou jízdu, nejmodernější technologie a luxusní materiály.
Sametová kůže v teplých a přírodních odstínech hnědé dodává interiéru nádech luxusu obvykle spojovaný s domáckou atmosférou rodinného krbu. V kontrastu k přírodním materiálům tyto prvky částečně odhalují leštěné povrchy, které jsou výrazem moderní a precisní práce. Na podlaze najdeme modrý filc mezi přesně tvarovanými, odolnými koženými obklady, které pokračují v tématu plynulého designu a zároveň simulují rafinovaný image luxusní jachty.
Sedadla zajišťují pohodlí pro všechny cestující a kombinují moderní plynulé tvary s novými funkcemi. Sedáky z kůže barvy Cognac obepíná kostru v barvě burgundy a cestujícím umožňují zažít atmosféru luxusu.
Panely palubní desky a dveří jsou navrženy v nenápadném stylu, aby se zvýšil pocit prostoru a pohodlí.
Světle béžové prvky, které přecházejí do sloupků , zajišťují interiéru prosvětlené prostředí a pocit, jakoby vůz neměl střechu. Horizontální barevné dělení mezi světlými a tmavými tóny dojem ještě zdůrazňuje a udržuje harmonický kontrast.
i-mode je vybaven novým vznětovým R motorem 2.2, který nejdříve posílá přiváděný vzduch do nízkotlakového turbodmychadla, odkud je tlačen do vysokotlakového turbodmychadla a dosahuje největšího výkonu: 158kw (215 k) a 461 N.m točivého momentu, což odpovídá výkonové hmotnosti 70kw na litr. Vznětová technologie Hyundai se tak dostávají na stejnou úroveň jako přední němečtí výrobci.
Motor je spojen se šestistupňovou automatickou převodovku. Ani při maximálním zatížení se spotřeba nepřehoupne přes nejvyšší přijatelnou míru, díky vysoké schopnosti recyklace spalin. Hromadná výroba motoru začne v roce 2009 standardní verzí (s jedním turbodmychadlem), zatímco verze s dvěma turbodmychadly se objeví v první polovině roku 2011.

JL, 10.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar