Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Husarský kousek Volkswagenu

Klasický model segmentu SUV dosud ve výrobním programu VW chybí. Ale to by se mohlo brzy už změnit. Ne každý totiž touží po velkém byť stále atraktivním Touaregu a rád by si opatřil menší automobil pro volný čas.

Protože vozy SUV zaznamenávají v poslední době značný boom, tak ani VW nechce zůstat pozadu. Důkazem je nejnovější studie Concept A, kterou v předpremiéře

presentoval v Berlíně a příští týden se stane šlágrem Ženevského autosalonu.
Studie crossoveru má v sobě spojovat formy různých karosářských variant. VW si pod studií představuje - vůz pro volný čas - pro každodenní využití - pohodlný sportovní automobil - kupé s vlastnostmi kombi. Před designéry tak stál husarský kousek. Jak se s úkolem vyrovnali, můžete posoudit z fotografií.
Tvář studie nese známé rysy VW, ovšem lehce modifikované. Přední části dominuje nová třírozměrná maska chladiče z leštěného hliníku plynule navazující na velké, do boků protažené světlomety z LED diod.
Při pohledu z boku zaujmou nejen 20“ kola, ale hlavně křídlové dveře, které se otevírají proti sobě. Absence středového sloupku umožňuje pohodlný přístup k oběma řadám sedadel.
Sportovní image studie dotvářejí velmi krátké převisy karoserie (vpředu 0,93 m, vzadu jen 0,82 m), poměrně dlouhá kapota motoru a zmíněná 20“ kola s pneumatikami rozměru 295/40 ZR 20.
Zadní část vozu rozvíjí koncepci praktických hatchbacků, ale zcela po svém: spodní část od koncových světel dolů se vyklápí jako zadní čelo ložné plochy pick-upů. V případě potřeby lze vyklopit rozměrnou horní část, která se otvírá až po C-sloupek karoserie. V létě přijde vhod možnost shrnout textilní střechu soft-top až po zadní sloupek karoserie, čímž vznikne „terénní kabriolet“.
Pro studii je připraveno několik pohonných jednotek včetně zážehového čtyřválce TSI Twincharger 1.4 o výkonu 110 kW/150 k. V kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou a přes systém 4MOTION pohání všechna čtyři kola. V úvahu přicházejí ještě turbodiesel TDI s přímým vstřikováním nebo přeplňovaný motor FSI o výkonu 147 kW/200 k, známý z Golfu GTI.
V interiéru vozu o rozměrech 4348 x 1854 x 1551 mm (rozvor 2602 mm) najdou místo čtyři cestující v samostatných anatomicky tvarovaných sedadlech. Kokpitu dominuje velký oválný multifunkční rychloměr a zajímavý ergonomicky tvarovaný volant. Řidiče a spolujezdce odděluje masivní tunel kryjící převodovku, do jehož horní části je zasazena krátká řadicí páka.
Pohled na avantgardní spojení sportovního a terénního automobilu je rozhodně zajímavé, ale na definitivní rozhodnutí a jeho výrobě v této či podobné variantě, si musíme ještě počkat.

Jindřich Lasík


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar