Honda OSM - roadster s nízkými emisemi
Designérská studie lehkého roadsteru je koncept, na němž jsou patrné základní principy při vývoji vozidel Honda, elegantní design a snaha navrhovat vozy tak, aby byly zároveň ohleduplné k životnímu prostředí. Dvoumístný vůz nesoucí název OSM (Open Study Model) doplnily v expozici autosalónu sportovní hybrid CR-Z a FCX Clarity.
„Chceme ukázat, že vozy s nízkými emisemi mohou být také atraktivní,” říká Andreas Sittel, vedoucí projektu OSM. „Není důvod, proč by vůz ohleduplnější k životnímu prostředí nemohl zároveň vypadat skvěle, mít sportovní charakter a poskytovat radost z jízdy.“
Vnější design je tvořen rovnováhou jemných, zaoblených křivek a ostrých linií, které vymezují klíčové oblasti. Přední světla jsou chytře včleněna do přední části a zasahují až k hornímu okraji blatníků, takže působí dojmem, že jsou součástí původní karoserie.
Palubní deska je rozdělena do několika částí, přičemž nejdůležitější přístroje leží přímo v zorném poli řidiče. Klíčové informace jsou zobrazovány na zaobleném, uzavřeném středním panelu, čísla jsou v zářivě modré barvě na černém pozadí. To je v souladu s čalouněním vozu, jehož sedadla a obložení dveří jsou potažena novým modrým koženým materiálem s lesklým efektem, jiné části bílou kůží, v harmonii s barvou karosérie, jež je vyvedena v originálním odstínu nazvaném Mystic pearl.
Hlavní ovladače a funkce jsou řidiči k dispozici v intuitivním rozmístění, v dosahu ruky. Volicí páka ovládá polosekvenční převodovku, naladěnou pro radost z jízdy. Přímo do volicí páky je integrováno červené tlačítko zapalování „start“, které posiluje sportovní zaměření vozu.
Honda OSM byla navržena ve vývojářském centru Hondy v německém Offenbachu. Je nejnovějším příkladem práce mladých talentů, kteří se vyvíjejí v designérských studiích Hondy v Evropě – stejně jako koncept malého hybridního sportovního vozu Honda (Ženeva 2007) nebo koncept Accord Tourer (Frankfurt 2007).
JL, 28.7.2008
Vnější design je tvořen rovnováhou jemných, zaoblených křivek a ostrých linií, které vymezují klíčové oblasti. Přední světla jsou chytře včleněna do přední části a zasahují až k hornímu okraji blatníků, takže působí dojmem, že jsou součástí původní karoserie.
Palubní deska je rozdělena do několika částí, přičemž nejdůležitější přístroje leží přímo v zorném poli řidiče. Klíčové informace jsou zobrazovány na zaobleném, uzavřeném středním panelu, čísla jsou v zářivě modré barvě na černém pozadí. To je v souladu s čalouněním vozu, jehož sedadla a obložení dveří jsou potažena novým modrým koženým materiálem s lesklým efektem, jiné části bílou kůží, v harmonii s barvou karosérie, jež je vyvedena v originálním odstínu nazvaném Mystic pearl.
Hlavní ovladače a funkce jsou řidiči k dispozici v intuitivním rozmístění, v dosahu ruky. Volicí páka ovládá polosekvenční převodovku, naladěnou pro radost z jízdy. Přímo do volicí páky je integrováno červené tlačítko zapalování „start“, které posiluje sportovní zaměření vozu.
Honda OSM byla navržena ve vývojářském centru Hondy v německém Offenbachu. Je nejnovějším příkladem práce mladých talentů, kteří se vyvíjejí v designérských studiích Hondy v Evropě – stejně jako koncept malého hybridního sportovního vozu Honda (Ženeva 2007) nebo koncept Accord Tourer (Frankfurt 2007).
JL, 28.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











