Honda NSX Concept - návrat supersportu
Značka Honda v Evropě poprvé představuje studii Honda NSX Concept, která přibližuje design a technologie příští generace supersportovního automobilu. Dynamické tvary naznačují, jak bude příští výkonný sportovní vůz značky Honda vypadat.
Kromě využití lehkých materiálů a uprostřed umístěného motoru V6 bylo u prototypu použito několik nových technologií včetně nového sportovního hybridního systému pohonu všech kol SH-AWD.
Takanobu Ito, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd, který se podílel na vývoji prvního supersportu Honda NSX, nedávno přiblížil hodnoty, z nichž nový model NSX vychází: „Podobně jako u prvního NSX jsme opět dosáhli vysokých výkonů prostřednictvím efektivních technických řešení. Domnívám se, že v dnešní nové době musí i supersportovní automobil, jehož hlavními charakteristikami jsou dynamika a potěšení z jízdy, dokázat pozitivně reagovat na požadavky související s ekologií.“
Zatímco většina supersportů nabízí sílu produkovanou velkoobjemovým motorem, NSX Concept vychází z filozofie závodních strojů a nabízí mimořádně příznivý poměr výkonu a hmotnosti.
Díky unikátnímu hnacímu ústrojí se dvěma elektromotory a s dvoustranným systémem pro regulaci točivého momentu dokáže nový hybridní systém pohonu všech kol při zatáčení bleskurychle vytvořit na předních kolech negativní nebo pozitivní točivý moment, který podle předpokladu konstruktérů Honda zajistí ovladatelnost, jaké dosavadní systémy pohonu všech kol nebyly schopny dosáhnout. Kromě přínosu systému Sport Hybrid SH-AWD® spočívajícího v lepší ovladatelnosti je vůz vybaven výkonným motorem VTEC V-6 nové generace s přímým vstřikováním paliva, jenž ve spojení s dvouspojkovou převodovkou a s třetím trakčním motorem integrovaným do skříně převodovky nabízí akceleraci supersportovního vozu při velmi atraktivní spotřebě paliva.
Nový model NSX (délka 4330 mm, šířka 1895 mm, výška 1160 mm, rozvor 2575 mm) by měl být uveden na trh během nadcházejících tří let. Na jeho vývoji pracuje výzkumné a vývojové středisko Honda R&D Americas a vyrábět by se měl v závodě v americkém Ohiu, je však určen všem motoristickým nadšencům po celém světě.
JL, 13.3.2012
Takanobu Ito, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor Co., Ltd, který se podílel na vývoji prvního supersportu Honda NSX, nedávno přiblížil hodnoty, z nichž nový model NSX vychází: „Podobně jako u prvního NSX jsme opět dosáhli vysokých výkonů prostřednictvím efektivních technických řešení. Domnívám se, že v dnešní nové době musí i supersportovní automobil, jehož hlavními charakteristikami jsou dynamika a potěšení z jízdy, dokázat pozitivně reagovat na požadavky související s ekologií.“
Zatímco většina supersportů nabízí sílu produkovanou velkoobjemovým motorem, NSX Concept vychází z filozofie závodních strojů a nabízí mimořádně příznivý poměr výkonu a hmotnosti.
Díky unikátnímu hnacímu ústrojí se dvěma elektromotory a s dvoustranným systémem pro regulaci točivého momentu dokáže nový hybridní systém pohonu všech kol při zatáčení bleskurychle vytvořit na předních kolech negativní nebo pozitivní točivý moment, který podle předpokladu konstruktérů Honda zajistí ovladatelnost, jaké dosavadní systémy pohonu všech kol nebyly schopny dosáhnout. Kromě přínosu systému Sport Hybrid SH-AWD® spočívajícího v lepší ovladatelnosti je vůz vybaven výkonným motorem VTEC V-6 nové generace s přímým vstřikováním paliva, jenž ve spojení s dvouspojkovou převodovkou a s třetím trakčním motorem integrovaným do skříně převodovky nabízí akceleraci supersportovního vozu při velmi atraktivní spotřebě paliva.
Nový model NSX (délka 4330 mm, šířka 1895 mm, výška 1160 mm, rozvor 2575 mm) by měl být uveden na trh během nadcházejících tří let. Na jeho vývoji pracuje výzkumné a vývojové středisko Honda R&D Americas a vyrábět by se měl v závodě v americkém Ohiu, je však určen všem motoristickým nadšencům po celém světě.
JL, 13.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










