GTby Citroën - hvězda nad Seinou
Citroën je se svým konceptem GTbyCITROËN prvním výrobcem, který překročil hranici virtuálního světa. Pod rysy stylové repliky vzešlé z virtuálního světa se skrývá nová interpretace Gran Turismo.
Je výsledkem úspěšného partnerství mezi Citroënem a firmou Polyphony, jež vytvořila simulaci řízení auta Gran Turismo 5 pro Playstation 3.
GTbyCITROËN je ztělesněním světa automobilových závodů, což se projevuje dynamickým stylem výrazných tvarů a barev. Zadní část vozu je zašpičatělá, hodně prodloužená. Postupné odstínění barvy boků kapoty od bílé po sytě šedou také posiluje dojem neustálého pohybu.
Koncept má štíhlou siluetu s plynulými a extrémně protaženými liniemi. Velice čisté linie boků v horní části žebrované i perleťový odstín karoserie zdůrazňují energický vzhled celého vozu.
K energickému vzhledu přispívají široké otvory nasávání vzduchu a horizontální úzké světlomety, opatřené modrými LED diodami, které zajišťují optimální osvětlení silnice. Karbonová zpětná zrcátka na tenkých držácích vypadají, jako by byla zavěšena vedle auta.
Velké čelní sklo obepínající celou příď se bez přerušení napojuje na střechu a na zadní zatažitelné křidélko extrémně dlouhého tvaru.
Z vozu GTbyCITROËN dýchá síla a výkon i díky jeho rozměrům (délka 4960 mm, šířka 2080 mm a výška 1090 mm), které zdůrazňuje i velký podběh kol. Ke sportovnímu vzhledu konceptu přispívají hliníková 21“ kola s ráfky s diamantovým výbrusem.
Kabina konceptu vyjadřuje závodní duch vozu. V interiéru se dovedně snoubí ušlechtilé a propracované materiály se strojovým vzhledem místa řidiče, které je připomínkou světa automobilového sportu. Ke vzhledu přispívá otevírání dveří ve tvaru racčích křídel, díky nimž je přístup do vozu netypický. Řidič ani spolujezdec nejsou při nastupování nijak omezováni.
Tmavý interiér překvapí svým kontrastem vůči světlému exteriéru vozu. Styl kabiny potažené černou kůží, do níž jsou zasazené nezvyklé materiály jako měď nebo ocel, je velmi sportovní.
Dvě čalouněná sedadla v tmavé kůži jsou opatřena čtyřbodovými pásy, sedadla jsou umístěná nízko, aby se optimalizoval dojem rychlosti. Pro palubní desku ušlechtilého stylu jsou typické působivé ubíhající měděné linie, v jejichž prodloužení vznikl centrální tunel vozu.
Aby se pilot vozu mohl maximálně soustředit na jízdu, má k dispozici systém promítání informací na čelní sklo. Toto zařízení umožňuje pomocí červených LED diod promítat na čelní sklo přímo do zorného úhlu řidiče informace týkající se řízení jako je rychlost nebo údaje z navigačního systému.
Kromě dynamických protažených linií je závodní vůz vybaven i novinkami, jako jsou aerodynamické lopatky vpředu, plochý základ, zatažitelné křidélko vzadu a zadní usměrňovač vzduchu.
JL, 13.10.2008
GTbyCITROËN je ztělesněním světa automobilových závodů, což se projevuje dynamickým stylem výrazných tvarů a barev. Zadní část vozu je zašpičatělá, hodně prodloužená. Postupné odstínění barvy boků kapoty od bílé po sytě šedou také posiluje dojem neustálého pohybu.
Koncept má štíhlou siluetu s plynulými a extrémně protaženými liniemi. Velice čisté linie boků v horní části žebrované i perleťový odstín karoserie zdůrazňují energický vzhled celého vozu.
K energickému vzhledu přispívají široké otvory nasávání vzduchu a horizontální úzké světlomety, opatřené modrými LED diodami, které zajišťují optimální osvětlení silnice. Karbonová zpětná zrcátka na tenkých držácích vypadají, jako by byla zavěšena vedle auta.
Velké čelní sklo obepínající celou příď se bez přerušení napojuje na střechu a na zadní zatažitelné křidélko extrémně dlouhého tvaru.
Z vozu GTbyCITROËN dýchá síla a výkon i díky jeho rozměrům (délka 4960 mm, šířka 2080 mm a výška 1090 mm), které zdůrazňuje i velký podběh kol. Ke sportovnímu vzhledu konceptu přispívají hliníková 21“ kola s ráfky s diamantovým výbrusem.
Kabina konceptu vyjadřuje závodní duch vozu. V interiéru se dovedně snoubí ušlechtilé a propracované materiály se strojovým vzhledem místa řidiče, které je připomínkou světa automobilového sportu. Ke vzhledu přispívá otevírání dveří ve tvaru racčích křídel, díky nimž je přístup do vozu netypický. Řidič ani spolujezdec nejsou při nastupování nijak omezováni.
Tmavý interiér překvapí svým kontrastem vůči světlému exteriéru vozu. Styl kabiny potažené černou kůží, do níž jsou zasazené nezvyklé materiály jako měď nebo ocel, je velmi sportovní.
Dvě čalouněná sedadla v tmavé kůži jsou opatřena čtyřbodovými pásy, sedadla jsou umístěná nízko, aby se optimalizoval dojem rychlosti. Pro palubní desku ušlechtilého stylu jsou typické působivé ubíhající měděné linie, v jejichž prodloužení vznikl centrální tunel vozu.
Aby se pilot vozu mohl maximálně soustředit na jízdu, má k dispozici systém promítání informací na čelní sklo. Toto zařízení umožňuje pomocí červených LED diod promítat na čelní sklo přímo do zorného úhlu řidiče informace týkající se řízení jako je rychlost nebo údaje z navigačního systému.
Kromě dynamických protažených linií je závodní vůz vybaven i novinkami, jako jsou aerodynamické lopatky vpředu, plochý základ, zatažitelné křidélko vzadu a zadní usměrňovač vzduchu.
JL, 13.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















