GMC Denali XT - hybridní koncept
Na Motor Show v Chicagu představil General Motors novou studii pikapu Denali XT s hybridním pohonem. Tím dokazuje, že ani řešení dopravních problémů ve vztahu k životnímu prostředí jí není lhostejné a patří mezi hlavní priority společnosti.
V principu připomíná trochu legendární Chevrolet El Capito nebo moderní australskou variantu Holdenu Ute. Ovšem Denali XT, mj. zřejmě první pikap na světe se samonosnou karosérií, je spíš obrovitý pikap, kterým se v Americe běžně říká truck, a nikoliv čtyřdveřový klasický osobní automobil s ložnou plochou.
Základem je platforma GM-Zeta, s nezávisle zavěšenými koly, o rozměrech – délka 5,20 m, šířka 1,94 m a výška 1,59 m – kterou využívá také třeba Holden Commodore nebo Chevrolet Camaro. Ložná plocha má rozměry 1,40 x 1,20 metru.
Design charakterizují minimální převisy a velká 23“ kola s pneumatikami 255/35 vpředu, respektive 185/35 vzadu.
Poháněcí ústrojí tvoří vlastní dvourežimový hybridní pohon složený ze dvou elektromotorů a vidlicového osmiválce 4.9 o výkonu 240 kW (330 k). Zajímavostí je jeho uzpůsobení na spalování etanolu E 85. Pikap uveze až 500 kilogramů nákladu a utáhne přívěs o hmotnosti 1587 kg.
Miroslav Lochman, 7.2.2008
Základem je platforma GM-Zeta, s nezávisle zavěšenými koly, o rozměrech – délka 5,20 m, šířka 1,94 m a výška 1,59 m – kterou využívá také třeba Holden Commodore nebo Chevrolet Camaro. Ložná plocha má rozměry 1,40 x 1,20 metru.
Design charakterizují minimální převisy a velká 23“ kola s pneumatikami 255/35 vpředu, respektive 185/35 vzadu.
Poháněcí ústrojí tvoří vlastní dvourežimový hybridní pohon složený ze dvou elektromotorů a vidlicového osmiválce 4.9 o výkonu 240 kW (330 k). Zajímavostí je jeho uzpůsobení na spalování etanolu E 85. Pikap uveze až 500 kilogramů nákladu a utáhne přívěs o hmotnosti 1587 kg.
Miroslav Lochman, 7.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout