Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Concept Centoventi - překvapení v Ženevě

Jedním z překvapení ženevského autosalonu byla světová premiéra koncepčního vozu Fiat Concept Centoventi, který vyjadřuje vizi italské značky, jak by měla vypadat masová elektromobilita v blízké budoucnosti. Po dlouhé době tak Fiat zase jednou dal o sobě vědět.

Při vývoji se Fiat zaměřil na oblíbenost, dostupnost a důmyslnost, která ji v minulosti umožnila vytvářet vozidla s neuvěřitelně modulárním interiérem a výraznou stylistickou osobitostí. Fiat Concept Centoventi ukazuje budoucnost značky.

Vůz bude vyráběn v jednom provedení, které si může zákazník prostřednictvím programu 4U přizpůsobit. Volit může mezi 4 střechami, 4 nárazníky, 4 kryty kol a 4 polepy karoserie. Představuje moderní zařízení, které lze vylepšit, ať už jde o barvy, konfigurace interiéru, provedení střechy, infotelematický systém nebo dokonce autonomii vycházející z počtu baterií. Majitelé už nemusí čekat na nové řady nebo facelift, svůj vůz mohou měnit ze dne na den a podle svých představ. Celá idea bude ještě revolučnější díky dalším 120 prvkům příslušenství.

Fiat Concept Centoventi je inspirován italským designem a zdůrazňuje filozofii, že méně znamená někdy více. To lze aplikovat na snahu zbavit se ve vozidle všeho nepotřebného a složitého v zájmu dosažení co největšího prostoru pro cestující.
Vůz může být postaven podle přání majitele, což představuje zcela nový obchodní model, který zahrnuje také Mopar, divizi skupiny FCA, která se specializuje na příslušenství, díly a služby a umožňuje personalizaci inovativních produktů, prodejní síť a rostoucí digitální klientelu.

S výjimkou šesti prvků (nárazníky, polykarbonátová střecha, odstín, přístrojový panel Lingotto, baterie a digitální dveře zavazadlového prostoru), které musí být instalované pouze u prodejce, lze všechny doplňky navržené značkou Mopar - včetně audio systému, úložných prostor na přístrojovém panelu a dveřích a čalounění sedadel - zakoupit online a nainstalovat doma. Některé doplňky, jako například držák nápojů nebo dokumentů lze dokonce vytisknout pomocí 3D tiskárny.

Modulární, prostorný a dobře prosvětlený, to jsou slova, která nejlépe popisují interiér studie, který lze snadno překonfigurovat a pojme až čtyři cestující. Přístrojový panel disponuje malými otvory, do kterých lze ukotvit nejrůznější komponenty bez ohledu na jejich tvar a použití.

Velmi inovativní jsou rovněž sedadla vyznačující se holou konstrukcí pro opěradla. Vyrobená jsou z ekologicky udržitelných materiálů a jejich sedáky a opěrky hlavy lze snadno vyměnit.. Přední sedadlo spolujezdce lze například nahradit úložnou schránkou nebo dětskou sedačkou. Zadní sedadla jsou naopak tvořena jako zasouvací lavice, přičemž opěradla lze otáčet, což umožňuje vytvoření zavazadlového prostoru s překvapivým objemem.
Ve standardu bude Fiat v otevřeném provedení, vůz ovšem bude možné zavřít střechou. Ta může být podobně jako jiné detaily vozu personalizovaná jedním z dostupných řešení: dvě barevná polykarbonátová provedení, plátěná střecha, integrovaný cargo box a střecha se solárním panelem. Solární panel generuje výkon 500 W, který umožňuje odvětrávání zaparkovaného vozu, nebo napájení digitálního displeje integrovaného v zadních výklopných dveřích.

Svoboda personalizace je patrná také ve zdrojích elektrické energie, které pohání studii Fiat Concept Centoventi. Ty sestávají z modulárních baterií, které poskytují maximální flexibilitu. Standardně nabízí vůz jednu baterii - instalovanou v továrně - s dojezdem 100 km. Při potřebě větší autonomie si však uživatel může koupit nebo pronajmout až 3 další baterie, každou s dojezdem 100 km. Dodatečné baterie jsou instalované pod podlahou, a to výhradně v rámci servisní sítě. Snadnou a rychlou instalaci zajišťuje kolejnicový systém, který baterie podpírá i připojuje. Jednu baterii lze umístit také pod sedadlo spolujezdce. V tomto případě lze baterii odpojit a nabít doma nebo v garáži podobně jako u moderních elektrokol. Celkový dosah, kterého lze dosáhnout tak činí až 500 kilometrů.
Vozidlo je navržené s těžištěm přesně mezi nápravami, přičemž baterie jsou uložené právě v tomto místě. Rozložení hmotnosti a ovladatelnost tak změnou počtu baterií nejsou nijak ovlivněné. Brzdový systém je dimenzovaný tak, aby zajistil maximální výkon i při plném zatížení.

Ve spodní části čelního okna je umístěná vícenásobná zásuvka pro nabíjení vozu. Za přírubou se nachází naviják, který eliminuje potřebu dutiny pro uložení kabelu.



Fiat 7.3.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar